• 3 Mar. 2009
  • 3 min

Unde gresesc Managerii

Autor
eJobs
eJobs eJobs este platforma de locuri de munca din Romania care ver... Arată mai mult

Scris de Marian Rujoiu Trainer Extreme Training, The way to excellence http://www.traininguri.ro S-au scris zeci de milioane de pagini pe tema managementului. Fel şi fel de […]

Scris de Marian Rujoiu
Trainer Extreme Training, The way to excellence
http://www.traininguri.ro

S-au scris zeci de milioane de pagini pe tema managementului. Fel şi fel de tehnici sau scheme iţi stau la dispoziţie în eventualitatea in care vrei sa devii un bun manager sau un bun leader. Pentru mine, conducând o companie de training, a devenit un deja vu o anumita problemă, anume că de cele mai multe ori nu angajaţii au nevoie de training, ci managerul.

Cineva cunoscut mie, Mihaela, tocmai şi-a dat demisia de la un loc de muncă. Avea o funcţie unde lucra cu publicul. Obţinea performanţe, salariul era bunicel, iar locul de muncă era unul stabil. Cu toate acestea a decis să-şi depună demisia chiar în această perioadă de criză. Am discutat cu ea şi mi-a povestit. O să reproduc o mică parte din discuţie: A avut o discuţie cu şefa ei, în care i-a spus:
Mihaela: Oana, îmi pare rău, dar nu mai vreau să lucrez aici!
Oana: Dar ce s-a întâmplat?
Mihaela: Pur şi simplu nu mai pot.
Oana: Da, am observat la tine o schimbare de comportament, am observat că de când ai o colega nouă comportamentul ţi s-a schimbat!
Mihaela: Nu, nu are legătură cu noua mea colegă.
Oana: Spune-mi te rog ce se întâmplă!
Mihaela: Oana, e vorba de atitudinea ta. Îmi place ceea ce fac, îmi place să lucrez cu oameni, însă pe tine nu te mulţumeşte nimic. Toată ziua ţipi, iar atmosfera de aici este tensionată! Nu am avut probleme cu clienţii, am rezolvat toate problemele apărute, însă nu am auzit nici măcar o odată un „bine ai făcut”. Din această cauză de vreo două luni pur şi simplu nu-mi mai pasă. Interesul pentru ceea ce fac a scăzut. Nu mai vorbesc de observaţiile pe care mi le-ai făcut de faţa cu clienţii, chiar şi atunci când nu greşeam cu nimic. Mă faci să simt că tot ceea ce fac este inutil şi că munca mea nu valorează nimic. M-ai făcut să mă simt ca un nimic!
Oana: Am înţeles!
Dar nu văd legătura! Una este atitudinea mea, alta este ceea ce ai tu de făcut! Nu înţeleg de ce ţi-au scăzut performanţele.
…….
Dialogul a continuat!
L-am oprit aici unde chiar Managerul Oana a pus punctul pe I. Cazul de mai sus este real şi s-a întâmplat într-o companie multinaţională. Este dramatic să ai o funcţie de conducere şi să nu-ţi dai seama că atitudinea pe care o ai faţă de oameni îi poate motiva sau demotiva. Oana a fost cinstită, chiar a spus clar şi răspicat că nu vede legătura. Este drept, această legătură nu se notează, nu este o fotografie, nu se vede, ci se simte.

{article-2717.jpg}


Aici greşesc mulţi manageri, nerealizând că înainte de orice tehnică sau strategie deşteaptă, ei trebuie să demonstreze un lucru simplu: că sunt oameni! Este cel mai la indemana managerilor, este foarte eficient şi cu o mare valoare, dar din păcate este atat de rar întâlnit. Să nu mă întrebaţi de ce managerii nu fac deja asta, pentru că nu ştiu. Poate fi vorba de egoism, lipsă de încredere, frică, neputinţă, habar nu am. Dramatic este că sunt atât de multe cazuri în care şefii uită că sunt oameni şi că lucrează cu oamenii. Aceşti manageri sunt încuiaţi în adevăratul sens al cuvântului.

Vreau să fac o precizare importantă. Eu militez pentru o atitudine corectă, un echilibru între recompensă şi pedeapsă. Atunci când omul greşeşte trebuie sancţionat într-un fel sau altul, iar atunci când face ceva bine trebuie recompensat măcar cu o vorbă bună.

Nu sunt fan America, însă de multe ori mă văd nevoit să amintesc că ei au pus de mult la punct asemenea probleme. Ei au ajuns la concluzia că cel mai bun customer care este de fapt relaţia dintre angajator (manager) şi angajat. Cu cât este o relaţie mai bună între angajat şi angajator, cu atât angajatul va fi mai performant în relaţia cu clienţii. Este vorba de un simplu sistem de multiplicare. Îţi este mult mai uşor să reproduci în relaţia cu clienţii un comportament pe care-l vezi la superiorii tăi. Dacă între tine şi şefa sau şeful tău este o relaţie bună, cel mai probabil se va realiza un transfer de atitudine. Şi tu vei fi mai performant în relaţia cu clienţii sau pur şi simplu îţi vei face mai bine treaba.

Angajaţii de bună calitate vor aprecia calitatea de a fi OM a managerului. Va fi şi neghina care nu va aprecia un manager care este om în relaţia cu el. Această neghină va încerca să profite de „bunăvoinţa managerilor”. Este simplu: pe aceştia schimbă-i!

În concluzie, dragi manageri (fie barbaţi, fie femei) încercaţi în primul rând lucrul cel mai simplu dacă doriţi performanţă. Fiţi oameni! Nu costă nimic! În plus, autoritatea şi respectul nu le poţi impune, acestea se câştigă.

Foloseşte-le cu încredere şi oferă-mi feedbackul tău! Comentariile sunt binevenite!

În următoare perioadă Extreme Training organizează două programe: Un program de Leadership şi unul de Negociere. Cu Extreme Training ai ocazia să vezi rezultate. Vizitează http://www.traininguri.ro află detalii, profită de sistemele de discount şi înscrie-te.

Alege Excelenta! Alege Extreme Training! Alege sa fii mai bun!

Scris de Marian Rujoiu
Trainer Extreme Training, The way to excellence
http://www.traininguri.ro

Extreme Training, the way to excellence

http://www.traininguri.ro – cursuri, traininguri
www.expert-teambuilding.ro – Team Building pentru companii
www.negociatorul.ro – resurse gratuite negociere
http://blog.traininguri.ro – Resurse Vanzari, management, negociere, doc utile, consultanta online
http://www.marian-rujoiu.ro – Blog Manager Extreme Training

A fost util articolul? 0

Leave a Reply