Dacă ești o persoană cu bune abilități de comunicare, dezbați diferite subiecte cu ușurință, descrii des interlocutorilor amănuntele anumitor activități la care participi, atunci trebuie să știi că există meserii care ți se potrivesc ca o mânușă!
Dacă îți place să vorbești nu înseamnă că o faci și bine sau corect. Astfel, pentru un astfel de rol ar fi bine să urmezi un curs de perfecționare sau poți profita de training-urile pe care, de regulă, companiile din domeniu le pun la dispoziție.
Așa că, indiferent în ce domeniu dorești să lucrezi, concentrează-te pe îmbunătățirea fluenței în exprimare, utilizarea corectă a limbii în care te exprimi și claritatea ideilor, frazelor, povestioarelor cărora le dai viața prin cuvinte.
Dacă anumite persoane sunt înspăimântate de ideea de a vorbi la telefon timp de 8 ore pe zi sau și mai mult, pe tine, dacă îți place să comunici, te-ar putea atrage. Nu uita, de asemenea, că un job într-o companie de tip call-center îți poate deschide drumul către o carieră cu perspectivă. Poți deveni coordonator de echipă, responsabil pe zona de recrutare, asistent /consultant/responsabil de comunicare și marketing. Totodată, poți trece în echipa agenților de vânzări Business to Business (B2B) ce presupune deplasări la sediul diverselor companii cu care compania în care lucrează colaborează sau cu care dorește să se partenerieze în vederea extinderii sau realizării anumitor contracte comerciale.
Ca în cazul rolului de consultant vânzări, această profesie nu ține doar de carismă, de faptul că vorbești mult sau râzi la fiecare frază pe care tot tu o spui încercând să pari amuzant. Desigur, simțul umorului contează extrem de mult, însă lipsit de profesionalism și cunoașterea foarte bună a produsului sau serviciului pe baza căruia susții o ședință de training, acesta nu ajută un trainer ci, mai mult, el riscă să fie greșit etichetat de către colegi sau participanți. Așadar, a fi trainer înseamnă pregătire, antrenament și este indicat să te specializezi pe unul sau două domenii, nu mai multe, asta pentru a te putea dezvolta armonios și complet.
Acest rol îți oferă posibilitatea de a comunica cu oameni din mai multe regiuni ale aceleiași țări sau din țări diferite.
De preferat este să stăpânești foarte bine limba engleză, deoarece ea este principala limbă de circulație internațională care te va ajuta în interacțiunea cu oameni din întreaga lume. Totuși, dacă cunoști și alte limbi străine, mai rare, poți profita de acest aspect, având în vedere că și salariile pentru ele sunt mult mai mari.
Dacă tot descrii și cele mai mici amănunte ale unei situații și nu te plictisești observându-le, povestindu-le, atunci de ce să nu lucrezi în domeniul organizării evenimentelor. Poate fi vorba despre seminarii, workshop-uri, petreceri, evenimente de business, jocuri sportive, aniversări etc. În cadrul acestora este necesar să gestionezi informații despre catering, să selectezi/propui/organizezi anumite jocuri, să consulți detaliile contractuale cu anumiți furnizori, să centralizezi prețurile, locațiile, produsele, serviciile și să comunici despre toate acestea prin e-mail, telefon, întâlniri față în față, instrumente social media.
Încearcă să te gândești și să cercetezi ulterior către ce domenii te-ai putea îndrepta bazându-te pe ceea ce crezi tu că faci bine. Ulterior, o să te lovească realitatea și o să observi că ai de îmbunătățit anumite aspecte, dar cel puțin vei afla care-ți sunt șansele să dobândești mult râvnitele abilități pentru domeniile tale preferate.
Cum îți pui în valoare personalitatea atunci când cauți un job