• 30 May. 2005
  • 2 min

Managementul conflictului

Autor
eJobs
eJobs eJobs este platforma de locuri de munca din Romania care ver... Arată mai mult

Posibila ordine de lucru: Introducere • Bun venit • Obiective/ Asteptari/ Ordine de lucru SPARGEREA GHETII Cum abordeaza conflictul? Detectiv, Magician, Judecator, Sergent, Florar, Cel care […]

Posibila ordine de lucru:

Introducere
• Bun venit
• Obiective/ Asteptari/ Ordine de lucru

SPARGEREA GHETII
Cum abordeaza conflictul?
Detectiv, Magician, Judecator, Sergent, Florar, Cel care picteaza indicatoare, Supraveghetor, etc.
– Prezentare

Actul principal
Teorie flexibila – discutie de grup – teorie – discutie – prezentare, etc.

Incheiere
• Mesaj
• Evaluare & Feedback

“ Inteligenta unei persoane este reflectata direct de numarul de puncte de vedere diferite pe care le poate sustine simultan asupra aceluiasi subiect!” (Lisa Adler)

I. Echipa

• CONSTRUIREA SI MANAGEMENTUL ECHIPEI:

IBM Learner Within Nr. 7 Blue 1

Apar conflicte in acest gen de echipa? Daca da: cat de usor pot fi rezolvate? Care este concluzia?

II. Conflictul – Pas cu pas

– Rezolvarea conflictelor este mai usor de realizat daca intelegem natura conflictului…

1. CONFLICTUL DEFINIT:

– Cum l-ai defini?

– Situatii in care preocuparile adoptate de doua persoane par sa fie incompatibile.

– Proces…

2. CAUZELE CONFLICTULUI:

– Diferente de informare
– Competitivitate
– Diferente in perceperea acelorasi informatii
– Egoism, egocentrism
– Diferente referitoare la valori, credinte si obiective
– Lipsa de incredere
– Diferente de rol
– Teama.

3. EVOLUTIA CONFLICTULUI:

1. Anticipare
Ne asteptam la o astfel de reactie, atunci cand apare o schimbare sau o problema, vor aparea opinii diferite.

2. Diferente constientizate, dar neexprimate
Cateva persoane au opinii diferite, dar nu-si exprima in mod deschis dezacordul. Conflictul poate fi exprimat indirect prin retragere, sarcasm, cinism, umor, etc.

3. Discutie
Opiniile diferite incep sa iasa la iveala. Pot fi sugerate prin intermediul intrebarilor puse si a limbajului folosit. Diferentele pot fi exprimate indirect si tentativ.

4. Disputa deschisa
Diferentele sunt exprimate cu ajutorul argumentelor si contra-argumentelor. Diferentele se accentueaza sub forma unor puncte de vedere bine definite.

5. Conflictul deschis
Cei aflati in disputa au pozitii ferme. Incearca sa-si faca argumentele mai eficiente si sa submineze influenta parerilor opuse.

4. CONTINUTUL CONFLICTULUI:

Fapte: Oamenii privesc acelasi fapt din puncte de vedere diferite.

Metode: Oamenii nu sunt de acord asupra modului de realizare a unei sarcini de lucru.

Obiective: Obiectivele la care aspira oamenii sunt diferite.

Valori: Valorile de baza ale persoanelor in cauza sunt diferite.

5. EFECTELE CONFLICTULUI:

III. Rezolvarea conflictului

6. DIFERITE STILURI DE MANAGEMENT AL CONFLICTULUI:

IBM Learner Within Nr. 16 Green 1

– Cand se potriveste fiecare stil?

IBM Learner Within Nr. 16 Green 2

7. FACILITAREA REZOLVARII CONFLICTULUI:

1. Rezuma dezacordul.
Fii obiectiv si concentreaza-te asupra problemelor, si nu asupra personalitatilor.

2. Confirma acuratetea.
Solicita confirmarea sau corectarea celor spuse. Acest lucru ii incurajeaza pe indivizi si grupul ca intreg sa capete un simt al proprietatii. Ar putea chiar sa duca la rezolvarea conflictului intre ei, fara sa mai fie nevoie de interventia ta.

3. Reafirma ultimul aspect asupra caruia s-a obtinut un acord.
Acest lucru ii ajuta pe indivizi si grupul ca intreg, sa se concentreze asupra problemei disputate.

4. Clarifica punctele de vedere diferite.
Pune-l pe fiecare individ sau subgrup sa-si afirme punctul de vedere. Determina si tabara opusa sa-si reafirme pozitia. S-ar putea sa descoperi ca ambele parti spuneau acelasi lucru, dar in moduri diferite, si erau de fapt de acord.

5. Creeaza o viziune impartasita.
Pune fiecare tabara sa-si exprime obiectivele dorite, scopurile si viziunea. S-ar putea sa te ajute intrebarea “De ce vrei…?” Incurajeaza fiecare tabara sa identifice obiectivele comune si viziunea impartasita.

6. Gandeste-te la solutii posibile.
Foloseste brainstorming-ul sau alte tehnici asemanatoare. Poti implica si alte persoane.

7. Obtine acordul asupra implementarii si evaluarii unei solutii.
Roaga-i pe cei implicati in disputa, fie sa colaboreze, sau sa faca compromisuri in alegerea unei solutii. Exploreaza modul in care vor stabili daca o solutie poate avea succes.

“Ai prefera sa ai dreptate sau sa fi fericit?” (Jerry Jampolsky)

A fost util articolul? 0

Leave a Reply