• 8 Jul. 2016
  • 3 min

Ce schimbări pregătește Facebook pentru companii şi utilizatori

Rețeaua de socializare Facebook lucrează la noi opțiuni care vor îmbunăți experiența companiilor cu utilizatorii, dar și experiențele individuale ale fanilor. În câțiva ani putem spune că Facebook este noul Internet.

Mark Zuckerberg a publicat harta Facebook pentru următorii ani. În topul preferințelor fanilor vor fi videourile, Messengerul, WhatsApp, Instagram și tehnologiile care permit interconectivitatea printre care dronele, scrie Mashable.com.

fb-roadmap

Cum va arăta Facebook în următorii 10 ani. Sursa foto: businessinsider.com

 

Roboții companiilor, pe Facebook

 

Roboții vor face parte din experiența Messenger – aplicația care se dezvoltă cel mai rapid, cu peste 900 de milioane de utilizatori activi lunar, care trimit aproximativ 60 de miliarde de mesaje pe zi. Astfel, va permite companiilor să-și construiască proprii roboți pe Facebook Messenger, iar utilizatoriii să poată avea acces la vreme sau la știri într-un mod cât mai conversațional sau chiar să cumpere flori și burgeri, precizează Technologyreview.com.
Iată doar câţiva dintre noii roboți care vor anima activitatea pe messenger: Poncho, the Weather Cat (trad. pisica vremii) îți oferă vremea zilnică într-un mod prietenos şi conversațional. 1-800 Flowers elimină nevoia de a suna pentru un ordin de plată sau de a deschide o aplicație. Are opțiunea de a scrie text. Dacă tastezi pe Messenger: „Comand flori”, robotul te va întreba care este adresa de livrare, precum și data și îți va oferi opțiuni pentru flori.
Scopul este de a face din Facebook o platformă prietenoasă, o combinație între UI (user interface, trad. interfața utilizatorului) și conversație. Gigantul Facebook își propune să implice utilizatorii, să le ofere o experiență ușoară și să genereze venituri cu ajutorul roboților simpatici – mult mai practici decât o aplicație sau decât un website.

Video

 

Distribuirea videourilor și numărul de vizualizări sunt printre cele mai populare activități pe Facebook. Oamenii tind să se uite la clipurile Live mai mult decât la cele clasice și comentează de 10 ori mai mult. Zuckerberg vrea ca în următorii ani să includă cât mai multe opțiuni pentru Live Video.
Astfel, a anunțat că va lansa API Live care va permite programatorilor să integreze Facebook Live în device-uri (precum dronele) sau în alte aplicații. Conform lui Chris Cox, CPO Facebook (chief product officer), 70% din traficul de mobil va fi video în 2021. Cox dezvăluie că prima cameră va fi construită în mod expres pentru Facebook Live şi se va numi Mevo. Aceasta va încăpea în palmă și va fi disponibilă în S.U.A. anul acesta.

Realitatea virtuală

 

Zuckerberg vrea ca realitatea virtuală să devină o opțiune pentru orice utilizator care vrea să socializeze. Are în plan să folosească un dom cu 500 de camere numit Panoptic Studio care să studieze limbajul corpului în mod 3D, exact așa cum oamenii interacționează. Astfel, va fi mai ușor să interacționezi cu un prieten sau cu un candidat la interviu aflat în alt oraș. Opțiunea va da impresia că distanța se reduce și oamenii sunt mai aproape de realitate.
Pentru videouri, echipa de la Facebook va oferi, ca opțiune, camera Surround 360 cu 17 lentile. Camera poate captura videouri la 360 de grade în rezoluția de 8K.

Inteligența artificială, dezvoltată pe Facebook

 

Facebook plănuieşte să dezvolte un software capabil să recunoască elementele din poze sau din videouri. De exemplu, va recunoaște persoanele, accesoriile, elementele naturii etc. Astfel, poți căuta poze publicate pe rețeaua de socializare folosind text. Poți să tastezi „munte” și să ți se afișeze pozele de la cea mai recentă excursie. Același sistem va fi folosit și pentru videourile live, scrie Technologyreview.com.

Noi opțiuni în contul Facebook

 

Butonul de Share a unui citat și butonul de Save îți vor permite să salvezi text, articole, videouri și chiar produse în contul tău de Facebook, înlocuind, astfel, aplicațiile de tipul „Citește mai târziu”, precum Intapaper sau Pocket. Contul Kit va permite utilizatorilor să se logheze doar cu numărul de telefon sau doar cu adresa de e-mail, eliminând opțiunea de a se loga cu username și parolă.

***

Facebook pregătește și o serie de proiecte care vizează atragerea cât mai multor utilizatori online. Lucrează la o dronă alimentată cu energie solară numită Aquila care să ofere internet în zonele rurale, unde e prea scump pentru a construi infrastructură. De asemenea, lucrează și la o tehnologie wireless pentru zonele urbane pentru a oferi o alternativă la Internetul prin fibră optică.

 

A fost util articolul? 0

Leave a Reply