• 24 May. 2006
  • 2 min

Ar trebui sa contactezi o agentie de PR ?

Autor
eJobs
eJobs eJobs este platforma de locuri de munca din Romania care ver... Arată mai mult

Inainte de a te lansa intr-o campanie de Relatii Publice, imagineaza-ti raspunsul la urmatoarea intrebare. I: Detin o mica afacere de catering si mi-ar placea sa […]

Inainte de a te lansa intr-o campanie de Relatii Publice, imagineaza-ti raspunsul la urmatoarea intrebare.

I: Detin o mica afacere de catering si mi-ar placea sa ii fac putin publicitate, dar nu stiu cum sa procedez. Pot sa desfasor singur activitatea de relatii publice ? Ar trebui sa contactez o agentie ?

R: Cel mai important pas a fost facut: ti-ai dat seama de la inceput ca ai nevoie de relatii publice. Acesta este un element foarte important al planului de marketing, dar de foarte multe ori omis. Pentru multi intreprinzatori nu exista un buget disponibil pentru a angaja o agentie sau a apela la o alta sursa externa de relatii publice, dar sunt cateva cai sa faci publicitate gratuita sau cu costuri foarte reduse. Timpul necesar pentru a planifica si a executa relatiile publice in raport cu timpul pe care l-ai putea petrece facand ceea ce stii tu cel mai bine in cadrul organizatiei trebuie evaluat. Trebuie de asemenea sa analizezi cat de eficienta este activitatea proprie in raport cu cea profesionala, cu toate contactele, metodele si intrumentele de raspandire a informatiilor. Vei fi capabil sa contactezi editorii necesari, sa iti distribui materialele pentru presa si sa iti publici articolul pana la momentul desfasurarii evenimentului, indeosebi sub presiunea termenelor limita ? Hai sa privim diversele componente ale relatiilor publice care vor functiona, indiferent daca le faci tu sau o agentie.

– Articolul de presa
– Distribuirea articolului de presa
– Interviul de media
– Contributia editoriala
– Coloanele de invitati
– Scrisorile catre
– Articolul de importanta caracteristica
– Plasarea articolului
– Seminariile
– Atelierele
– Angajamentele verbale
– Conferinte de presa
– Cercetare de marketing
– Relatiile cu media
– Listele de contacte.

Daca prin activitatea proprie exista vreun risc ca activitatea de relatii publice sa fie impropriu compusa, prezentata prost, supracomerciala (editorilor nu le place promovarea; le plac stirile sau orientata gresit nu determina nici o reactie), mai bine te-ai gandi sa angajezi profesionisti. Iata in continuare cateva consideratii cheie care te vor ajuta sa iti dai seama cine este persoana cea mai potrivita pentru relatiile publice: Daca nu detii contacte cu media, angajeaza pe cineva care le are. Cei mai multi profesionisti ai relatiilor publice si-au stabilit contacte incheiate si cultivate pe parcursul mai multor ani, conducand la amplasari mai numeroase in publicatii si in pozitii mai bune. Scrisul este cheia.

Poti sa creezi titlul atragator pe care fiecare editor si-l doreste ? Poti sa conferi importanta modului tau de abordare a unui eveniment, anunt sau informatie ? Daca raspunzi cu da, da, atunci ai putea sa recurgi la o campanie pe cont propriu, cu conditia sa dispui de timp si de bani. Specialistii/agentiile de relatii publice promoveaza fara intrerupere si cunosc cauzele si efectele, mijloacele cele mai rapide si secretele unei activitati realizata mai bine si mai repede. Poate iti repari singur masina, montezi singur cablul de la telefon sau iti repari personal computerul, presupunand ca dispui de instrumentele adecvate, timpul necesar si siguranta ca esti efficient ? Daca ti-ai petrece timpul facand ceea ce cunosti tu cel mai bine, si obtinand o noua vanzare pentru afacerea ta, nu ar fi mai profitabil atunci sa angajezi un profesionist ?

Daca ai timpul, metodele talentul si cunostintele pentru a lansa, mentine si urmari propria campanie, atunci cu siguranta, fa-o. Daca nu, exista numeroase agentii de publicitate/relatii publice, specialisti si servicii la indemana. Angajeaza doar ceea ce iti poti permite. Aminteste-ti sa privesti aceasta cheltuiala ca pe o investitie, si evalueaz-o in raport cu efectele benefice ale acesteia. Facand referire la problema externalizarii sau realizarii pe cont propriu a relatiilor publice, apare problema ca, de cele mai multe ori companiile nu isi permit sa nu desfasoare o asemenea campanie.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply