• 1 Aug. 2016
  • 3 min

Campanii de recrutare altfel gândite pentru a atrage talente în companie

Anunţurile de joburi merită susţinute şi de campanii unde îţi poţi lăsa imaginaţia să lucreze frumos. Recompensa este pe măsură: CV-uri potrivite și creative.

Pentru a atrage cei mai buni candidaţi, începe prin a face lucrurile diferit. De fiecare dată, îţi doreşti să aduci în echipă acei oameni talentaţi, care, momentan, au job. Mulți dintre ei, pot fi interesaţi de o schimbare doar în situaţia în care sunt atraşi de o campanie neconvenţională. De la interviuri interactive candidați – angajați, la găsirea talentelor în cele mai neobişnuite locuri, am creat o listă a celor mai creative metode de recrutare dincolo de anunţurile clasice de joburi.

Întâlnire de grup angajaţi – candidaţi

 

Un start-up din Canada, I Love Rewards Inc., a gândit o campanie poziţionată strategic între analiza CV-urilor şi invitarea candidaţilor la interviu. Le-a propus celor 1.200 de candidați să vină la o întâlnire la sediu. Dintre aceştia au ajuns doar 400. 800 nu au făcut primul pas, astfel încât procesul de selecţie a fost simplificat din start.
Au aranjat un spaţiu unde angajaţii au întâlnit candidaţii şi încă un spaţiu pentru speed dating, acele întâniri fulger între angajaţi şi candidaţi.
Astfel, fiecare dintre candidaţi a avut 5 minute putea să pună întrebări şi să vadă dacă este potrivit pentru un anumit rol. La rândul lor, reprezentanţii companiei puteau să-i elimine pe acei candidaţi care nu păreau entuziasmaţi. La sfârşitul zilei, pe lista scurtă au rămas 68 de candidaţi care au fost sunaţi pentru interviuri individuale, notează Wall Street Journal.
O altă campanie de recrutare a candidaţilor a fost gândită de agenţia americană de publicitate McKee Wallwork Cleveland care a decis să evalueze candidaţii pe parcursul mai multor zile pentru a vedea cum reacţionează nu numai la prima întâlnire, când sunt, de obicei, foarte oficiali, ci şi în următoarele zile după ce s-au obişnuit cu echipa.

Mesaj personalizat pentru candidaţii pasivi

 

Pentru acei candidaţii neinteresaţi să îşi caute un job în mod activ în momentul de faţă, o compania americană Red 5 Studios a gândit o campanie personalizată. A ales 100 de candidaţi posibili, le-a cercetat profilele din reţelele de socializare şi le-a trimis un iPod personalizat împreună cu mesajul CEO-ului, scrie Businessinsider.com. Din cei 100 de candidaţi pasivi, 90 au răspuns mesajului, iar 3 dintre ei s-au alăturat companiei.

Găseşte talentele în cele mai neobişnuite locuri



Directorul Departamentului de Atragere a talentelor din compania de creditare ipotecară, Quicken Loans, a povestit pentru New York Times cum îţi menţine cultura organizaţională: caută oameni minunaţi în locuri mai puţin aşteptate. A organizat un blitz (o campanie fulger de recrutare) în magazine şi restaurante. Aveau nevoie de bancheri specializaţi în creditare ipotecară, dar, mai presus de toate, aveau nevoie de oameni energici, plini de entuziasm, gata să interacţioneze bine. În urma campaniei din restaurante şi mall-uri au descoperit aceste abilităţi la chelneri şi chelneriţe, la actori şi electricieni. Pe toţi i-a format în trainingurile în domeniul financiar. În schimb, nu ar fi putut să-i înveţe cum să deprindă pasiunea, simţul urgenţei şi dorinţa de a obţine rezultate, scrie Nytimes.com.

Recrutare prin degustare

Starbucks creşte în mod constant numărul de noi locaţii deschise şi echipa sa. Pentru a atrage noi colegi, la interviu au sesiuni pentru degustarea cafelei și discuții despre combinaţii de cafea. Recrutorii dau candidaţilor răspunsuri personalizate scrise de mână şi le trimit carduri cadou la Starbucks indiferent dacă sunt aleşi sau nu pentru angajare. Scopul este să-ţi trateze candidaţii exact aşa cum îşi tratează și clienţii.

YouTube face viral orice anunţ de job

 

În locul unui anunţ clasic, poţi gândi un video în care poţi prezenta cât de minunat este să lucrezi în companie, cu poveşti spuse de angajaţii actuali. Şi povestea jobului poate fi spusă în aşa fel încât să atragă candidaţii și mesajul să fie viralizat ușor pe YouTube și pe canalele social media.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply