Experienţa recrutării continuă să fie o provocare. Cererea pentru talente cu experienţă şi calificare este tot mai mare, iar pentru a ajunge la o înţelegere între candidat şi angajator, ai nevoie de tot mai multe date despre comportament şi preferinţe.
Recrutarea în 2016 vorbește despre digital, despre social și despre găsirea acelor campanii de informare pe măsura așteptărilor candidaților. Datele din online merită interpretate și folosite pentru a anticipa comportamentul candidaților activi sau pasivi, iar relațiile adevărate cu potențialii candidați se consolidează la evenimentele offline.
Persoanele aflate în căutarea unui job petrec tot mai mult timp pe mobil. În România, conform datelor BRAT, 45% din populaţia din mediul urban foloseşte telefonul mobil pentru a naviga pe Internet. De aceea, siteul prin intermediul căruia recrutezi este nevoie să fie adaptat telefonului mobil, să aibă categoria de „Aplică la job” cât mai simplă posibil, cu acele câmpuri esenţiale. De asemenea, ai de câştigat dacă răspunzi prompt e-mailurilor de pe telefonul mobil, precizează Recruiter.com. Comunicarea poate fi îmbunătăţită prin SMS, social media, retargetare pe mobil. SMS-ul poate fi un tool (trad. instrument) util pentru a informa candidaţii despre etapele procesului de recrutare sau pentru a încuraja vizitatorii site-ului să finalizeze aplicarea.
Cei mai buni angajaţi lucrează şi foarte puţini dintre aceştia sunt activi în aplicare. De aceea, este important să fii la evenimentele la care aceştia merg, dar şi la acele activităţi din timpul liber precum: competiţii sportive, acte caritabile, dineuri etc. Comunicarea targetată pe comunităţi şi relaţiile stabilite offline cu aceste comunităţi sunt tool-uri eficiente în recrutare, notează Blogging4jobs.com.
Candidaţii merită să nu mai fie trataţi ca simplii candidaţi. Aceştia merită priviţi ca potenţiali clienţi sau parteneri, iar mesajele transmise să fie personalizate în funcţie de nevoile şi de experienţa lor.
Cercetarea profilelor sociale sau a altor profile digitale ale candidaţilor poate fi o sursă valoroasă de informaţii. Cel mai important este ca datele obţinute să fie interpretate, iar recrutorii să ofere candidaţilor locul potrivit în companie. Social media ajută şi la identificarea candidaţilor pasivi şi la crearea unor predicţii dacă sunt interesaţi sau nu de un job. Totul pe baza comportamentului lor din online, scrie Businessnewsdaily.com.
Lipsa datelor despre companie este principala cauză pentru care cei mai mulţi candidaţi sunt reticenţi ofertelor. Însă recomandările venite din partea prietenilor şi a familiei sunt cele mai de încredere surse pentru documentare. De aceea, folosirea recomandărilor din partea angajaţilor actuali creşte gradul de implicare al acestora şi garantează că noii angajaţi ştiu ce presupune activitatea în companie.
Yoni Lateiner, recrutor pentru site-ul american nerdwallet.com (un consilier financiar online) spune că recrutorii care nu dezvoltă o campanie solidă de comunicare şi informare despre lucrul în companie ridică semne de întrebare candidaţilor. Aceştia se întreabă cum merg lucrurile în respectiva companie. Principalele probleme semnalate de candidaţi sunt: lipsa informaţiilor despre o companie, lipsa răspunsului din partea companiei angajatoare după ce au aplicat, descrierea vagă a jobului, dificultăţi în negocierea salariului sau a funcţiei.
– Care este imaginea reală a companiei.
– Vor să audă puncte de vedere pozitive şi negative despre companie.
– Vor să afle care este drumul lor în companie, ce impact va avea activitatea lor.
– Le place să aplice cu CV-uri neconvenţionale şi le plac companiile care le oferă libertate în aplicare.
– Sunt interesaţi de aşteptările angajatorilor şi nu le plac clişeele în descrierea jobului.
– Le place să vadă cum arată o zi de lucru în companie şi chiar ar vrea să testeze îninte de a se angaja.
– Vor să vorbească cu angajaţii din companie înainte de a se angaja.
– Caută acele elemente prin care angajatorul se diferenţiază de competiţie.
– Detalii despre fluctuaţia personalului în companie.
Cele mai eficiente canale în comunicarea cu viitorii angajaţi sunt: social media (cu poze şi video-uri din companie), blogul şi site-ul companiei. Angajaţii motivaţi rămân cei mai buni ambasadori ai brandului şi cei care menționează compania în profilele lor sociale. Astfel, prietenii lor intră pentru prima dată în contact cu respectiva companie.