In organizatii trebuie sa lucram pentru si cu altii. Pentru a fii capabili de a ne indeplini reciproc scopurile trebuie sa fim in stare sa cream […]
In organizatii trebuie sa lucram pentru si cu altii. Pentru a fii capabili de a ne indeplini reciproc scopurile trebuie sa fim in stare sa cream reletii eficiente cu ceilalti. Aceste idei te vor ajuta sa fii un supraveghetor si conducator mai bun.
– Surprinde oamenii facand lucrurile bine, si apoi spunele ca fac bine ce fac.
– Foloseste raspunsurile pentru a fii informat despre ce fac alti oameni in zona ta de responsabilitate si autoritate.
– Tine sedinte regulate si concentrate despre proiectele pentru care esti responsabil.
– Ofera instructiuni potrivite. Se pierde timp daca lucrurile nu sunt facute corect.
– Instruieste-i si pe ceilalti sa faca slujbele. Nu le poti face pe toate precum nici altii nu le pot face daca nu sunt instruiti.
– Asteaptate de la ceilali sa reuseasca. Devine o profetie de implinire de sine atunci cand crezi ca ceilalti sunt loiali, dedicati si ca fac o slujba buna.
– Ajuta-i pe altii pentru a vedea cum beneficiaza ei de pe urma indeplinirii unei slujbe. Numai atunci ei vor deveni motivati cu adevarat.
– Nu evita sa vorbesti cu o persoana care nu se descurca. Ii raneste pe ei, organizatia si pe tine daca situatia nu este rezolvata.
– Nu ii controla pe altii. Este frustrant pentru ei si tie iti consuma timpul. Concentreaza-te pe rezultate nu pe activitati sau personalitati.
– Resplateste persoanele pentru rezultatele pe care le produc.
– Condu prin informarea din jurul tau. Vezi ce fac oamenii si asculta ce au de zis.
– Fa din calitate o obsesie, mai ales pentru obiectele mai mici.
– Trimite bilete de multumire si memrandumuri.
– Ofera lucratorilor raspunsuri sincere, directe si imediate pentru performanta lor, comparand cu performanta asteptata si tind sa-si corecteze propriile deficiente.
– Exerseaza ascultarea naiva. Nu vorbi, doar lasa-i pe ceilalti sa iti explice de ce fac ceea ce fac. Vei invata multe lucruri.
– Condu prin exceptie. Cand lucrurile merg bine, lasa-i singuri. Cand apare o problema, ajuta-i.
– Nu incerca niciodata sa gasesti vinovatul. Concentreaza-te intotdeauna pe problema.
– Nu ignora niciodata o grija a unuia din oamenii tai. Chiar daca tie ti se poate parea banala, pentru cealalta persoana este o problema care va continua sa ii distraga atentia.
– Creaza-ti o regula personala si o provocare de a raspunde cuiva in 24 de ore de la cererea ei.
– Tine memorandumuri pe baza de date la minim. Oamenii vor petrece mai putin timp acolo citind.
– Ofera sansa angajatilor de a-si spune opiniile si sugestiile fara frica de ridicol si represalii.
– Cand faci o schimbare care ii afecteaza si pe altii, implica-i inainte de a face acea schimbare. Aceasta mareste angjamentul de a face schimbarea sa mearga dupa ce este implementata.
– Atarna ideile cheie in jurul biroului.
– Cand mediul sau sinceritatea permit imbratiseaza sau atinge persoana.
– Angajatii sunt singura resursa de organizatii care poate cu antrenament sa aprecieze valoarea. Toate celelalte surse o depreciaza.
– Oamenii vor sa fie implicati in ceva important. Da-le un proiect intreg sau o parte importanta a unui proiect la care sa lucreze.
– Leaga salariul de performanta si indeplinirea obiectivelor.
– Ia in cobsiderare impartirea cerintelor neplacute pentru a reduce resentimentele si supararile.
– Intreaba, “Poti sa faci acest lucru pentru mine, te rog?” in loc de a spune cuiva simplu sa o faca.
– Elimina secretarele privata in favoarea celor impartite pentru a face o mai buna distributie a cantitatii de lucru.
