Cum definesti o marca a secolului XI sau, si mai important, cum coordonezi cu succes o marca in noua era a afacerilor ? Trebuie sa urmezi […]
Cum definesti o marca a secolului XI sau, si mai important, cum coordonezi cu succes o marca in noua era a afacerilor ?
Trebuie sa urmezi cele cinci I-uri – “intuitie, intriga, interactivitate, informare si incantare”, spune Keith Reinhard despre firma multinationala de advertising DDB. Reinhard si-a prezentat opinia in legatura cu marcile in timpul unei conferinte lungi de durata unei zile, Progresul si regresul unei marci. Conferinta a fost organizata de Oficiul pentru Educatia Directorilor si de catre Clubul Publicitatii Atlanta.
Reinhard este cunoscut mai ales pentru legendara sa lume publicitara alcatuita din copii inteligenti. Cateva exemple: broastele Budweis-er, copilasii Michelin si clasicul refren McDonald’s.
A descris ultima inovatie a DDB in materie de publicitate: crearea “bazelor marcii” pentru clientii sai, in care o organizatie e reprezentata de misiunea ei si care se transforma mai apoi inainte de a lansa un nou mesaj catre un numar mare de receptori, un atac al publicitatii mass-media.
“In urmatorii 10-20 de ani, organizatia cunoscuta sub numele de agentie de publicitate, se va transforma intr-o agentie care nu numai ca va lansa marci, dar le va si crea si autoriza”, le-a explicat Reinhard celor peste o suta de participanti la conferinta. “Probabil va fuziona cu o companie de divertisment si una de Internet. Se va reveni la marcile create si sponsorizate de aceasi companie, o situatie asemanatoare cu cea a companiei producatoare si distribuitoare de sapun, Procter & Gamble”.