Adrian Niculescu http://www.adrianniculescu.com http://www.facebook.com/adrianniculescucom http://www.linkedin.com/in/adrianniculescu http://www.meetup.com/entrepreneursinromania Comunitate manageri, antreprenori si profesionisti http://www.feedforward.ro – Resurse pentru succes – Speaking Forward, Business Forward, Coaching Forward Piata de […]
Adrian Niculescu
http://www.adrianniculescu.com
http://www.facebook.com/adrianniculescucom
http://www.linkedin.com/in/adrianniculescu
http://www.meetup.com/entrepreneursinromania Comunitate manageri, antreprenori si profesionisti
http://www.feedforward.ro – Resurse pentru succes – Speaking Forward, Business Forward, Coaching Forward
Piata de training si coaching din Romania si nu numai este plina de traineri si oameni care se autointituleaza "business coach" insa mai putin de 10% au si experienta practica in ceea ce ofera ca si servicii de consultanta.
Am mai spus si scris asta: aproape oricine pe baza a cateva carti sau cursuri si cu abilitati de vorbire in public si prezentari poate crea un program de training si coaching insa pericolul vine din faptul ca unii cursanti chiar vor aplica in viata si afacerea lor ceea ce invata.
Iar daca ceea ce oferi nu (mai) are relevanta in piata avem o problema. Cei care chiar pun umarul la dezvoltarea unei afaceri stiu ca este vorba de un volum de munca imens, alunecari si caderi ce iti pot pune sanatatea si chiar viata in pericol – been there done that. Si atunci cand ma uit la un business coach ma uit mai putin la diplome (desi conteaza si ele) dar mai mult la experienta practica.
Economia si pietele se schimba atat de rapid incat in unele domenii ciclurile produselor s-au redus de la 5 ani in trecut la 2-3 luni in prezent. Astazi esti in topul pietei si maine produsul tau nu mai este relevant.
Cred cu tarie ca business coaching-ul este o activitate care devine performanta atunci cand coach-ul are si o experienta relevanta de business si nu neaparat limitata la marketarea si vanzarea programelor sale. Si nu trebuie neaparat sa aiba foarte multi ani in spate ci o expertiza proaspata pentru tema care se doreste a fi adoptata.
Succesul astazi nu mai este al celor care invata ceva pe parcursul a multi ani ci al celor care reusesc foarte repede sa se dezvete de ce au invatat si sa invete ceva nou. Prea putine domenii de activitate sunt in afara trendurilor de dezvoltare tehnologica, iar daca nu apar miscari majoritare in industria respectiva in thenologiile asociate cu acestea lucrurile se misca foarte repede.
Sugerez mare atentie la analiza din punct de vedere al experientei profesionale relevante pentru cei pe care ii lasam sa ne stea alaturi in calitate de trainer si coach. Practic, un coach pentru afaceri este exact cum este un antrenor pentru un sportiv – este un element esential si uneori definitoriu pentru succesul acestuia. O saptamana excelenta!