1. Ofera-le o miza economica, in particular echitabilitate sau optiuni – toata lumea are un spirit antreprenorial/ de investitor in zilele noastre, mai ales angajatii cheie! […]
1. Ofera-le o miza economica, in particular echitabilitate sau optiuni – toata lumea are un spirit antreprenorial/ de investitor in zilele noastre, mai ales angajatii cheie!
2. Ofera-i fiecarui angajat cheie o cale de a ocoli ORICE obstacol sau pe ORICINE care sta in calea creativitatii, eficientei sau muncii lor.
3. Dezvolta o viziune/ cauza/ scop al companiei care sa fie mai important decat orice alt individ – acest lucru ii poate fideliza pe angajatii cheie.
4. Creeaza un mediu antreprenorial care sa stimuleze fara sa devina aversiv/ teritorial.
5. Ofera-i fiecarui angajat cheie instrumentele, software-ul sau echipamentul CEL MAI BUN – de care are nevoie/ raspunde bine, mai degraba decat angajatilor obisnuiti.
6. Provoaca fiecare angajat cheie sa produca MULT mai mult decat ceea ce produce in mod curent – angajatii cheie AU NEVOIE sa fie provocati pentru a se concentra si pentru a nu face greseli sau a-si cauta un loc de munca in alta parte.
7. Elimina structura de putere actuala si inlocuieste-o cu o structura de putere bazata pe un filon central; aceasta masura are ca scop reducerea birocratiei si simplificarea structurii/ nivelelor de management.
8. Ofera-le training permanent angajatilor cheie, atat in privinta abilitatilor lor cat si in privinta programelor de training pentru abilitati de comunicare/ relationare/ management.
9. Construieste reputatia fiecarui angajat cheie si nu te teme sa le acorzi vizibilitate/ credibilitate/ putere.
10. Plaseaza-i pe angajatii cheie in rolurile potrivite, astfel incat sa devina constienti de faptul au ceva in plus – vor continua sa-si faca datoria, ceea ce ii va motiva.