• 4 Jan. 2005
  • 2 min

A avea si a nu avea

Autor
eJobs
eJobs eJobs este platforma de locuri de munca din Romania care ver... Arată mai mult

De ce schimbari e nevoie inainte si dupa folosirea produsului sau a serviciului? Modalitatea clasica se bazeaza pe ideea de problema / solutie. Dar iti poti […]

De ce schimbari e nevoie inainte si dupa folosirea produsului sau a serviciului?

Modalitatea clasica se bazeaza pe ideea de problema / solutie. Dar iti poti folosi imaginatia si sa gasesti metode mai utile. Cum a facut compania Apple Computers intr-o reclama TV. Apare un copil care viseaza sa devina astronaut. Actiunea se petrece inainte de a folosi Apple si dupa utilizarea produsului.

Evita cliseele, lucrurile previzibile. Prezinta produsul cat mai original.

De exemplu, utilizarea serviciului bancar online e util fiindca oamenii sunt scutiti de pierderea timpului la ghisee. Nu te gandi sa folosesti imagini cu ceasuri sau cronometre. Construieste-ti conceptul pe baza timpului ramas oamenilor pentru alte activitati. E ca si un joc pe calculator.

Text: Bill mergea la banca sambata dis de dimineata. Dar acum participa la circuitul Grand Prix

Imagine: Bill jucandu-se Grand Prix pe calculator.

“Inainte si dupa” e modul in care trebuie prezentate beneficiile vietii. Trebuie sa demonstrezi ca produsul e util. In aceasta consta puterea lui persuasiva.

Te poti folosi de momentele “inainte si dupa” si pentru a crea un context pentru reclama. De fapt, aceste notiuni sunt generale. Pot insemna orice.

Inainte si dupa weekend.
Inainte si dupa casatorie.
Inainte si dupa ploaie.

In Indonezia sau in India ai putea folosi acest concept intr-o reclama de genul “Inainte de democratie si dupa democratie.”

De asemenea, poti prezenta obiectul respectiv si rolul pe care il are in viata ta.

Foloseste idei deosebite. Poti incepe cu “apoi”, iar apoi sa revii la ce era “inainte.”

Text: Dupa ce a castigat 13 milioane de dolari la loterie, Bill a inceput sa bea bere Budweiser. Ca si pe vremea cand lucra la spalatoria lui Jack.

Imagine: Bill, cu doza de bere intr-o mana, iar in cealalta cu biletul castigator.
Sau:

Intrebarea e “Ce se intampla daca folosesti produsul sau serviciul?” Care este avantajul, rezultatul? Acest lucru trebuie exprimat in cuvinte si imagine.

Sau poti intreba “Ce se intampla daca nu il folosesti?” Ce probleme poate rezolva serviciul? Raspunsul trebuie exprimat simplu si clar. Acum pune cap la cap toate aceste imagini si cuvinte, iar apoi creeaza o poveste pe baza lor.

Imagineaza-ti problema sau solutia. Sau mentioneaza-le amandoua, asa cum apar in reclama de mai jos. In acest caz, copiatorul este legat prin retea la toate calculatoarele din birou.

Scena 1: Incepe cu un plan mediu care cuprinde o fata si un baiat, stand langa copiator. Baiatul flirteaza cu fata, care se straduieste sa faca copii xerox in timp ce fisele ii cad din maini. Cadrul se departeaza. Se vad multi oameni care stau la rand, asteptand cu nerabdare.

Scena 2: Barbati in salopete albe cu logo-ul firmei. Inlocuiesc copiatorul vechi.

Scena 3: Nu e nimeni langa copiator, dar apare un plan in care aparatul functioneaza singur.
Vocea: Acesta este noul copiator Xerox de retea. Cu scuzele de rigoare adresate lui John Wilson pentru ca si-a distrus viata sociala.”

A fost util articolul? 0

Leave a Reply