Website-ul companiei, motorul de căutare Google şi principalii competitori sunt cele mai importante surse pe care ar trebui să le folosească toţi candidaţii ca să se documenteze pentru un interviu.
O bună documentare înainte de interviu este vitală pentru toţi candidaţii care vor să aibă mai multe şanse în procesul de recrutare. Există o mulţime de surse de informaţii pe care le poţi consulta cât mai bine pentru ca să te pregăteşti de interviu.
Începe documentarea chiar cu webiste-ul companiei care te-a chemat la interviu. Astfel vei înţelege corect ceea ce face, în ce industrie activează, care sunt valorile organizaţiei, precum şi cine sunt oamenii cheie din companie.
Motorul de căutare Google îţi va afişa foarte multe informaţii despre compania în cauză, cum ar fi propriul website, diverse articole din presă ori recente schimbări de management din cadrul organizaţiei.
Analizarea prezenţei companiei pe Facebook, Twitter, LinkedIn sau Google+ te poate ajuta să descoperi cultura, valorile şi interesele organizaţiei. De asemenea, pe LinkedIn poţi afla date despre intervievatorul tău. Totodată, pe LinkedIn poţi intra în legătură cu alţi angajaţi din companie. Dacă îi cunoşti deja, ai putea să le ceri mai multe informaţii „din interior”.
Intervievatorul poate aduce în discuţie o ştire importantă despre companie şi, dacă nu ştii despre ce este este vorba, o să-i dai impresia că nu te-ai pregătit suficient pentru interviu. Mai mult, dacă s-a întâmplat ceva important în industria de activitate a companiei, care te-ar putea afecta în noul rol, asigură-te că eşti conştient de toate implicaţiile.
Înţelegerea competitorilor companiei îi arată intervievatorului că te-ai pregătit temeinic pentru interviu şi că eşti foarte interesat de evoluţia companiei într-o piaţă plină de provocări.
La fel ca în cazul competitorilor, este foarte important să înţelegi cum funcţionează, per ansamblu, industria în care activează compania.
Companiile importante sau cele listatate la bursă îşi publică periodic rapoartele financiare, care pot reprezenta o sursă importantă de informaţii despre eventuale tăieri bugetare sau de personal.
Asigură-te că ai înţeles corect, înainte de interviu, descrierea jobului pentru care vei fi chemat la discuţii. Recrutorul va dori să angajeze o persoană care poate să îndeplinească toate sarcinile menţionate în descrierea postului.