Ideea unui job cu program de lucru flexibil şi accesul la cât mai multe informaţii schimbă criteriile de căutare ale unui job. Tot mai mulţi candidaţi sunt convinşi să trimită CV-ul angajatorilor care au o comunicare eficientă dincolo de anunţurile de job-uri.
Documentarea despre companii şi networking-ul cu angajatorii, dar şi cu angajaţii actuali oferă credibilitate în procesul de aplicare la un job. Iată cum se schimbă comportamentul candidaţilor şi care sunt preferinţele lor în 2016:
Candidaţii aşteaptă să aibă acces la informaţii despre potenţialii angajatori, aşa cum găsesc referinţe despre restaurante şi despre destinaţii de vacanţă.
Candidaţii sunt mult mai convinşi să aplice la job-urile companiilor care au o comunicare sinceră cu publicul lor. Preferă companiile care îşi recunosc punctele forte, dar şi aspectele pe care merită să le îmbunătăţească. Vor să aibă acces la informaţii despre potenţialii angajatori, aşa cum găsesc referinţe despre restaurante şi despre destinaţii de vacanţă. Chiar dacă nu se aşteaptă ca o companie să fie perfectă, candidaţii acordă un cartonaş roşu angajatorilor care ascund informaţii, subliniază Glassdoor.com
Până acum, candidaţii ofereau referinţe, iar angajatorii le verificau. Mai nou, candidaţii trec de cerinţele şi responsabilităţile job-ului, de cultura şi mediul de lucru prezentate de angajator. Preferă să obţină informaţii chiar de la angajaţii actuali ai companiei.
Candidaţii au mai mult control asupra carierei lor decât în anii precedenţi. Salariul contează în alegerea job-ului, dar profesioniştii caută să rezoneze cu valorile companiilor şi cu personalitatea angajaţilor. Mai mult decât atât, caută companii care dau semnificaţie job-ului lor, le recunosc meritele şi mizează pe un program de lucru flexibil.
Subiectul plăţii egale pentru acelaşi tip de task-uri este mereu de actualitate şi candidaţii sunt tot mai hotarâţi să-şi apere drepturile. Cum salariul este în topul criteriilor luate în considerare atunci când aleg un job, candidaţii vor acorda o mai mare atenţie şi egalităţilor financiare, notează Glassdoor.com
Prin urmare, se documentează mai mult despre salarii şi iau pulsul pieţei muncii înainte de a aplica la un job. Mai mult decât atât, candidaţii pregătesc întrebări despre structura pachetului salarial şi despre majorarea salariului. Companiile angajatoare vor avea de câştigat dacă îşi vor reevalua planurile salariale şi compensaţiile. Pe termen lung, vor vedea avantajele comunicării cu angajaţii despre salarii şi majorările salariale.
Ia în considerare importanţa unei ceşti de cafea atunci când îţi cauţi un job, notează www.fastcompany.com Explorează orice oportunitate de a fi faţă în faţă cu un potenţial angajator şi alege conferinţele, zilele porţilor deschise, precum şi întâlnirile informale ca între prieteni şi profesionişti. Angajatorii sunt tot mai interesaţi să-şi selecteze angajaţii din rândul celor mai sociabile persoane care rezonează cu valorile companiei şi cu felul de a fi al actualilor angajaţi.