• 24 May. 2006
  • 3 min

Cum sa angajezi in publicitate. Introducere

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Industria publicitara este bogata in oportunitati de cariera si dezvoltare profesionala, variind de la director de creatie pana la relatii cu clientii. Vom incepe cu o […]

Industria publicitara este bogata in oportunitati de cariera si dezvoltare profesionala, variind de la director de creatie pana la relatii cu clientii. Vom incepe cu o analiza a celor trei departamente principale care se intalnesc in aproape toate agentiile de publicitate: departamentul de management al evidentei (cunoscut si ca serviciul clienti), departamentul de creatie si departamentul media.

Definitii

Managementul evidentei (Serviciul Clienti) – Cei care lucreaza la departamentul de management al evidentei sau serviciul clienti, se ocupa cu planificarea strategiilor publicitare in colaborare cu clientii, in principal cu departamentul de marketing al clientului. Ei supravegheaza progresele si incheierea campaniilor publicitare pe baza nevoilor clientului. Ei sunt responsabili pentru intretinerea relatiei dintre client si agentie si de legaturile dintre client si departamentele de creatie si de productie.
Creatie – Departamentul de creatie este responsabil pentru conceptualizarea si crearea materialului publicitar, de la afise si panouri publicitare pana la reclame TV si radio. Pe parcursul procesului creativ, de la conceptualizare pana la design si executie, echipa creativa traduce nevoile clientului in reprezentari audio si/ sau video.
Media – Departamentul media stabileste un plan de media pentru client si cumpara spatiu publicitar in reviste, ziare, si alte aparitii din presa scrisa, si timp de emisie pentru posturile de radio si TV, in functie de strategia publicitara si nevoile clientului.

Exemple de titluri de posturi

Asistent al Evidentei , Director Executiv al Evidentei , Director, Director Superior al Evidentei , Supraveghetor al Evidentei, Manager al Evidentei, Director al Evidentei – Acesti membrii ai echipei de management al evidentei sau serviciului pentru clienti, sunt responsabili pentru administrarea relatiei dintre firma si client, dezvoltand strategii publicitare si asigurandu-se ca strategiile si campaniile clientului sunt conduse in concordanta cu nevoile si termenele limita stabilite de client. Ei se afla in contact permanent cu clientii agentiei, stabilind nevoile publicitare ale acestora si transmitand aceste informatii departamentelor de creatie si productie. Ei sunt cunoscuti drept veriga de legatura intre agentia, ca mijloc, si client.

Copywriter Junior, Copywriter, Copywriter Senior – Copywriterii sunt responsabili pentru redactarea si editarea copiei reclamelor. Ca membrii ai echipei de creatie, ei colaboreaza cu directorii de arta la conceptualizarea campaniilor publicitare si la dezvoltarea ideilor pentru continutul reclamei.

Designer de grafica, Sr. Designer grafica, Jr. Director Arta, Director Arta, Sr. Director Arta – Acesti membrii ai departamentului de creatie dezvolta materiale artistice pentru reclamele din presa si cele televizate. Directorii de arta recomanda strategii pentru campaniile publicitare, prezentand deseori diferite optiuni creative clientului. De multe ori lucreaza cu copywriterii pentru a dezvolta atat continutul verbal cat si pe cel vizual al campaniei. Directorii de arta sunt responsabili cu supravegherea campaniilor publicitare de la inceput si pana la productia finala.

Asst. Planificare Media, Planificare Media, Cumparator Media, Director Media, Manager Media – Membrii departamentului de media se ocupa de cumpararea spatiului publicitar in reviste si ziare, si a timpului de emisie radio si TV pentru clientii agentiilor de publicitate. Folosind modelele statistice, ei stabilesc cel mai bun plan media pentru client, in functie de eficienta maxima media oferita clientului. Ei intra in contact cu reprezentantiI de vanzari din media si stabilesc unde sa plaseze reclamele in functie de obiectivele si bugetul clientului.

Controlor trafic – Multe agentii angajeaza un controlor de trafic pentru a se ocupa de sarcinile date de managementul clientului departamentelor de creatie si/ sau productie. Acestia sunt responsabili pentru coordonarea fluxului intern de sarcini intre posturilor active si lucreaza atent cu ambele parti astfel incat termenele limita sa fie respectate. In anumite agentii importante de publicitate este datoria controlorului de trafic sa contacteze echipa de productie pentru a stabili cotele de pret ale activitatilor necesare, care sa fie apoi comunicate echipei de management al evidentei pentru a obtine aprobarea si feedback-ul clientului.

Manager Productie – Managerul de productie supravegheaza productia reclamelor tiparite si materialelor promotionale, filmarilor pentru reclame si inregistrarilor radio ale reclamelor. Ei sunt responsabili pentru intalnirile cu agentiile de productie si pentru respectarea termenelor limita in productia reclamelor. In functie de structura agentiei publicitare, managerul de productie poate face parte din departamentul de creatie.

Educatia Necesara – Diploma de facultate in Comunicatii, Comunicare in Masa, Jurnalism, Literatura Engleza, Afaceri, Marketing, Comunicare integrata de marketing, sau Arta aplicata (pentru posturile din departamentul de creatie). Cunostintele de psihologie sunt considerate un avantaj.

Educatie, Dezvoltare si Certificate – Diplome de master in Afaceri, Marketing, Comunicare integrata de marketing, Jurnalism, Comunicare in masa, Literatura Engleza, sau Master in Arte si Regie (pentru specialistii in creatie)

Abilitati de lucru cu computerul – Pentru posturile din departamentele de creatie, cunoasterea software-ului pentru publicare, design si grafica, este esentiala. Exemple de astfel de software-uri sunt Macromedia Freehand, QuarkXpress, Adobe Photoshop si Adobe Ilustrator. Membrii departamentului de serviciu clienti trebuie sa fie familiarizati cu Microsoft Power Point si cu alte software-uri de prezentare, si toate departamentele trebuie sa aiba abilitati bune de Microsoft Office (mai ales Word si Excel).

Experienta necesara – Multe posturi in publicitate, mai ales cele legate de serviciul clienti sau de grafica nu necesita experienta anterioara deosebita, si multi proaspat absolventi sunt angajati. In general, o cariera in managementul evidentei necesita putina experienta in marketing, publicitate, relatii publice sau vanzari. Designerii si directorii de arta ar trebui sa prezinte un portofoliu cu lucrarile anterioare si campaniile lor pe langa experienta pe care o au in folosirea software-ului pentru design. Personalul media este de preferat sa aiba experienta in statistica si tabulare. Managerii de productie trebuie sa aiba experienta in pre- presa, publicare si/ sau tehnici de productie radio si TV.

Abilitati Aditionale – Persoanele care lucreaza in publicitate, de la directori de arta pana la cumparatori media, ar trebui sa fie creativi si inovativi. Copywriterii trebuie sa aiba abilitati bune in privinta limbajului si scrisului (fluenta in toate cele trei limbi ale Orientului Mijlociu – Araba, Engleza si Franceza – constituie un avantaj bun). Designerii si directorii de arta trebuie sa aiba abilitati de comunicare vizuala bune, de preferat cu un curriculum in arta. Directorii evidentei, cumparatorii media si managerii de productie trebuie sa posede abilitati interpersonale, de negociere, si comunicare bune, si cunoasterea tendintelor din domeniul publicitatii. Echipa care se ocupa de evidenta si controlorul de trafic trebuie sa fie bine organizati si eficienti in respectarea termenelor limita pentru livrarea rezultatelor muncii de creatie.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply