• 8 Jun. 2016
  • 3 min

Cei mai mari jucători de pe piața de recrutare fac afaceri anuale de peste 207 de milioane de euro

poza recrutare
Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Cei mai mari cinci jucători de pe piața de recrutare și leasing de personal din România și-au crescut afacerile cu aproape 20% în 2015.

Adecco, Lugera & Makler, ManpowerGroup, grupul APT și Gi Group, cei mai mari cinci jucători de pe piața locală de recrutare și închiriere de forță de muncă în regim temporar, au avut afaceri cumulate de circa 921 de milioane de lei (207 mil. euro) anul trecut, în creștere cu aproximativ 19% față de 2014, arată datele de la ministerul de finanțe. De asemenea, cele cinci entități au înregistrat un profit total de 10,6 milioane de lei (2,3 mil. euro) în 2015, mai mult decât dublu comparativ cu valoarea de 5,1 milioane de lei (1,1 mil. euro) consemnată în 2014. Totodată, ocupanții primelor cinci locuri fruntașe în topul pieței de recrutare și leasing de personal au avut un număr mediu de 22.401 angajați în 2015, cu peste 2.000 de oameni mai mult decât în 2014.

Loading...

Loading…

Grupul elvețian Adecco, liderul pieței locale, prezent în România prin firmele Adecco România și Adecco Resurse Umane, a avut, anul trecut, un business cumulat de 314,3 milioane de lei (70,7 mil. euro) pe piața autohtonă, în creștere cu 30,7% față de 2014. Totodată, elvețienii au ajuns, anul trecut, la un număr mediu de 7.050 de salariați pe plan local, cu aproape 1.000 de oameni mai mult decât în 2014. Businessul pe care l-a făcut Adecco anul trecut în România reprezintă o treime dintre afacerile totale ale primilor cinci jucători din zona de recrutare și leasing de personal.

De asemenea, afacerile din 2015 ale grupului Lugera, cu activităţi de recrutare şi închiriere de forţă de muncă în regim temporar, s-au plasat la 221,2 milioane de lei (49,7 mil. euro) în 2015, cu 27% peste nivelul din 2014. Lugera & Makler este o afacere fondată în Olanda, care a intrat pe piaţa locală în 2001, sub conducerea Cristinei Săvuică. În România, Lugera înseamnă, în prezent, un grup de şapte firme: Lugera Executive Search (recrutare de executivi), Lugera & Makler Payroll (payroll), Lugera Cafe (cafenea), Lugera Travel (agenţie de turism), Lugera & Makler România (recrutare şi leasing de personal), Lugera & Makler Broker (firmă de brokeraj) şi Lugera & Makler (recrutare şi leasing de personal).

Profitabilitate la cote ridicate

 

Grupul și-a crescut de aproape șapte ori profitabilitatea în 2015, până la 4,1 milioane de lei (0,9 mil. euro). Dintre cele șapte firme ale grupului, doar cafeneaua a înregistrat pierderi anul trecut. Comparativ, în 2014, atât cafeneaua, cât și firma de executive search au pierdut bani. Lugera a avut un număr mediu de aproape 4.800 de salariați în 2015, cu 300 în plus față de 2014.

Spre deosebire de Adecco și Lugera & Makler, americanii de la ManpowerGroup, care ocupă locul al treilea în topul jucătorilor de recrutare și leasing de personal din România, a înregistrat o scădere cu 16,4% a cifrei de afaceri din 2015, până la 175,8 milioane de lei. Furnizorul de servicii de HR este prezent pe piața românească prin două entități – Manpower România și Manpower HR. Chiar dacă afacerile i-au scăzut, grupul american și-a majorat profitul anul trecut la 2,1 milioane de lei, față de 1,8 milioane de lei, cât a avut în 2014.

Dacă afacerile ManpowerGroup au scăzut anul trecut cu circa 16%, businessul grupului APT, care ocupă locul al patrulea în clasamentul celor mai mari jucători de pe piața locală de recrutare și plasare de forță de muncă în regim temporar, a crescut cu un procent similar în 2015. Astfel, afacerile grupului APT s-au cifrat la 111,7 milioane de lei (39,5 mil. euro) în 2015, cu 16,9% peste valoarea din 2014. Grupul APT derulează activități în România prin cinci entități juridice: APT Resources and Services, APT Human Resources, APT Evolution, APT Broker și APT IT. Patru dintre cele cinci firme din grupul APT au fost profitabile anul trecut. Grupul APT a avut un profit net, pe toate cele cinci firme, de circa 129.000 de lei (29.000 de euro). Totodată, grupul a ajuns la un număr mediu de 1.803 angajați la nivelul grupului, în 2015, cu 10,2% peste 2014.

Cea mai spectaculoasă evoluție a businessului dintre toți marii jucători de pe piața românească de recrutare au avut-o, în 2015, italienii de la Gi Group, prezenți pe plan local prin două organizații: Gi Group România și Barnett McCall Recruitment. Afacerile italienilor au accelerat cu 80,5% anul trecut, până la aproape 98 de milioane de lei (22 mil. euro). Pe fondul creșterii semnificative din 2015, italienii și-au făcut loc pe poziția a cincea în topul celor mai mari furnizori de servicii de recrutare din România. În ciuda avansului afacerilor, italienii nu au reușit nici anul trecut să obțină profit pe pământ românesc, după pierderile din 2014. Totuși, ei și-au diminuat pierderile. Astfel, de la un minus de 0,6 milioane de lei (135.000 de euro) în 2014, Gi Group a avut un rezultat negativ de 0,5 milioane de lei (112.000 de euro) în 2015.

A fost util articolul? 3
  • AvatarLoredana Gheorghita zice

    Sunt in cautarea unui post de back office.

Leave a Reply