• 18 May. 2005
  • 2 min

Teoria implicarii consumatorului.

Autor
eJobs
eJobs eJobs este platforma de locuri de munca din Romania care ver... Arată mai mult

Daca analizezi conditiile in functie de care isi decid cumparatorii preferintele de cumparare poti sa pornesti mai multe campanii publicitare convingatoare. Iata cateva sfaturi despre metodele […]

Daca analizezi conditiile in functie de care isi decid cumparatorii preferintele de cumparare poti sa pornesti mai multe campanii publicitare convingatoare. Iata cateva sfaturi despre metodele de cumparare alese de publicul tau tinta:

Descopera cine iti este client si… surpiza ! Pe cine vei descoperi ? Pe tine insuti! Daca, si doar daca, te incadrezi in categoria publicului tinta.

Daca nu faci parte din publicul tinta, sa nu faci greseala de a critica reactiile pozitive ale altora fata de unele reclame.

Tot ce conteaza este ca reclama sau campania publicitara sa aiba succes in relatia cu consumatorii vizati.

Interes crescut / rational
Interes crescut / emotional
Interes scazut / rational
Interes scazut / emotional

Iata explicatiile:

Interes crescut / rational

In aceasta categorie vei gasi produse scumpe: tot ce tine de infrastructura tehnologica, de localizarea si inchirierea sediului si de felul asigurarii alese pentru companie.
Din punctul de vedere al consumatorului, implicarea crescuta/rationala tinde sa fie asociata costurilor mari. Aceasta categorie poate include serviciile financiare si produsele, cumpararea unei case sau a unei masini ori cumpararea unui dispozitiv sau aparat electronic.

Acestea fiind spuse, implicarea crescuta a consumatorului poate varia destul de mult intre rational/emotional, in functie de individ.

Pentru o femeie, masina reprezinta doar un mod de a ajunge la serviciu, iar alegerea masinii se face in functie de consumul pe care il are si de coeficientul de siguranta. Barbatii, in schimb, isi exprima personalitatea si statutul prin masina aleasa.

Sarcina care iti revine este sa afli relatia dintre majoritatea publicului tinta si achizitionarea unui produs sau serviciu anume.

Atat pentru consumatori, cat si pentru vanzarile de tip business to business, publicitatea pentru implicarea crescuta / rationala tinde sa fie determinata de imitare, explicandu-se clar caracteristicile si avantajele.

Interes crescut / emotional

Categoriile de achizitii care se incadreaza aici ar putea include publicitatea, proiectul sediului si angajarea unui personal.

Pentru indivizi, cumparaturile cu implicare crescuta / emotionala pot include bijuterii, nunti sau planuri de vacanta. Exista categorii sociale in care alegerea sotului sau a sotiei se incadreaza in aceasta categorie.

Publicitatea din aceasta categorie tinde sa se concentreze asupra satisfactiei vizuale si emotionale.

Interes scazut / rational

Aici se incadreaza lucrurile pe care le cumparam din obisnuinta. Aceasta categorie include majoritatea lucrurilor pe care le alegi intr-o farmacie sau intr-un magazin. Sau locurile in care obisnuiesti sa mananci, cum ar fi McDonald’s, sau obiectele de la birou.

In acest caz, rolul publicitatii este sa ii convingi pe oameni sa incerce produsul. Trebuie sa ii determini sa isi schimbe obiceiul de a cumpara de la concurenta. Astfel ca ai putea folosi cupoane sau alti stimulenti. Sau ai putea gasi moduri prin care produsul sa poata fi diferentiat sau repozitionat.

Medicamentele tind sa intre in aceasta categorie. Dar alegerea calmantelelor, siropurilor de tuse sau cele asemanatoare, mai ales a produselor pentru copii, poate fi indusa de starea emotiva. In acest caz, insa, avem de-a face cu:

Interes scazut / emotional

Satisfactia pe care o simtim cumparand aceste produse este de natura senzuala sau emotionala. Dar senzatia trece rapid; nu dureaza mult. Asa ca nu ne pierdem timpul gandindu-ne la achizitionare. Filmele, bomboanele, magazinele interesante. Sau poate alegerea unui restaurant pentru o ocazie speciala.

Provocarea publicitatii tinde se promita satisfactii si beneficii in acest caz si un loc de frunte, mai ales pentru categoriile cu multe produse.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply