• 13 May. 2005
  • 3 min

Cum sa obtii surse de candidati si relatii – Sugestii.

Autor
eJobs
eJobs eJobs este platforma de locuri de munca din Romania care ver... Arată mai mult

Dupa cum am mentionat in ultimele doua articole, acesta este al treilea si ultimul dintr-un set de trei articole asupra cautarii creative de surse de candidati […]

Dupa cum am mentionat in ultimele doua articole, acesta este al treilea si ultimul dintr-un set de trei articole asupra cautarii creative de surse de candidati si relatii. In acest articol vom prezenta cateva idei in plus, fara vreo ordine anume, pentru cautarea creativa a candidatilor. Exista un numar vast de resurse creative disponibile pentru recruiteri in scopul atragerii candidatilor activi si pasivi.

Un recruiter ar trebui sa utilizeze orice fel de instrumente disponibile pentru a cauta si relationa cu candidatii. Cand un instrument nu reuseste sa produca rezultatele dorite, altul va reusi sa faca acest lucru. Multi-tasking-ul este secretul pentru a fi un recruiter de succes si utilizarea tuturor instrumentelor de care dispui este cheia multi-tasking-ului.

Fiecare dintre noi, la un moment dat in cariera noastra, s-a gandit la posibilitatea de a-si gasi slujba “perfecta”, o slujba productiva, care aduce un venit bun, si cel mai important, iti produce bucurie si o senzatie de succes in fiecare zi de lucru. Pentru adevaratul recruiter profesionist, recrutarea a devenit acea slujba “perfecta” si dezvoltarea retelelor si resurselor multiple de aplicanti este partea “distractiva” a recrutarii. In continuare urmeaza cateva idei creative pentru formarea arsenalului tau de instrumente:

Posta. In primul rand creeaza o adresa postala care utilizeaza informatiile legate de branding-ul angajarii si care explica clar ce are de castigat angajatul lucrand pentru compania ta. Ai grija ca scrisoarea sa contina informatii care sa-l indrume pe individ catre pagina ta web si/ sau optiuni care permit raspunsul prin posta sau telefon, orice se potriveste mai bine nevoilor tale organizationale. Ofera-te sa adaugi fiecare respondent pe lista de livrare a buletinului tau informativ trimestrial (vezi Articolul VII privind buletinele informative organizationale). Apoi folosind lista cu studentii scolilor tehnice, colegiilor si universitatilor compileaza o lista de livrare cuprinzandu-i pe absolventii anteriori care au pregatire in disciplina sau disciplinele pe care le urmaresti (deseori, aceste liste sunt disponibile nominal in functie de utilizarea urmarita.) Elaboreaza-ti lista de absolventi in functie de anul de absolvire. Daca folosesti spre exemplu o lista cu persoane care au absolvit cu doi ani in urma, poti fi linistit in privinta faptului ca acestia au deja minim un an de experienta.

Organizatiile de plasament. Micsorarea numarului de angajati ai corporatiilor si fuziunile au devenit un joc strict de numere, iar eliminarea redundantei a facut multe victime printre indivizii talentati. Ideea in acest caz este sa construiesti relatii puternice, de cooperare cu firmele de plasament din domeniu stabilind o retea cu astfel de organizatii. Cu riscul de a sublinia ceea ce este evident, scopul unei organizatii de plasament este de a gasi noi posturi pentru fiecare angajat disponibilizat. Oferindu-ti serviciile de asistenta fata de aceste organizatii nu faci altceva decat sa sporesti succesul serviciului de plasament, care-ti va oferi un flux de potentiali aplicanti. Daca devii disponibil pentru interviuri la fata locului cu angajatii disponibilizati poti avea ocazia de a intervieva posibili candidati viabili inaintea oricarei alte companii si uneori inainte ca CV-ul lor sa fi fost pregatit.

• Dupa cum am mentionat in articolele precedente, este important pentru un recruiter profesionist sa puna pe primul loc nevoile aplicantului (sau cel putin foarte aproape de al doilea loc) in relatia cu nevoile organizatiei recruiterului. Cateodata datorita acestui imperativ recruiterul poate sa piarda aplicanti de calitate in favoarea concurentei. Indiferent de motivul pierderii, recruiterul ar trebui sa faca tot posibilul pentru a sprijini decizia candidatului, chiar sa-l indrepte pe candidat spre competitor, daca aceasta este cea mai buna solutie pentru candidat. Daca tu, ca recruiter ai aplicat aceasta abordare cu un candidat viabil acum nu este momentul sa stergi aplicantul de pe lista ta. Incearca sa le trimiti o carte postala personalizata candidatilor pe care ii pierzi felicitandu-i in legatura cu noul post pe care l-au dobandit. Include si un bilet scris de mana de genul: John, iti urez mult succes in noul tau post. Poate data viitoare noi vom fi organizatia norocoasa care va beneficia de serviciile tale. Am inclus cateva carti de vizita. Daca cunosti alte persoane la fel ca tine, te rog ofera-le cartea mea de vizita. Suna compromitator? Doar daca nu te-ai gandit la interesul aplicantului. Suna-i pe acesti indivizi 3 luni dupa ce le-ai trimis cartile postale de felicitare si intreaba-i cum merg lucrurile. Aduna informatii despre compania lor si despre nevoile lor de angajare – apoi cere-le ajutorul! “Ajutor” este un cuvant foarte puternic si oamenilor le place sa se gandeasca la asteptari. Intreaba-i pe cine cunosc la angajatorul lor anterior care ar putea sa se potriveasca nevoilor tale. Daca un recruiter foloseste aceasta tehnica in mod limitat si nu o suprasolicita, ea poate fi un instrument puternic de a obtine recomandari. De ce? Pentru ca pe baza abordarii tale consecvente si preocupate din trecut, individul considera ca tu continui sa te gandesti la interesul sau. Fa tot posibilul pentru a transforma fiecare pierdere intr-un castig stabilind acest gen de raport cu aplicantii buni in fiecare disciplina pentru care recrutezi.

• Fii centrul atentiei la targul de joburi! Fa reclama unei tombole cu cecuri pe care o vei organiza in dupa-amiaza respectiva. Apeleaza la pliantele companiei sau la brosura targului pentru a-ti transmite oferta candidatilor. Ai grija sa te concentrezi pe calitate si nu pe cantitate. Pune o masina de facut floricele la dispozitie, inscriptionata cu numele organizatiei tale. Putini oameni pot refuza mirosul de popcorn proaspat – ieftin si atragator. Evita genul de prostioare pe care obisnuiesc sa le dea alte companii cand isi fac reclama. Cumpara o masina ieftina de laminat si fa etichete pentru bagaje cu cartile de vizita ale participantilor. Fii creativ si incearca sa te distrezi!

CREATIVITATEA a fost o preocupare constanta pe parcursul majoritatii celor 10 articole pe care le-am scris pana acum. Ideile prezentate mai sus nu sunt cu siguranta ultimele noutati in materie de creativitate – sunt pur si simplu menite sa serveasca drept “puncte de plecare pentru actiuni creative.” Dupa cum am mai spus, recruiterul de succes face tot ceea ce fac ceilalti recruiteri si multe alte lucruri in plus! Fara creativitate, acel “in plus” nu va avea loc niciodata. Succes tuturor cititorilor nostri.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply