Umorista Erma Bombeck scria, “Sa nu mergi niciodata la un doctor ale carui plante din birou s-au uscat.” Ironia acestei fraze este clara, daca un doctor […]
Umorista Erma Bombeck scria, “Sa nu mergi niciodata la un doctor ale carui plante din birou s-au uscat.” Ironia acestei fraze este clara, daca un doctor nu-si poate tine in viata plantele de birou, cum se va purta cu tine? Un alt mesaj ce poate fi dedus din aceasta fraza are legatura cu cuvantul nerostit din afaceri.
Acel cuvant este “perceptie.” Ceea ce percep clientii si angajatii tai despre compania ta este adevarat pentru ei, chiar daca tu stii ca nu este asa. Daca angajatii si clientii tai observa ca nu pui in aplicare ceea ce zici, iar mesajul tau nu se potriveste cu actiunile tale, isi vor pierde increderea in tine si in companie si vor pleca in alta parte.
Spre exemplu, daca esti un consilier financiar care-si incurajeaza clientii sa acorde 401K beneficii angajatilor lor, dar tu insuti nu oferi 401K beneficii engajatilor tai, ce impresie face acest lucru asupra angajatilor sau clientilor tai?
Studiile au demonstrat ca majoritatea angajatilor isi schimba slujba din alte motive decat salariul, si ca o mica parte dintre clienti merg la alti vanzatori datorita pretului. Majoritatea oamenilor isi parasesc slujba sau schimba vanzatorii datorita perceptiei pe care o capata.
Cum poti tu, ca angajator sau patron al unei afaceri, sa intelegi perceptia unui client sau angajat fata de companie? Intrebandu-i. Ai grija sa intelegi exact ceea ce gandesc sa nu presupui niciodata ca stii. A, si nu uita sa uzi plantele din birou.