• 30 Dec. 2015
  • 2 min

Topul competenţelor digitale pe care trebuie să le ai pentru un job în vânzări, IT&C şi administrativ

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Obţinerea unui job în cele mai active zone de pe piaţa forţei de muncă – vânzări, IT&C şi administrativ/logistică – este imposibilă dacă nu ai competenţe digitale specifice.

Cele mai „fierbinţi” domenii de pe piaţa muncii, în funcţie de oportunităţile de carieră disponibile, sunt vânzările, industria IT&C şi sectorul administrativ/logistică. Cel puţin aşa demonstrează o centralizare a anunţurilor de joburi publicate între septembrie şi noiembrie 2015 de eJobs, cea mai importantă platformă online de recrutare din România, în funcţie de sectorul de activitate. Oricine poate obţine un loc de muncă într-unul dintre cele trei domenii, atâta vreme cât deţine competenţe digitale specifice.

Vânzări

 

Candidaţii care îşi doresc să obţină un job în vânzări sau angajaţii interesaţi să facă o schimbare şi să se îndrepte spre „sales”, trebuie să ştie, înainte de toate, cum să trimită un e-mail, cum să folosească bazele de date şi cum să construiască o prezentare. Cunoaşterea soluţiilor din pachetul Microsoft Office, precum Outlook, Excel şi PowerPoint reprezintă competenţe digitale obligatorii pentru orice actual sau viitor vânzător.

De asemenea, printre cunoştinţele digitale ale unui vânzător trebuie să se regăsească utilizarea Internetului şi a reţelelor Intranet şi Extranet. Totodată, un vânzător trebuie să ştie cum să lucreze cu un fax, un copiator ori cu o imprimantă.

Mai mult, confidenţialitatea ocupă un rol foarte important în fişa postului oricărui vânzător, astfel că angajaţii de pe astfel de poziţii sunt obligaţi să deţină competenţe digitale prin care să asigure atât protecţia datelor angajatorului, cât şi ale clienţilor.

IT&C

 

Candidaţii şi angajaţii care deţin competenţe digitale pentru a lucra în IT&C sunt cei mai răsfăţaţi salariaţi de pe piaţa forţei de muncă, nu doar în România, ci şi la nivel mondial. În Uniunea Europeană, de exemplu, numărul angajaţilor din IT&C a crescut de la circa patru milioane, în 2004, la 6,4 milioane, în 2013, potrivit indicelui economiei şi societăţii digitale (DESI), elaborat de Comisia Europeană şi publicat în 2015.

România avea, la sfârşitul lui august 2015, peste 142.000 de angajaţi care lucrau în domeniul „informaţii şi comunicaţii”, arată datele Institutului Naţional de Statistică. Dacă vrei să te angajezi în IT&C, trebuie să cunoşti, pe lângă suita de aplicaţii de productivitate din pachetul Microsoft Office, şi anumite limbaje de programare specifice, cum ar fi C++, C#, .Net, Java, JavaScript, PHP, Perl, Python , Ruby, ASP, ASP.NET ori MySQL.

Totodată, pentru anumite joburi, va fi nevoie să ştii să lucrezi cu reţele, cu servere ori cu tehnologii de tip cloud.

Administrativ/logistică

 

Între angajaţii din vânzări şi salariaţii din domeniul administrativ/logistică există o foarte mare asemănare din punct de vedere al competenţelor digitale pe care trebuie să le deţină. La fel ca vânzătorii, angajaţii din administrativ/logistică trebuie să cunoască suita de aplicaţii de productivitate Microsoft Office, îndeosebi Word, Outlook, Excel şi PowerPoint.

De asemenea, ca şi în cazul vânzătorilor, salariaţii din administrativ/logistică au nevoie să ştie să folosească faxul, copiatorul şi imprimanta, precum şi să navigheze pe Internet şi în reţelele Intranet şi Extranet.

Spre deosebire de anumite joburi din vânzări, diverse posturi din logistică presupun şi experienţă de lucru cu sisteme informatice precum SAP sau ERP.

Microsoft România şi eJobs  au lansat proiectul „Competenţe pentru competitivitate”, care îşi propune să informeze candidaţii aflaţi în căutarea unui loc de muncă despre nivelul de competenţe digitale solicitat de angajatorii care recrutează. De asemenea, proiectul vine în sprijinul candidaţilor care doresc să-şi îmbunăţească nivelul de cunoştinţe digitale pentru a deveni mai eficienţi şi competitivi pe piaţa muncii.

A fost util articolul? 1

Leave a Reply