– Daca dai angajatilor un manual de baza al angajatului, nu vei fii intrerupt de intrebarile lor.
– Fii atent la detaliile mici, cele mari sunt evidente si se rezolva.
– Pastreaza o gandire deschisa. Fii deschis tuturor ideilor noi. Fa aceasta si nu vei ridica bariere care nu exista.
– Evita sa ii rogi pe alti sa faca in locul tau lucruri personale neimportante.
– Multumeste celora cu care te asociezi. Un suras calduros si o strangere de mana puternica, rup barierele.
– Zambeste. Te ajuta sa te simti mai bine si este contagios. Toata organizatia sa cutremura cand seful se incrunta. Deasemenea, zambeste cand si seful face asta.
– Pastreaza lucrurile “usoare” si distreaza-te mai degraba decat sa fii serios.seriozitatea blocheaza productivitatea.
– Pentru a zbura cu vulturii, trebuie sa “gandesti usor”.
– Lucreza cu fiecare persoana pentru a crea proceduri de operare standard pentru o slujba specifica. Va elimina intrebarile repetitive.
– Spunele oamenilor de ce fac un lucru. Odata ce isi vor recunoaste partea lor intr-o viziune mai mare totul li se va parea mai plin de inteles.
– Ofera muzica linistita si vesela in fundal, nu lenta sau rock.
– Pentru a face o echipa care bea cafea in mod dezorganizat sa inceapa ziua mai eficient, incepe fiecare zi cu o sedinta de 5 sau 10 minute exact la inceputul de zi. Se vor concentra indreptandu-se in directia potrivita si se pot apuca imediat de lucru.
– Exerseaza regula de aur in afaceri: Comporta-te cu ceilalti asa cum ai vrea ca si ei sa se comporte cu tine. Apoi corectitudinea va fii o parte din afacerea ta.
– Exerseaza regula de platina in afaceri: “Comporta-te cu ceilalti asa cum vor ei sa te comporti”. Vor fii mult mai capabili sa se simta in largul lor in interactiunea cu noi cand noi suntem in stare sa facem lucrurile in modul preferat.
– Fa-i pe ceilalti sa-si ia angajamentul fata de termene limita, intreband, “Cand imi poti aduce acel lucru?”
– Intareste angajamentul intreband, “Am cuvantul tau ca imi poti da acel lucru, atunci?”
– Stabileste cooperarea altora prin:1) introducerea ideii; 2)o stimulare continua prin discutii despre aceasta; 3) convinge-i pe altii sa faca o investitie facandu-i sa participe la planificare.
– Daca nu reusesti sa faci o persoana sa-si asume un angajament sau sa ajungi la o intelegere, fii de acord sa nu fiti de acord dar rezuma-ti ceea ce ai inteles intr-un memorandum confirmator.
– Dandu-le oamenilor recunoasteregenereaza energie in ei. Apoi vor directiona acea energie inspre cresterea productivitatii.
– Valorifica potentialul celor care muncesc pentru tine dandu-le oportunitatea de a se gandi de unui singuri, in loc sa le spui tu cum sa faca ceva.
– Considera intotdeauna oamenii nevinovati. Ei ar putea sa nu fie cauza unei probleme. Cauza ar putea sa le depaseasca controlul.
– Recunoaste cand nu stii raspunsul la o intrebare pusa de unul din membrii personalului. Apoi provoaca-l sa faca cercetari si sa decida care este cel mai bun raspuns. Il va ajuta pe acesta sa se dezvolte.
– Fii persistent si urmeaza.
– Cand ai fost plecat si unul din oamenii tai a facut o slujba exceptionala, cheama-l acasa seara cand aflii, si multumeste-i pentru ce a facut in loc sa astepti pana urmatoarea data cand ii vei vedea.
– Daca stii ca o persoana va raspunde cu furie la un comentariu specific, evita-l. este neproductiv, si rau pentru relatie. Cu alte cuvinte, “nu lovi niciodata un sconcs.”
– Cand apreciezi ce a facut cineva, spune-le si scrie asta. Va putea fii adaugat la dosarul lor personal.
– Fa un sondaj de opinie pentru a determina cum vad oamenii organizatia. In acest fel poti surprinde problemele cand inca sunt mici.
