Cui se adreseaza conceptul de creare a marcii (branding) ? Cu siguranta acelora care creeaza o marca scrisa, televizata, radiodifuzata sau care apare in paginile de […]
Cui se adreseaza conceptul de creare a marcii (branding) ? Cu siguranta acelora care creeaza o marca scrisa, televizata, radiodifuzata sau care apare in paginile de internet.
Pentru a fi capabili de asa ceva, trebuie sa intelegeti si sa creati trei lucruri:
– Personalitatea marcii
– Relatia dintre marca si public
– Elemente vizuale, simboluri sau alte reprezentari ale marcii, cum ar fi un logo sau un personaj.
Asa ca, cei trei pasi in construirea unei marci sunt:
1) Crearea unui personaj sau a unei personalitati pentru companie, produs sau serviciu. Intocmai ca in cazul unei persoane reale, bazadu-te pe reputatia marca-persoana, pe atitudine si comportament.
2) Consolidarea unei relatii intre tine si publicul tinta, bazata pe acea personalitate. Fa asta in timp, folosind publicitatea ca pe o completare la celelalte moduri de comunicare, inclusiv a felului in care angajatii sunt instruiti sa discute cu clientii.
3) Consolidarea relatiei si folosirea simbolurilor vizuale. Aceste simboluri pot insemna orice. De la o culoare, la un logo sau un personaj imaginar. Poate fi chiar si presedintele companiei.