Cresteti cifra vanzarilor prin imbunatatirea relatiilor cu publicul vostru! I: Am discutat cu consilierii mei in marketing despre implicatiile si importanta pe care o are marketingul […]
Cresteti cifra vanzarilor prin imbunatatirea relatiilor cu publicul vostru!
I: Am discutat cu consilierii mei in marketing despre implicatiile si importanta pe care o are marketingul relatiilor asupra strategiei de piata. Considerati ca se constituie intr-o noua paradigma si ar trebui sa o inlocuiasca pe cea practicata actual? Sau e doar un concept recent aparut in cadrul aceluiasi marketing traditional ?
R: In general viata umana este organizata in jurul relatiilor de lunga durata – ne vin in minte curatatoria preferata, stilistul preferat si medicul de familie. E mai usor sa ramai la companiile si produsele cu care te-ai obisnuit, iar in calitate de consumatori raspundem mai bine la promotiile bazate pe loialitate si castigarea increderii. Asadar o strategie de marketing de succes trebuie sa includa o campanie integrativa, incercand sa castige increderea clientilor si care isi va mentine relatia intemeiata mult timp dupa efectuarea primei vanzari.
Un termen relativ nou pentru un concept vechi, marketing de relatii (sau managementul relatiilor cu publicul- CRM) pune in cuvinte preocesul de identificare a cumparatorilor, prin mijloace de comunicare si recompense, construieste o relatie care isi sporeste valoarea odata cu trecerea timpului. Nu inlocuieste tacticile de prospectarea pietei, inclusiv publicitatea. Se refera la utilizarea instrumentelor tehnologice de astazi si a unui program sustinut de comunicare pentru a creste investitia in clientii fideli.
Pentru inceput veti avea nevoie de o baza de date solida- instrument esential intr-un program CRM. Ati putea folosi programe precum GoldMine de la FrontRange Solutions Inc. sau ACT!200 5.0 de la Symantec Corp., amandoua la pretul de $180, care va vor da acces la informatii despre clienti si potentiali clienti; puteti inregistra convorbiri telefonice, intalniri, liste cu programari, scrisori, faxuri si email; compilatii de scrisori; puteti programa etapele strategiei; evalua rezultatele programului de marketing. Puteti efectua sarcinile oricand si oriunde daca va abonati la serviciile CRM online (Salesforce.com, la un pret de $ 50 pe luna pentr primii cinci utilizatori).
Odata constituit programul de contacte sau abonarea la servicii, identificati segmente si cei mai buni cumparatori. Concepeti un program care sa includa servicii speciale, oferte si mesaje care sa creasca loialitatea; scrisori informative, posta, email si fax, pentru a mentine legatura cu clientii prin instrumentele de marketing. Dar nu uitati de contactul personal, prin telefon sau intalniri fata in fata. Impletirea vanzarilor si marketingului duce la pastrarea clientilor si cresterea vaniturilor firmei.