Creeaza o persoana, un personaj animat sau alta reprezentare simbolica a marcii. Strategia este asemanatoare cu aceea in care am discutat despre Crearea unui personaj. Totusi, […]
Creeaza o persoana, un personaj animat sau alta reprezentare simbolica a marcii. Strategia este asemanatoare cu aceea in care am discutat despre Crearea unui personaj. Totusi, exista o diferenta. Cand doar creezi un personaj, acesta nu trebuie sa fie reprezentarea personalitatii marcii. Dar aici e un lucru necesar.
Iata cateva idei creative:
Creeaza un rol in care sa joace un om:
Ronald McDonald, de exemplu.
Sau domnisoara Wong, lantul de supermarketuri ’N Park din Hong Kong. Aceasta bunicuta de 60 de ani vegheaza asupra magazinului. Se asigura ca preturile sunt favorabile si se intereseaza de parerea cumparatorilor.
Mr. Whipple – hartia igienica Charmin. Avea o replica constanta “Va rog sa nu strangeti prea tare hartia!” Oamenii il considerau enervant si idiot. Si, cu toate astea, produsul a ajuns sa fie cel mai bine vandut in domeniu. Cand agetia de publicitate a renuntat la el, vanzarile firmei au scazut considerabil.
Creeaza personaje fictive:
Cum e iepurasul de jucarie care functioneaza cu baterii Energizer. Iepurasul care “merge, merge si iar merge…”
Sau catelul Chihuahua, mascota restaurantelor cu specific mexican, Taco Bell. E hispanic, simpatic si iubitor. Dar, cel mai importanta lucru: are personalitate. Iar faptul ca vorbeste engleza il ajuta mult.
Un alt exemplu este Tony, tigrul cerealelor Kellogg. E cel care te ajuta sa iti incepi ziua “Intr-o super forma!”
Foloseste o persoana reala, pe care consumatorii o asociaza cu firma:
Colonelul Kentucky – KFC.
Sir Richard Branson – Virgin everything.
Fata Singapore – Singapore Airlines.
E vorba despre oameni reali, al caror nume a fost asociat cu compania – fondator, angajat.
Transforma produsul intr-o persoana sau invers, persoana intr-un produs:
De exemplu, fantoma care reprezinta cauciucurile Michelin.
Cum poti incerca aceasta varianta? Ia o foaie de hartie. Pe o parte deseneaza produsul, iar pe cealalta – un desen al marcii ca persoana. Apoi imbina-la sub diferite forme. Poate fi un om cu trasaturi ale produsului sau un produs cu trasaturi umane.
Poti incerca diferite combinatii folosindu-te de calculator. Analizeaza rezultatele.