Corectitudinea poate lua diferite forme de la consecventa fata de actiunile personalului si practicile de piata corecte, pana la aderenta la diferite legi care se aplica […]
Corectitudinea poate lua diferite forme de la consecventa fata de actiunile personalului si practicile de piata corecte, pana la aderenta la diferite legi care se aplica la locul de munca.
Conceptul de proces obligatoriu presupune ca firmele mici sa isi urmeze propriile reguli si politici. Angajatii trebuie sa fie tratati in mod egal in privinta problemelor de personal.
Fiecare lucrator ar trebui sa aiba sanse egale de a functiona la maximul capacitatii sale. Deciziile privind recompensele, primele si promovarile ar trebui sa se bazeze intotdeauna pe performanta, iar o buna performanta ar trebui sa fie detaliata in descrierea postului. Cand performanta este egala printre angajati vechimea ar trebui sa fie utilizata drept criteriu de departajare.
Cheia relatiilor bune de munca este un management eficient al comunicarii in cadrul firmei. Cea mai mare parte a acestei comunicari va lua forma ordinelor si instructiunilor catre anagajati. Totusi, comunicarea (si sinceritatea si corectitudinea) este un proces bilateral. Este dificil pentru angajati sa fie membrii inteligenti si entuziasti ai unei echipe, daca nu stiu care sunt motivele din spatele ordinelor si instructiunilor. Probabil ca si mai important este sa oferi angajatilor ocazia de a contribui cu idei si opinii inainte ca proprietarul-manager sa ia o decizie. Acest fapt adauga demnitate si sens postului in ochii angajatilor si ai familiilor acestora.
Comunicarea presupune in acelasi timp sa ii informezi pe angajati cu privire la situatia lor, la starea afacerii si la planurile de viitor aflate in pregatire. Feedback-ul negativ poate fi necesar uneori, dar feedback-ul pozitiv ar trebui sa fie principalul instrument pentru stabilirea unor bune relatii. Nu uita niciodata ca angajatii sunt oameni, si ca vor detecta rapid lipsa de sinceritate. Vor raspunde de asemenea eforturilor sincere de a-i trata ca pe niste adulti maturi si responsabili. Cateva tehnici practice de relatii umane care stimuleaza comunicarea bilaterala implica:
• Sesiuni periodice de evaluare a peformantelor (o data la trei luni).
• Informatii periodice la avizier.
• Cutii pentru oferirea de sugestii.
• Buletine de stiri.
• Sedinte deschise periodice.