• 5 Oct. 2009
  • 1 min

Aplicabilitatea centrului de evaluare in selectie

Autor
eJobs
eJobs eJobs este platforma de locuri de munca din Romania care ver... Arată mai mult

Iulia Pana-Lazea HART Human Resource Consulting www.hart.ro ; www.consiliereincariera.ro Intr-un context economic provocator, angajatorii acorda o mai mare atentie procesului de selectie atat pentru pozitii strategice, […]

Iulia Pana-Lazea
HART Human Resource Consulting
www.hart.ro ;
www.consiliereincariera.ro

Intr-un context economic provocator, angajatorii acorda o mai mare atentie procesului de selectie atat pentru pozitii strategice, cat si pozitii de inceput in cadrul organizatiei. Centrul de Evaluare este una din metodele prin care acestia reusesc sa selecteze cei mai buni candidati pentru pozitiile disponibile.

In general, obiectivul urmarit prin aplicarea unui centru de evaluare in selectie este acela de a descoperi ca participantii corespund jobului respectiv. Daca este vorba despre candidati cu experienta, se investigheaza un anumit set de competente specifice dobandite in timp; in cazul tinerilor absolventi aflati la inceput de cariera, se investigheaza potentialul de a ocupa anumite pozitii, colaborarea in cadrul unei echipe, rapiditatea de invatare a unui rol nou si de adaptare la cultura organizationala a companiei.

Pentru a putea implementa un centru de evaluare, trebuie stabilite etapele:

– agrearea asupra competentelor specifice ce urmeaza a fi evaluate;
– agrearea asupra nivelului cerut pentru fiecare competenta in parte;
– proiectarea centrului de evaluare (cate probe, ce tipuri de exercitii etc.)
– implementarea centrului de evaluare;
– crearea rapoartelor de feedback pentru fiecare participant.

{article-3066.gif}

De asemenea, trebuie agreate o serie de detalii organizatorice:
– planificarea agendei de lucru (locul, durata, desfasuratorul probelor) pentru a informa participantii;
– organizarea interna (numar de evaluatori, alocarea persoanelor care vor fi observate etc.);
– modalitatea de informare a participantilor asupra rezultatelor.

Centrul de evaluare asigura obiectivitate crescuta in procesul de selectie, prin:

a. implicarea mai multor observatori in proces (cel putin 2 pentru 1 participant)

b. utilizarea unui mix de metode:
– jocuri de rol
– exercitii de grup
– studii de caz
– interviuri comportamentale
– prezentari
– exercitii in-tray
– evaluarea personalitatii
– 360 Feedback

c. conditii egale pentru participanti, care vor raspunde acelorasi cerinte intr-un timp limita;

De asemenea, superior direct al pozitiei vacante se poate implica intr-un astfel de centru de evaluare si poate sa observa in timp real reactiile si comportamentul fiecarui candidat, pentru a face o comparatie riguroasa cu profilul pe care il cauta pentru postul respectiv.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply