• 7 Nov. 2006
  • 4 min

Anunturile pe internet sunt diferite in comparatie cu anunturile din presa.

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Anunturile redactate pentru internet sunt diferite de cele care apar de obicei in ziare si ar trebui sa fie tratate diferit. Atunci cand ai un anunt […]

Anunturile redactate pentru internet sunt diferite de cele care apar de obicei in ziare si ar trebui sa fie tratate diferit.

Atunci cand ai un anunt pe internet nu esti taxat la numarul de randuri. Astfel ai mai mult spatiu sa prezinti postul, compania si mediul de lucru. Desi majoritatea site-urilor au o limita in privinta continutului maxim pe care trebuie sa il aiba un anunt, este suficient spatiu pentru a sublinia destule informatii astfel incat candidatul sa se lamureasca in privinta postului si a companiei. Un anunt bine scris pe care l-am consultat la Monster avea in jur de 400 de cuvinte. Dupa ce am terminat de citit anuntul, stiam exact de ce abilitati tehnice aveam nevoie, care erau abilitatile empatice necesare, beneficiile companiei si mediul de lucru, si aveam o imagine generala asupra companiei. Era un anunt cuprinzator si la obiect. Avea o multime de informatii valoroase, fara prea multe cuvinte in plus.

Sistemul Monster.ca iti ofera un spatiu aproape nelimitat in care iti poti redacta anunturile. La o testare, sistemul a acceptat descrierea unui post care avea peste 1600 de cuvinte. Desi acest gen de descriere este mult prea mare, ideea este ca ai suficient spatiu ca sa oferi informatii clare, la obiect si detaliate in legatura cu postul. Foloseste aceste facilitati in avantajul tau.

Cel care-si cauta de lucru are de castigat dintr-un anunt bine scris pentru ca dobandeste suficiente informatii despre post si companie pentru a se hotari daca doreste sau nu sa-si depuna CV-ul pentru postul respectiv. Tu ai de castigat pentru ca detaliile pe care le oferi in anunt iti vor permite sa primesti numai CV-uri de la candidati cu potential mai ridicat.

Titlul postului este foarte important

Daca petreci suficient timp pentru a redacta titluri descriptive si suficient de detaliate, vei avea rezultate mai bune intr-un final.

Continutul concret al anuntului tau devine lipsit de sens daca nu exista candidati care sa-ti acceseze hyperlink-ul si sa-l citeasca. Titlul pozitiei care apare pentru fiecare post este un element cheie pentru succesul campaniei tale de recrutare pe internet. Monster.ca iti ofera aproximativ 40 de caractere pentru titlul postului. Utilizeaza-le pe toate cele 40 pentru a-ti descrie postul. Spre exemplu, eu am mimat ca-mi caut de lucru si am accesat o cautare pentru anunturile afisate in ultimele 30 de zile pentru un post care sa necesite abilitati C++ si unix, in zona Toronto. Au aparut peste 100 de posturi vacante. Mi-am adancit cercetarea pentru a introduce si bazele de date si au aparut 40 de posturi. Ca si persoana aflata in cautarea unui loc de munca trebuia sa stabilesc pe care dintre aceste 40 de pozitii doresc sa o accesez mai intai. Pozitiile cu titlurile cele mai interesante si mai bine tintite vor fi cele mai mult vizualizate. Titlurile dintre care aveam de ales variau de la descrieri simple cum ar fi “Programator/ Analist”, “Creator de Software”, “Specialist in Produse”, si “Sr. Programator” pana la descrieri detaliate de genul “Inginer App. Orientat spre Sr. Java Object”, “Creatori S/W C, C++, Java, PB”, “Sisteme de baza Dev., C++, C, unix, oracle” si “Sr. Oracle Creatori de Solutii Web”. Ca si persoana aflata in cautarea unui loc de munca as fi fost inclinat sa vizualizez pozitiile cu titluri mai detaliate. Daca ai spatiu foloseste-l. Spune cate ceva si despre oportunitati. Spre exemplu, Java, C++, oracle, web, ultima tehnologie. Acesta este un titlu de 39 de caractere si da impresia ca firma se ocupa de tehnologie de varf.

Organizeaza-ti continutul

Atunci cand scrii anunturi pentru internet, incearca sa-ti organizezi continutul in asa fel incat sa fie usor de citit si la obiect. Organizeaza-l dupa cum ar dori sa-l vada cel aflat in cautarea unui loc de munca.

Primul paragraf.
Descrierea postului: Discuta continutul postului actual. Candidatii doresc in primul rand si sa afle cu ce se vor ocupa la locul de munca. Ofera urmatoarele detalii:

Tipul de munca pe care il vor face: Care este domeniul de actiune? Spre exemplu, intr-un mediu care se ocupa de retele, exista diferente uriase intre o companie cu 150 de utilizatori pentru un site si 7000 de utilizatori pe tot teritoriul tarii. Vor planifica si vor dezvolta ceva nou sau vor imbunatati ceea ce exista deja? Care este “produsul lor final” si cine il va receptiona – clienti din afara, consumatorul in general, clienti din interior? Vor coordona o echipa de oameni? Daca da, ce presupune acest lucru?

Paragraful al doilea.
Abilitati necesare: subliniaza care sunt abilitatile si certificatele necesare. Ai grija sa faci o demarcatie intre abilitatile cu adevarat necesare si cele “de preferat”. Pentru pozitiile tehnice specifica ce software-uri trebuie sa fie cunoscute, hardware, instrumente de testare, medii de programare in care au mai lucrat, etc. Pentru alte pozitii specializate indica aceiasi factori care se aplica. Spre exemplu intr-un mediu de contabilitate, este necesara o diploma CPA? Este necesara experienta in audit? Sunt necesare analize de cost sau contabilitate in finante? Specifica cu exactitate abilitatile necesare.

Paragraful al treilea
Alte calificari: Aici poti adauga abilitatile mai flexibile cum ar fi cele de comunicare, abilitatea de a lucra in echipa, abilitatea de a interactiona cu clientii , abilitati organizationale, disponibilitatea de a calatori, flexibilitatea, etc.

Paragraful al patrulea
Cerinte educationale: Daca exista cerinte specifice, noteaza-le aici – CPA, MBA (Master in Administrarea Firmelor), Master in Inginerie, BA (diploma de facultate) in jurnalism, etc.

Paragraful al cincilea
Mediul de lucru: Cum este departamentul companiei? Are o atmosfera destinsa, seconcentreaza pe lucrul in echipa, este competitiv in mare masura, independent, ofera beneficii atragatoare?

Incheiere
Pune la dispozitie o adresa de e-mail, un numar de fax si o adresa postala (daca o mai folosesti inca) la care sa poata fi trimise CV-urile. Mentioneaza si pagina ta de web astfel incat candidatii sa poata afla mai multe despre companie pe internet.

Cum sa creezi continutul

Multe companii se bazeaza pe descrieri “formale” ale postului atunci cand isi redacteaza anunturile. Acestea nu sunt suficiente. De multe ori aceste descrieri se incadreaza in anumite categorii de posturi. Spre exemplu, o companie poate avea un tip de descriere a postului pentru un inginer in calculatoare care sa acopere aspectele legate de software si hardware. Aceasta descriere ar putea fi prea generica pentru a face din ea un anunt de angajare. In cadrul fiecarui departament pozitiile difera. Discuta cu managerii responsabili pentru angajari ca sa aflii ce presupune fiecare post. Cu cat oferi mai multe detalii despre postul respectiv in anunt, cu atat candidatii se vor potrivi mai bine cu profilul postului. Daca petreci timp special pentru a aduna detaliile potrivite vei reduce timpul si in ultima instanta costul pentru fiecare angajare.

O modalitate prin care poti sa abordezi aceasta problema este sa discuti cu managerii de la fiecare departament, trimestrial, pentru a evalua nevoile aparute. La aceste intalniri poti defini setul de abilitati necesare pentru fiecare post in parte.

Cum sa te ocupi de reclama

Creeaza un fisier cu documente pentru anunturile tale de angajare. O data ce ai creat un anunt de angajare pentru internet, salveaza-l intr-un document. Atunci cand ai nevoie sa iti promovezi din nou postul pe piata de munca sau cand trebuie sa iti faci reclama pe alte site-uri, poti copia anuntul din acel fisier. Fiecare site are propriul sau format in ceea ce priveste anunturile de angajare. Un fisier document iti permite sa dai copy paste anumitor sectiuni din anunt in functie de site.

Tine o evidenta a anunturilor pe care le faci. Manevrarea anunturilor, site-urilor, datelor de expirare, etc., se pot transforma intr-un cosmar organizational asupra caruia poti pierde cu usurinta controlul. Anumite anunturi expira in 60 de zile, altele in 30 de zile, iar altele se mentin la nesfarsit. Indiferent de data de expirare, probabil ca doresti sa-ti mentii anunturile “proaspete” pe internet si sa le reactualizezi la fiecare cateva saptamani (daca site-ul/ contractul tau iti permite). Pentru a usura procesul tine o evidenta. Pe coloana din stanga jos enumera posturile/ cerintele. Pe lista de sus, toate site-urile la care dai anunturi. Sub fiecare site formuleaza subtitluri: Data la care a fost pus initial, data la care expira, data de reactualizare/ rescriere. Acum poti folosi acest tabel de evidenta pentru a te mentine la curent cu toate anunturile astfel incat sa nu ratezi nici o data importanta. Poti de asemenea sa urmaresti masuratorile asupra anunturilor publicate si a site-urilor respective.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply