In masina, acasa, pe plaja. Cauta clienti oriunde ar fi prin publicitatea radio. I: Am citit ca in regiunea mea, unii oameni asculta radio-ul aproximativ cinci […]
In masina, acasa, pe plaja. Cauta clienti oriunde ar fi prin publicitatea radio.
I: Am citit ca in regiunea mea, unii oameni asculta radio-ul aproximativ cinci pana la sapte ore pe zi. Care este cel mai eficient mod sa utilizez radio-ul pentru a-mi promova afacerea?
R: Daca te gandesti sa recurgi la o reclama radio, te afli intr-o companie buna. Agentiile de publicitate au cheltuit cam 20 de milioane de dolari in 2000, si chiar in timpul crizei din 11 septembrie, mediul radio nu cazut victima pantei descendente experimentata de celelalte medii publicitare. Poti sa cumperi spatiu de emisie in posturile locale, regionale sau nationale, in functie de caracteristicile consumatorilor carora li te adresezi. Si apeleaza la un post de radio, pentru a te adresa unor grupuri etnice specifice, sau cu diverse caracteristici demografice (barbati tineri, cu varsta intre 18 si 34 de ani, de exemplu), sau oameni cu interese comune, precum fanii fotbalului american. Rezultatele campaniei radio vor depinde de doi factori: crearea unor spoturi atragatoare si eficiente, si generarea actului de cumparare. Pentru a le indeplini pe amandoua, urmeaza urmatorele indicatii:
Angajeaza profesionisti ai productiei publicitare
Productia de spoturi radio nu este o munca pe care sa o poti realiza singur, asa ca vei avea nevoie de o agentie de publicitate sau de productie cu experienta in crearea unor spoturi care sa motiveze persoane ale grupului tinta, sau experti care sa stie sa vanda serviciul sau produsul tau. Mai presus de toate, aceste spoturi trebuie sa fia adecvate produsului sau si audientei vizate. Spoturi de saizeci de secunde sunt inca norma in posturile de radio, spre deosebire de canalele TV, unde durata predominanta este de 30 de secunde. Indiferent daca adopti un ton strengaresc sau unul sobru, mesajul tau promotional trebuie sa fie evocator si placut, combinand muzica, efecte de sunet si dialoguri, pentru a crea “imagini vorbite”, care sa ii implice pe ascultatori. Daca promovezi pe o piata mica, sau in care personalitatea crainicului de radio starneste interes si ofera credibilitate mesajului tau, poti opta pentru spoturi citite, si implicit realizate de postul de radio.
Cum sa cumperi timp
Iata patru pasi de urmat pentru a cumpara timp de emisie pentru mesajul publicitar lansat pe posturile de radio:
1. Identifica o audienta tinta restansa din punct de vedere demografic precum si caracteristicile si obiceiurile acestora. De exemplu: femei, cu varsta intre 25 si 54 de ani, cu copii sub 6 ani, cu resedinta intr-o arie geografica delimitata.
2. Contacteaza posturile de radio care crezi ca se adreseaza segmentului tau tinta, si cere-le sa iti propuna un ora audiata de segmentul tinta si o harta a acoperirii cu unde.
3. Evalueaza propunerea fiecarui post de radio, tanand cont de acoperire, frecventa si costul unui anunt. “Acoperirea” este constituita din numarul de indivizi din grupul tau tinta care vor auzi anuntul. “ Frecventa” nu se refera la de cate ori rulezi anuntul, ci la de cate ori aude un membru al audientei urmarite mesajul. Iar costul unui anunt (CPP) este costul de a te face auzit de un procent din segmentul tinta. De asemenea, majoritatea spoturilor tale ar trebui difuzate in diverse momente ale zilei, la ore de maxima audienta, si nu de mai multe ori in mijlocul noptii, cand putini clienti potentiali o vor auzi.
4. Selecteaza cele mai bune posturi de radio pentru campania ta si negociaza contractul. Considera frecventa prioritarea numarul 1, si apoi include o acoperire atat de mare pe cat iti poti permite. Cu alte cuvinte, este necesara difuzarea repetata a mesajului publicitar, pentru a fi remarcat de audienta, asa ca asigura-te ca un grup de consumatori potentiali va auzi mesajul tau de mai multe ori, apoi cumpara cat mai multe spatii aditionale
Sfaturi pentru a te face remarcat
Gandeste-te sa sponsorizezi – stiri, meteo sau trafic, pentru ca primul spot derulat intr-o pauza publicitara va fi al tau, si deseori vei beneficia si de o prezentare de 5-10 secunde a companiei.
Prin participarea la concursuri numele tau va fi de asemenea mentionat de multe ori in direct. Asa ca intra in legatura cu directorul de publicitate al fiecarui post pentru evenimentele viitoare.