Un material redactat in exclusivitate pentru eJobs.ro de Adrian Niculescu http://www.adrianniculescu.com Scriu acest articol din Buren, un orasel aflat la cateva zeci de kilometri de Amsterdam unde […]
Un material redactat in exclusivitate pentru eJobs.ro de Adrian Niculescu
http://www.adrianniculescu.com
Scriu acest articol din Buren, un orasel aflat la cateva zeci de kilometri de Amsterdam unde particip la unul dintre workshop-urile finale ale MBA-ului pe care il urmez aici la Business School Netherlands. Ideea unui MBA mi-a venit in 2008 si am urmarit-o pana cand s-a intamplat. Nu diploma m-a interesat ci posibilitatea de a acumula noi informatii si de a deveni mai bun in ceea ce fac.
Un MBA este inainte de toate o investitie in dezvoltarea personala. Daca o masina pe care o iei astazi in cativa ani valoreaza o mica fractiune din cat platesti acum valoarea unui MBA creste in timp pe masura ce acumulezi informatii noi din alte training-uri, carti, seminarii, etc.
Dintre elementele importante la un program MBA as aminti experienta practica a tutorilor, networking-ul cu colegii, certificarile internationale si materialele de studiu. Bibliografia in mare este aceeasi si iti poti achizitiona de pe internet orice carte deci nu avem limite aici. Normal ca anumite MBA-uri specializate vor recomanda anumite carti si tot asa.
MBA-ul nu ar trebui sa fie un scop in sine. Gata, am un MBA si stau cu mainile in san, anagajatori, sunati. Chiar daca la inceput se poate intampla asta, daca nu performezi esti eliminat de pe piata. Consider MBA-ul ca un set de unelte ce ne poate ajuta sa vedem lucrurile altfel, sa facem mai mult, sa contribuim mai mult la succesul nostru si al afacerii in care activam.
Intr-un start-up MBA-ul nu te ajuta foarte mult. Iti este de folos dupa ce creezi o structura, ai instrumente, vanzari, angajati, etc. Sau te poate ajuta sa iti rafinezi viziunea si sa stii de ce ai nevoie ca sa ajungi acolo unde ti-ai propus.
—————————————————————————————————-
Un material redactat in exclusivitate pentru eJobs de Adrian Niculescu.
Adrian Niculescu este antreprenor, trainer, business coach si specialist in strategie social media marketing. Cateva dintre proiectele in care este implicat Adrian sunt Academia Feed Forward – http://www.feedforward.ro (cursuri si resurse pentru manageri, profesionisti si antreprenori), agentia digitala Mushbloom – http://www.mushbloom.co.uk si http://www.ghidulretelelorsociale.ro.
Blog personal http://www.adrianniculescu.com