• 28 Sep. 2009
  • 2 min

Cum sa iti imbunatatesti propunerile de vanzare

Autor
eJobs
eJobs eJobs este platforma de locuri de munca din Romania care ver... Arată mai mult

Creezi propuneri de vanzari sau prezentari de vanzari unor clienti potentiali? Acesti 10 pasi iti vor imbunatati eficienta. 1. Multumesc. 2. Este evident, nu? Ai fii […]

Creezi propuneri de vanzari sau prezentari de vanzari unor clienti potentiali? Acesti 10 pasi iti vor imbunatati eficienta.

1. Multumesc.

2. Este evident, nu? Ai fii surprins sa observi de cate ori aceste cuvinte sunt uitate. Asigura-te ca ai multumit unui posibil client pentru oportunitatea de a le face prezentarea. Spune ca le respecti timpul valoros, si ca ai aprecia daca ar putea sa iti acorde si tie o parte.

3. Ofera un plan. Pregateste un plan al prezentarii tale. Aceasta ofera potentialului client o idee despre ce ar putea sa astepte sa primeasca din propunerea ta. Aceasta ii informeaza despre felul in care vrei ca ei sa raspunda la propunere.

4. Vinde-te odata cu produsul sau serviciul. Vino pregatit cu un cv al calificarilor sau un sumar ar experientei sau conturi al caror manager personal esti. Oamenii cumpara de la oameni si din cauza oamenilor.

5. Bazeaza-te pe nevoi.
Fii realist, verifica si propune ceva de care potentialul client are nevoie.

6. Afirma rezultatele.
De multe ori agentii de vanzari lasa deoparte acest pas si se asteapta ca posibilii clienti sa vina. Mentioneaza rezultatele pe care le va aduce produsul sau serviciul tau. Fii atent sa nu supraestimezi si fii sincer despre rezultate. Promisiunile mai mici decat realitatea vor da rezultate.

7. Foloseste mass-media.
Fa-ti propunerile interesante creand o imagine a produselor sau serviciilor tale. Fa o demonstratie buna, sau foloseste tabele, grafice,etc. Implica-ti potentialii clienti si imagineaza-ti folosirea produsului sau serviciului de catre acestia in timpul propunerii.

8. Vorbeste despre bani.
In acest miment agentii de vanzari incep sa nu se simta in largul lor si ezita. Mentioneaza costul si explica toate costurile. Nu ascunde nimic. Nu te simti prost din cauza pretului. Asteapta-te ca clientul sa nu fie surprins de cost. Nu le judeca planurile pe care le au facute cu banii lor.

9. Urmarea.
Nu parasi prezentarea fara stabilirea unei urmari. Selecteaza urmatorul pas logic, si pune-ti potentialul client sa fie de acord cu acesta. Poate consta intr-o noua sedinta, vizitarea unui client folosind serviciul sau produsul, sau sedinta la biroul tau pentru o alta prezentare. Alege data si timpul, si atrage angajamentul unei firme inainte sa pleci.

10. “Nu” nu inseamna ca s-a sfarsit.
Unele dintre propunerile mele au fost respinse de catre clientul potential prima data. Nu ma supar. Doar imi continui relatia cu ei, pastrez legatura prin telefoane, scrisori, brosuri, si invitatii la seminarii. Nu poti stii niciodata cand momentul potrivit poate veni sau cand dispozitia se poate schimba. Multi “nu” initiali au devenit “da” mai tarziu. Pastreaza legatura.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply