Chiar si cu un buget restrans, poti obtine rezultatele pe care ti le doresti. I: Ce elemente sa includ in programul meu de marketing, atunci cand […]
Chiar si cu un buget restrans, poti obtine rezultatele pe care ti le doresti.
I: Ce elemente sa includ in programul meu de marketing, atunci cand incerc sa imi promovez un magazin de artizanat? Ce puncte sa acoper? Sunt pierdut, nu stiu ce sa fac, si ar trebui sa imi fac promovarea singur, cu un buget mic de promovare.
R: Odata ce stii caror oameni te adresezi (demografic) vei incerca sa acoperi cu numele magazinului si cu ajutorul locatiei, orele de afaceri, conexiunea la internet si mai presus de acestea, pentru toate mediile publicitare, numerele de telefon si fax (doar daca nu ai un numar de telefon usor de retinut, pe care oamenii sa si-l reaminteasca rapid).
Cu timpul ramas in scenariul de 30- sau de 60- de secunde, vei avea nevoie sa oferi informatia care sa ii determine pe consumatori sa cumpere de la tine si nu de la concurentii tai. Comercializezi marci neobisnuite, sau marci mai multe ? Sunt preturile mai bune ? Poti sa livrezi o comanda ? Ai un program prelungit ? Organizezi targuri de artizanat in weekenduri, sau cursuri de artizanat pentru cei interesati ? Poti sa oferi spatiul magazinului tau pentru tesatori intr-o seara a saptamanii ?
Promoveaza aspecte pe care doar tu le poti oferi. Asta te va face sa ai afacere de succes. Sanse sunt, si vei avea la dispozitie unul sau mai multi agenti de vanzari foarte talentati, care sa te ajute sa concepi mesajul publicitar.
Daca bugetul este foarte mic, vei incepe, fara indoiala, cu o forma de tiparitura, probabil un anunt intr-un ziar local cotidian sau saptamanal. Foloseste tot spatiul pe care ti-l permiti, si include un cupon in reclama, pentru a le da un motiv sa mai arunce o privire asupra anuntului tau. Foloseste aceasta idee buna pentru fiecare tip de afacere: sa dai un scop dublu utilizarii banilor investiti. Tipareste un cupon cu valoare – un discount de 10% nu va determina pe nimeni sa se dea jos de pe canapea, dar nu oferi nici unul atat de mare incat sa ii determini sa intre pentru o achizitie unica in magaziunul tau
Restaurantele care isi fac publicitate prin anuntul: “cumpara una, primeste doua mese la cina” si-au putut vedea deseori clientii intrand o data in magazin si niciodata apoi. Inscrie un termen limita pe cupon, astfel incat sa expire intr-o perioada scurta de timp (cateva saptamani sau pana la sfarsitul lunii).
In ceea ce priveste cumpararea spatiului publicitar, intreaba cativa agenti de vanzari din media sa iti comunice numele unor agentii de publicitate mai mici, care vor cumpara un spatiu publicitar pe baza de comision. Te va costa oricum, dar in acest mod vei avea un partener cu experienta in negocierea comisioanelor si in investirea avantajoasa a fondurilor. O masura de prevedere. Ziarele nu recunosc agentiile de publicitate, asa ca, daca te gandesti sa promovezi doar in presa, vei plati o taxa suplimentara de 15% agentiei; ceea ce este totusi mai bine decat sa plasezi un anunt intr-un loc necorespunzator, intr-un moment necorespunzator si sa pierzi 100%. As recomanda un curs pentru educarea adultilor.