• 24 Apr. 2007
  • 2 min

Abilitatile unui bun consultant in cadrul interviului

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Iulia Lazea HART Human Resource Consulting www.mapp.ro www.hart.ro In procesul de recrutare, scopul consultantului este acela de a cunoaste candidatul intervievat si de a aprecia cat […]

Iulia Lazea
HART Human Resource Consulting
www.mapp.ro
www.hart.ro

In procesul de recrutare, scopul consultantului este acela de a cunoaste candidatul intervievat si de a aprecia cat de potrivit este acesta pentru postul in selectie.
In acest sens, consultantul trebuie sa dovedeasca bune abilitati tehnice si anume:
– cunoasterea postului pentru care se efectueaza selectia, prinr-o analiza atenta a fisei de post;
– stabilirea ghidului de interviu care sa cuprinda criteriile de apreciere a competentelor necesare postului in discutie.

Inca de la inceputul intalnirii cu candidatul, consultantul trebuie sa adopte o atitudine de bunavointa si cordialitate, incercand sa castige increderea acestuia. Scopul este acela de a crea un cadru care sa ii permita persoanei intervievate sa fie cat mai deschisa si sa ofere cat mai multe informatii despre experienta acumulata.

Abilitatile de comunicare si interrelationare ii vor permite sa se exprime clar si concis, punand intrebarile pe rand, intr-o ordine logica. In plus, consultantul va adresa intrebarile cu diplomatie, pentru a nu transforma interviul intr-un interogatoriu sub presiune.

{article-1978.gif}

De asemenea, in cadrul interviului pot aparea situatiile in care candidatul evita sa raspunda la intrebari legate de asteptarile salariale, motivatie, iar consultantului ii revine sarcina de a pastra un echilibru intre provocarea candidatului la discutie si confidentialitatea anumitor informatii;.

Un alt aspect pe care consultantul il are in prim plan este determinarea valorilor si asteptarile candidatul, a motivatiei de schimabare in cariera, folosind o serie de intrebari precum: , «Care sunt industriile, domeniile in care doriti sa va dezvoltati?», «Ce tip de cultura organizationala vi se potriveste cel mai bine?»; «In ce masura ocuparea aestui post corespunde cu obiectivele Dvs. profesionale?»

In plus, este foarte importanta abilitatea consultantului de a atrage interesul candidatului pentru postul in discutie, prin prezentarea oportunitatilor de dezvoltare a viitorului angajat si a perspectivelor pe termen lung ale companiei pe piata de profil.

Pe langa tehnica de a pune intrebari, consultantul trebuie sa stie sa asculte activ candidatul prin metode precum parafrazarea (sumarizarea cuvintelor vorbitorului), folosirea intrebarilor deschise, pentru a detalia o situatie, o idee etc.) si limbajul corporal, care sa denote interesul.

Evaluarea informatiilor culese in timpul interviului se va face intr-o maniera obiectiva , pentru ca acestea sa nu fie alterate de propriile perceptii si judecati.
Aceasta e modalitatea de a preveni „fenomenului de halo”, ce presupune subiectivitate din partea consultantului.
Se poate intampla ca diferiti consultanti care intervieveaza acelasi candidat sa ajunga la concluzii diferite.

In cazul in care consultantul va considera, pe parcursul discutiei, ca persoana pe care o intervieveaza nu e potrivita, este bine ca la sfarsit sa-i sugereze candidatului acest lucru, invitandu-l sa pastreze legatura pentru alte proiecte viitoare de interes pentru acesta.

Astfel, consultantul va face in asa fel incat discutia sa se incheie amiabil, lasand deschisa posibilitatea de a tine legatura pe termen lung.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply