• 22 Sep. 2016
  • 5 min

Cum e viața de angajat cu 4 zile de lucru pe săptămână și salariu cu 20% mai mare

La WebDigital, să fii productiv nu înseamnă să stai 5 zile la birou. A început cu Remote Day și acum e Monday Free Day. Zâmbetele vin din indicatorii de performanță și din rezultate.

Știrile despre Suedia care a redus programul de lucru de la 8 la 6 ore generau săptămâna trecută o interactivitate mare pe Facebook și în România. Au fost reacții de admirație precum: „Frumos”, „Corect”, dar și mici revolte față de mentalitatea angajatorului român care vrea te vadă 8 ore și ceva pe zi, la muncă… altfel, consideră că te plătește degeaba!
Mentalitatea a fost contrazisă imediat de agenția 100% românească, WebDigitalspecializată în gestionarea de campanii de promovare online prin PPC Marketing. Ionuț Munteanu, Managing Partner & Trainer WebDigital, cu specialiazare în sociologie și psihologie, a conștientizat că e nevoie să vină cu o motivație puternică pentru echipă atunci când așteaptă și rezultate tot mai bune. A învățat din marketing-ul online ce înseamnă productivitate și recuperarea investiției, iar apoi a citit cartea americanului Jeff Sutherland: „Scrum: The Art of Doing Twice the Work in Half the Time” (trad. Scrum – Arta de a face de două ori mai multă muncă în jumătate de timp).
Încă din luna august, a pus în aplicare în echipa sa conceptul SCRUM, metodologia de management a proiectelor care își propune să diminueze riscurile de dezvoltare şi timpul de execuţie.

Ionut-Munteanu

Ionuț Munteanu, Managing Partner & Trainer WebDigital, are o experiență de peste 12 ani în marketing online.

A hotărât ca ziua de luni să fie liberă. Ziua nu a fost aleasă întâmplător. Studiile arată că luni are impact social și psihologic. Colegii săi pot prelungi weekendul, fără a avea stresul traficului și se pot dedica activităților preferate, dar și utile. Se simt mai odihniți, au timp să citească, să călătorească, dar să-și rezolve și acele probleme care depind de un program de lucru. În plus, au și resursele financiare necesare, salariile sunt, practic, majorate cu 20%, acestea fiind menținute la nivelul săptămânii de lucru de 5 zile. Clienții, de regulă, își stabilesc, în prima parte a zilei de luni, strategia pe care o comunică agenției după amiaza sau marți de dimineață.

De când a anunțat că a trecut la săptămâna de lucru de 4 zile, agenția are de 2 ori mai mulți candidați pentru posturile disponibile, printre care și oameni care înțeleg că e nevoie să fie productivi într-un timp mai scurt. Colegii au venit cu propuneri de îmbunătățire pe fluxul operațional și simt că au ownership-ul pentru proiecte. Agenția are de câștigat la nivel de notorietate și se așteaptă la o deschidere din partea speakerilor pe care îi invită la evenimente. Astfel, îi va fi mai ușor să investească și în formarea viitorilor angajați.

Am stat de vorbă cu Ionuț Munteanu despre cum a gândit strategia de lucru în 4 zile pe săptămână, despre cum arată weekendul de 3 zile și ce indicatori de performanță urmărește pentru analiza și continuarea programului.

eJobs.ro: Care au fost motivele care v-au determinat să declarați liberă ziua de luni?

 

Ionuț Munteanu: În primul rând, am pornit de la dorința de a crește productivitatea pe unitatea de timp. Declanșatorul a fost americanul Jeff Sutherland și conceptele pe care le-a dezvoltat despre SCRUM, în cartea „Scrum: The Art of Doing Twice the Work in Half the Time”. Jeff a ridicat problema eficientizării prin reducerea timpului petrecut pe o activitate, lucru pe care ni-l dorim pentru WebDigital.
Având în vedere că și alte companii din străinătate au redus numărul de ore lucrătoare pe săptămână, sunt sigur că oamenii care au fost selectați cu bună credință în WebDigital se pot concentra mai bine într-un interval de timp mai scurt care, până recent, era distribuit neuniform pe o perioadă de 5 zile.

eJobs.ro: Ați testat înainte de a lua această decizie?

 

Ionuț Munteanu: Până la finalul anului ne aflăm într-o perioadă de testare, iar în luna ianuarie, pe baza rezultatelor, vom decide dacă vom menține același program de 4 zile lucrătoare pe săptămână.

eJobs: Care a fost feedbackul colegilor când au aflat că vor avea un weekend prelungit?

 

Ionuț Munteanu: Reacțiile au fost pozitive, după cum era de așteptat. O zi în plus pe care fiecare poate să o dedice propriilor pasiuni este un element motivant extrem de bun și mă bucur că este recepționat de către colegi așa cum se cuvine. Totodată, fiecare membru al echipei înțelege că această măsură implică un grad sporit de responsabilitate față de ceea ce înseamnă WebDigital – de la colegi, până la clienți.

 

Sediu_WebDigital

Silvia Drăgșan, Relationship Manager WebDigital, este fericită că își poate dedica zilele de luni renovării casei.

eJobs.ro: Ce activități plănuiesc acum pentru weekendurile prelungite?

 

Ionuț Munteanu: Din feedbackul pe care l-am primit, timpul proaspăt câștigat va fi folosit pentru călătorii, practicarea sporturilor, exersarea la diferite instrumente, dar și pentru a învăța noi lucruri din domeniul marketingului digital.

eJobs.ro: Cum veți recupera activitatea de luni, considerată una dintre cele mai aglomerate zile din săptămână?

 

Ionuț Munteanu: Activitatea de luni va fi recuperată prin limitarea timpilor morți din celelalte 4 zile lucrătoare ale săptămânii. De asemenea, în eventualitatea unor situații urgente, membrii echipei vor interveni cu promptitudine.

eJobs.ro: Cum ați încercat să reduceți până acum acele momente mai puțin productive dintr-o săptămână?

 

Ionuț Munteanu: Desfășuram diferite activități în cadrul biroului, dar și în afara sa. De exemplu, membrii WebDigital au dreptul la ceea ce noi numim „Remote Day” sau posibilitatea de a lucra din afara biroului: de la o cafenea, spațiu de coworking etc. Acest beneficiu era disponibil o singură dată pe lună, însă, de la introducerea noului program, am decis să oferim 2 zile pe lună.

eJobs.ro: Ce spun clienții despre această decizie?

 

Ionuț Munteanu: Clienții WebDigital au înțeles repede că o companie de succes nu ține cont de numărul de zile lucrătoare pe săptămână, ci de eficiența echipei. Schimbarea a fost primită pozitiv, stârnind și reacții de tipul „suuuuper, foarte tare”.

Screen Shot 2016-09-22 at 08.54.23

eJobs.ro: Având în vedere noua facilitate, cum ați gândi un text de atragere a noilor colegi sub forma unui ad?

 

Ionuț Munteanu: Dacă ne referim la un ad de tip text, care ne limitează din punctul de vedere al numărului de caractere, anunțul ar fi:

 

Cum e să lucrezi doar 4 zile din 7?

Simplu, inteligent, creativ

www.webdigital.ro. CV-ul tău la talente@webdigital.ro

eJobs.ro: Ce rezultate așteptați de la decizia de a lucra 4 zile pe săptămână?

 

Ionuț Muntenau: Ne așteptăm ca echipa WebDigital să fie mai eficientă în implementarea campaniilor pentru fiecare dintre clienții noștri și, implicit, creșterea gradului de satisfacție al celor din urmă.

eJobs.ro: Ce metrici veți urmări pentru măsurarea rezultatelor?

 

Ionuț Munteanu: Avem câteva instrumente de monitorizare dezvoltate intern. Acestea ne permit să măsurăm performanțe comparabile cu aceeași perioadă a anului trecut. Câteva dintre elementele pe care le urmărim sunt: rata de adopție a noilor clienți, raportul dintre numărul de task-uri primite de la clienți și cel al task-urilor rezolvate de către WebDigital precum și creșterea sau descreșterea numărului de ore investite în rezolvarea anumitor tipuri de task-uri.

eJobs.ro: Ce agenții/companii străine admirați pentru decizia de a reduce numărul de ore lucrate săptămânal?

SERPS Invaders (Scoția) și Brath (Suedia) sunt două dintre companiile care ne-au impresionat prin curajul lor, dar mai ales, prin faptul că au reușit să crească productivitatea implementând acest program.
Serps Invaders are programul de 37 de ore pe săptămână, de luni până joi, iar angajații își pot alege intervalul de lucru. În plus, pot lucra și de la distanță. La două luni, după implementarea acestui program, directorul general spunea că își vede angajații mai fericiți și mai productivi, lucru foarte bun pentru moral. Sunt toți mai odihniți când se întorc la birou. Clienții le-au dat un feedback foarte bun și, chiar dacă nu sunt la birou vinerea, angajații mențin legătura cu ei pentru urgențe și deadline-uri. Strategia i-a ajutat să rețină talentele în echipă.
Start-up-ul suedez Brath, specialiazat în servicii SEO,  a ales programul de lucru de 6 ore pe zi încă de acum 4 ani când s-a lansat pe piață. A avut avantaj în atragerea angajaților și păstrarea acestora. Acum este una dintre companiile unde venitul se dublează în fiecare an și chiar este mai mare decât în companiile unde se lucrează 8 ore pe zi. Angajații au timp pentru activitățile în familie, gătesc și fac ceeea ce le place.

eJobs.ro: Ce dificultăți întâmpinăm în România în implementarea unui program de lucru redus? Ce avantaje are WebDigital?

 

Ionuț Munteanu: În România, ideea unui astfel de program de lucru a stârnit foarte multe reacții și, implicit, foarte multe motive pentru care acesta nu poate funcționa. Noi credem că, în esență, pasiunea este cheia implementării acestui program de lucru. Unul dintre criteriile de angajare pentru WebDigital este pasiunea pentru marketingul digital. De aceea, credem că lipsa acesteia este o dificultate în implementarea programului de care ne bucurăm acum.

Binențeles, există și domenii în care implementarea unui program de lucru de 4 zile pe săptămână sau de 6 ore pe zi implică o gestionare mai atentă a personalului și aplicarea regulilor pe departamente sau echipe.

Nu va fi ușor, însă cred că este posibil, dacă aplicăm cu strictețe metodele care s-au dovedit a fi de succes.

Citește aici și despre companiile străine care au redus programul de lucru.

 

A fost util articolul? 0

Leave a Reply