– Incurajeaza perioade de lucru neintrerupt, cum ar fii o ora zilnica de tacere, in departamentul sau grupul tau de lucru.
– Cand rogi pe cineva sa faca ceva explica-le ce avantaje le aduce acest lucru lor si companiei. Nu te concentra numai asubra beneficiilor aduse tie si companiei.
– Seful este cel mai puternic model pe care il au angajatii.
– Fii un model pozitiv atunci cand comportamentul iti este urmarit de altii. Vor reflecta acest lucru in propriile lor comportamente. Condu prin exemplu.
– Fii membru al clubului 4F impreuna cu altii. Fii vazut ca Cinstit, Ferm, Prietenos si vazand in Perspectiva.
– Nu ajuta decat daca ajutorul este cerut.
– Incurajeaza-ti oamenii sa aiba idei si moduri noi de a face lucrurile. Acorda-le incredere si recunoastere pentru acea idee.
– Daca noua idee nu functioneaza lauda macar efortul pentru ca ei sa aiba si alte idei.
– O data pe luna, intelneste-te cu fiecare membru al personalului pentru a vedea daca are vreo grija sau problema cu cat mai rapid posibil inainte ca ele sa devina o criza.
– Fii genul de persoana pe care ceilalti vor sa o ajute si pentru care sa lucreze.
– Fii flexibil si fa orice posibil pentru a termina cerinta. Tine minte ca rezultatele conteaza nu activitatile.
– Vorbind i general, a face ceva perfect nu este la fel de important ca a-l termina. Perfectiunea are un pret inalt care poate sa nu merite.
– Cand dai sau primesti informatii, nu te grabi. Ia-t timpul necesar pentru a intelege cu adevarat. Previne problemele si neintelegerile viitoare.
– Oricand ai o discutie importanta cu o persoana inainte de te desparti de aceasta, stabileste data si ora urmatoarei ntalniri, si scriele in calendar.
– Nu critica niciodata un angajat in fata altora. Tine toate dicutiile cu caracter corector in prticular.
– Angajeaza oamenii cu o tehnica si interese specifice care se potrivesc nevoilor de indeplinit ale organizatiei. Cu cat mai bine se potrivesc, cu atat productivitatea va fii mai mare si cu atat persoana va fii mai motivata.
– Treateaza oamenii ca pe oameni- nu lucruri.
– Izbucnirile de furie ii vor indeparta pe ceilalti, daca nu fizic, atunci mental.
– Tine un dosar “cald” pentru fiecare persoana pentru a tine socoteala lucrurilor pentru care i-ai complimentat,
– Tine verificari regulate ale performantei si sesiuni de stabilire a scopurilor cu fiecare angajat la trei luni.
– Tine “discutii asupra dezvoltarii” regulate, cu fiecare din oamenii tai in care sa dicuti numai cum individul poate creste personal, si cum poti tu si organizatia sa il ajuti in acest proces.
– Moralul scazut al muncitorilor poate indica faptul ca seful vorbeste numai despre lucruri negative sau ce este in neregula. Asigura-te ca balansezi comentariile negative cu cele pozitive.
– Lasa-ti oamenii sa stie ca esti acolo pentru a-i ajuta nu pentru a-i hartui.
– A spune oamenilor ce faci si cand, poate fii un catalizator pentru primirea obiectiilor si implicarii pe care altfel nu le-ai primi.
– Formeaza-ti o echipa de actiune pentru a rezolva problemele oamenilor imediat in loc sa lasi lucrurile sa continue si poate sa se inrautateasca.
– In loc sa ii spui unei persoane “Ce pot face pentru tine?” intreaba-o “Ce poti face pentru mine la acest proiect?”
– Nu te abtine in a discuta nevoia de imbunatatire a performantei cu unul din oamenii tai.
– Incurajeaza-i pe altii sa isi dezvolte planul de actiune si sa iti dea o explicatie detaliata.
– Incurajeaza indivizii sa concureze cu ei insisi pentru a obtine mai mult. Stabileste o provocare personala sa devii mai bun ca individ- neconcurand cu oaltii doar cu tine.
– Verifica proportia de comentarii pozitive la cele negative, pe care le faci in legatura cu oamenii tai. Fa intentionat mai multe comentarii pozitive.
