Atentia acestui articol se concentreaza asupra sporirii abilitatii organizatiei tale de a-i tinti pe aplicantii pasivi. Primul pas in atragerea aplicantilor pasivi se concentreaza in jurul […]
Atentia acestui articol se concentreaza asupra sporirii abilitatii organizatiei tale de a-i tinti pe aplicantii pasivi. Primul pas in atragerea aplicantilor pasivi se concentreaza in jurul paginii web a organizatiei tale.
Presupunand ca partea de angajare este o sectiune separata a paginii tale web, urmatorul pas este sa te asiguri ca pagina ta contine un link suficient de vizibil fata de pagina de angajare, pagina de joburi sau cum ai numit-o tu. Ar trebui de asemenea sa faci reclama pe pagina ta web, ca exista o recompensa potentiala pentru cei care acceseaza link-ul paginii de angajare. Iti sugeram de asemenea sa ii impiedici pe vizitatori sa abuzeze de potentialul pentru premiu, rugandu-i sa completeze un formular al vizitatorului cuprinzand numele, adresa personala si de e-mail si o scurta lista cu abilitatile posedate.
Al treilea pas este sa creezi ceva pentru pagina ta web care sa-i determine atat pe cautatorii activi de joburi cat si pe cei pasivi sa se intoarca in mod regulat la pagina ta. Poate fi vorba de un buletin informativ despre tehnologie, care apare trimestrial dupa cum se sugera in articolul V, o rubrica cu sfaturi ce tin de tehnologie, o rubrica despre interviuri – raspunsuri si intrebari sau ceva mai neobisnuit!
Al patrulea pas este sa fii constient in permanenta ca pagina cu angajari nu este pur si simplu o lista de joburi sau oportunitati de angajare, este mult mai mult.
• Utilizeaza-ti pagina web pentru a-l educa pe vizitator. Prezinta-ti cultura si diversitatea organizationala, mediul de lucru, structura si cel mai important oamenii. Creeaza aceste prezentari cu scopul de a genera interes pentru compania ta.
• In locul formularului pentru vizitatori mentionat mai sus, incurajeaza-i pe vizitatori sa completeze un CV folosind profile standard. Pentru aplicantii pasivi, cel mai bun CV este nici unul, iar evitarea problemei “CV-ului actual” sporeste sansele atragerii aplicantilor pasivi.
• Ai grija ca pagina ta de angajare sa-ti ofere posibilitatea sa creezi raspunsuri pe masura candidatilor pasivi. Permite-le vizitatorilor sa aleaga un domeniu de interes cum ar fi Administratie, Inginerie in hardware si software, Resurse Umane, Practica facultati, etc. si daca compania ta are mai multe sedii poti oferi o lista cu locatiile geografice de interes. Astfel de optiuni iti vor permite sa ajustezi un raspuns unic pentru fiecare vizitator pasiv in parte, mai ales fata de aceia care ar putea corespunde nevoilor curente.
• Un alt rol al paginii de angajare ar trebui sa fie oferirea macar a unei evaluari partiale primare a abilitatilor aplicantului. Acest lucru poate fi facut printr-un scurt test de abilitati care poate chiar fi introdus in “concursul” tau. Multi vizitatori ar fi dispusi sa faca un test de cinci minute daca le-ar spori sansa de a castiga un premiu. (Nota: cateva companii ofera servicii de testare a abilitatilor pe web si www.reviewnet.net este un exemplu ilustrativ.)
• Una dintre trasaturile internetului este oferirea de informatii, nu numai de reclame. Paginile de web de varf ofera link-uri relevante pentru invatare si trasaturi informationale din domeniul organizatiei lor. Link-urile catre grupul de utilizatori, site-urile cu resurse tehnice si chiar la Dilbert ofera valoare in plus pentru vizitatori. (Nota: pentru a va face o idee despre cum functioneaza bullets-urile de mai sus vizitati www.cisco.com si/ sau www.peoplesoft.com.)
In fine chiar daca pagina ta de web exista astazi sau trebuie sa fie construita, ai grija sa te pui in locul aplicantului pasiv atunci cand o accesezi. Ar trebui sa existe un echilibru intre elementele grafice (prea multe astfel de elemente maresc timpul de incarcare) si text (prea mult text risca sa plictiseasca). Ar trebui de asemenea sa fie usor pentru vizitator sa navigheze dintr-o parte in alta. In plus, nu uita ca o pagina web evolueaza in mod constant, ca toate celelalte software-uri, pagina ta de web ar trebui sa fie subiectul constant al revizuirilor de asigurare a calitatii.