Tinerii născuți între 1980 și 2000, parte din generația Millennials, sunt destul de greu de abordat de către angajatori, în condițiile în care salariul nu este cel mai important și, de departe, nici singurul aspect pe care îl iau în considerare în alegerea unui loc de muncă.
Membrii generației Millennials (cunoscută și sub numele de generația Y), se diferențiază de membrii generației X (născuți între 1965 și 1980) în ceea ce privește decizia de a accepta un job, prin mai multe aspecte, arată datele Smartree România, companie de externalizare a serviciilor de salarizare şi administrare de personal.
Tinerii Millennials au dorința de a promova cât mai repede și nu au răbdarea necesară să parcurgă toate etapele de evoluție profesională. Totodată, ei își manifestă dorința de a dezvolta abilități de lideri. Mai mult, sunt cu un pas în față comparativ cu generația anterioară, datorită familiarității Internetului și a canalelor de socializare online, cu care practic au crescut.
„Accesul la mediul online le permite să fie mult mai informați despre companiile din piață, să fie mai comunicativi și creativi decât generațiile anterioare. În plus, cei mai mulți dintre ei sunt deschiși la noi provocări și își asumă fără rezerve implicarea în proiecte pentru care încă nu sunt pregătiți professional”, spune Raluca Peneș, HR Coordinator, Smartree.
Tinerii Millenials au o viziune complexă asupra vieții în general și a carierei în particular. Pe de o parte, pentru ei ideea de echilibru ocupă un loc de cinste, timpul liber şi posibilitatea de a practica hobby-urile fiind foarte importante. Pe de altă parte, își doresc să lucreze în companii cu a căror cultură și valori să se poată identifica, pentru a simți că efortul lor are un sens. De aceea, companiile angajatoare trebuie să aibă în vedere mai multe aspecte în strategia lor de recrutare.
„În procesul de angajare, este important ca recruiterii să menționeze aspecte legate de mediul organizațional, pachetul de beneficii extrasalariale, flexibilitatea programului de lucru, existența oportunității de a evolua profesional cât mai rapid, distanța fata de domiciliu, lucruri foarte importante pentru candidații care fac parte din generația Millennials”, subliniază Raluca Peneș.
Pachetul salarial și cel de beneficii trebuie să fie unul destul de motivant și complex. În afară de salariu, tinerii își doresc multe alte beneficii, precum asigurare medicală, abonament la o sală de sport, zile libere și carduri de reducere. Ei intreabă chiar în cadrul primului interviu de recrutare care sunt beneficiile asigurate de compania respectivă, conform experienței Smartree.
Pentru membrii generației Millennials, este foarte important să aibă un job flexibil, care să le permită să poată valorifica timpul liber cât mai mult.
„Comparativ cu generația X, tinerii Millennials pun mult mai mult accent pe echilibrul dintre viața personală și cea profesională. Deși valorile lor nu constau neapărat în achiziționarea unei case sau a unei mașini, doresc să aloce mai mult timp familiei, hobby-urilor sau altor activități care țin de dezvoltarea personală”, explică Raluca Peneș.
Există domenii în care tinerii Millennials solicită la interviul de angajare un program de lucru flexibil, deoarece noțiunea de pontaj sau program fix la birou poate reprezenta pentru ei un fel de constrângere a activității și, implicit, a rezultatelor, potrivit Smartree. Dacă generația anterioară este una adeptă a programului fix la birou, inclusiv a orelor suplimentare, noua generație preferă în mod evident flexibilitatea progamului de muncă.