– Cere responsabilitate.
– Fa lucruri pentru altii. Si ei vor fii mai dispusi sa faca lucruri pentru tine.
– Ia in considerare acordarea unui timp liber ca rasplata pentru terminarea inainte de termen a lucrurilor.
– Stabileste un program instructiv de orientare pentru toti noii angajati. Ii va ajuta sa se descurce mai bine, ca si locurile unde sunt tinute lucrurile si de ce.
– Fii informat despre nevoile si interesele subordonatilor. Proiectele pot fii create mai eficient si rotate atunci cand esti bine informat. Daca indivizii au nevoie de incurajari in a face ceva, intreaba-i “Ce ar fii daca…” intrebari care ii ajuta sa vada ce variante de actiuni exista.
– Lasa oamenii sa stie ca tu stii ca ei pot sa o faca.
– Pune intrebarile creativ, astfel incat actiunea necesara sa fie sugerata de persoana care trebuie sa o faca.
– Stabileste stimulenti care rasplatesc performanta dorita.
– Roaga-i pe altii sa estimeze cat va dura intreprinderea unui proiect. Cand este posibil, fii de acord si fa-i responsabili de acel proiect.
– Asuma-ti rutina altcuiva pentru ca ei sa faca ce vrei tu sa fie facut fara intrerupere.
– Ca si in cazul membrilor familiei, sparge sarcinile mari in altele mai mici, activitati amuzante si sa iti faca placere sa le faci impreuna cu membrii echipei.
– Inainte ca un angajat sa plece in vacanta stabileste o lista a activitatilor “care trebuiesc facute” care trebuiesc indeplinite.
– Nu te grabi sa ii judeci pe altii. Invata sa asculti cu grija inaite de a trege concluzii.
– Ia in considerare impartirea ideilor si responsabilitatilor cu altii in loc sa pui pe cineva sa faca aceste lucruri, sau sa le faci tu.
– Inspira altora noi nivele de realizare folosind raspunsuri si idei incorajatoare si pozitive.
– Nu pune pe cineva care este ocupat sa faca lucrurile in locul tau; cauta persoana ocupata care are rezultate. Acesta este un intreprinzator nu doar un omse preface ca este ocupat.
– Crede in binele din oameni.
– Nu fii un “baby sitter” al altora, avand constant grija de ei si spunandu-le constant ce sa faca. Provoaca-i si invata-i sa gandesca si sa faca lucrurile pentru ei.
– Ia in considerare un plan stimulator pentru a rasplati castigurile in productivitate.
– Nu fa ceea ce poti pune pe altcineva sa faca doar intreband.
– Comunica clar cine vrei sa faca acest lucru, pana cand, si cu ce cost. Apoi identifica cine trebuie sa stie despre acesta si cand trebuiesc informati.
– Pentru oamenii cu care vii in contact zilnic tine o lista a lucrurilor despre care trebuie sa vorbesti cu acea peroana. Apoi cand te intalnesti sau cand vorbesti cu ei la telefon, poti verifica toate lucrurile care s-au acumulat pe lista.
– Recunoaste ca nu esti singurul care poate face o treaba buna. Ai incredere in altii care fac slujbe pentru tine.
– Organizeaza, delegheza, supervizeaza.
– Mediteaza un minut inainte sa incepi un subiect sau proiect nou. Nu te ingrijora asupra cui i se va recunoaste meritul pentru indeplinirea unui proiect. Concentreaza-te pe cerinta de a il implini, si fa-o.
– Cand ti se acorda meritul indeplinirii unui proiect, atribuie-l tuturor celor care au fost implicati. Aceasta va proteja relatia, si va oferi motivatie pentru sustinerea ta in viitor.
– Fii sincer interesat de persoanele care lucreaza cu tine sau pentru tine. Ajuta-i pe altii sa isi recunoasca propria importanta.
– Tine o lista a zilelor de nastere, casatorie, aniversarile de lucru, si alte date speciale. Ofera recunoastere oamenilor tai la fiecare din aceste date. Marcheza-ti calendarul inaitea zilei specifice, pentru a avea timp sa faci pregatiri.