• 28 Sep. 2009
  • 2 min

Zece sfaturi pentru o interactiune eficace intre membrii echipei.

Autor
eJobs
eJobs eJobs este platforma de locuri de munca din Romania care ver... Arată mai mult

Echipele au fost instruite sa inlocuiasca managerii, sa ia initiativa, sa asiste la dezvoltarea conducerii si chiar “sa salveze regina”. In realitate, sinergia facilitata de lucrul […]

Echipele au fost instruite sa inlocuiasca managerii, sa ia initiativa, sa asiste la dezvoltarea conducerii si chiar “sa salveze regina”. In realitate, sinergia facilitata de lucrul in echipa se dovedeste a fi un haos de multe ori. Iata 10 sfaturi pentru a avea o echipa cat mai buna:

1. Ofera echipei (sau da-le sarcina sa creeze) o viziune sau un rezultat de proportii.
Daca obiectivul nu depaseste ca dimensiune personalitatile membrilor echipei, eficacitatea echipei va fi mediocra, datorita orgoliilor.

2. Informeaza-i pe membrii echipei cu privire la standardele de comportament legate de comunicare, raspuns si interactiune.
Aceste reguli de baza sunt facute pentru a mentine comunicarea intre membrii echipei clara si pentru a da sens apartenentei la echipa. Atitudinile nepoliticoase, vorbaria, barfa si raspunsurile intarziate sunt motive intemeiate pentru eliminarea unui membru din echipa.

3. Da-le posibilitatea membrilor echipei sa-si aleaga un conducator.
Conducerea este necesara in cadrul unei echipe. Este nevoie de un lider al echipei, nu de un manager. Un lider al echipei ar trebui sa se bucure de increderea tuturor si sa nu-si creeze doar imaginea celui care se ocupa de angajari si concedieri, cu exceptia cazului cand membrilor echipei le-ar conveni o astfel de situatie.

4. Stabileste reguli ca sa poti ajuta echipa sa functioneze
Rapoartele zilnice sau saptamanale, afisarea in public a obiectivelor/ rezultatelor echipei, etc. ii ajuta pe toti membrii sa simta ca FAC PARTE dintr-o echipa care realizeaza ceva.

5. Echipele au nevoie ca o persoana din echipa / un manager sa se ocupe de detalii si de circulatia ideilor.
In echipa, ar trebui sa existe un membru care are grija ca toate ideile sa fie catalogate, intelegerile respectate, promisiunile facute, si impulsurile primite de la membrii echipei receptionate.

6. Organizeaza sedinte periodice al caror subiect sa fie in exclusivitate imbunatatirea modului de lucru al echipei.
Este esential sa existe urmatoarele doua conditii, altfel eficacitatea sedintelor poate scadea, acestea devenind sedinte cu caracter personal, de relaxare sau de critica neconstructiva.
– In primul rand stabileste regula ca orice problema nerezolvata sau necomunicata intre membrii echipei trebuie sa fie rezolvata inainte de urmatoarea sedinta. Astfel, sedintele vor avea un caracter pozitiv si vor duce la un progres sanatos, fara sa devina sedinte bazate pe critica.
– In al doilea rand, stimuleaza fiecare membru al echipei sa dea sugestii privind imbunatatirea eficacitatii echipei, inainte de sedinta, pentru a fi propuse in timpul sedintei.

7. Observa cand abordarea echipei este buna si cand lasa de dorit.

8. Recunoasterea continua, frecventa si adecvata a meritelor
Un rol important in functionarea echipei ca intreg il are recunoasterea publica a contributiei fiecarui membru in cadrul echipei si/sau pentru grabirea atingerii rezultatelor/ obiectivelor. Totusi, trebuie sa fii atent ca laudele sa fie adecvate si sa nu sune a exagerari manipulative.

9. Sedintele de echipa ar trebui sa reprezinte momente de creativitate si nu sedinte de raport.
Pune o problema sau o intrebare importanta in centrul sedintei, nu o lasa sa se transforme intr-o sedinta de raport plicticoasa – de aceea a inventat Dumnezeu e-mail-ul si copiatoarele. Daca sunt informatii de raportat, fa in asa fel incat raportarea lor sa nu ocupe mult timp si sa se refere doar la reusite si progrese.

10. Echipele functioneaza cel mai bine atunci cand oamenii se simt bine unii cu altii.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply