• 4 Jan. 2011
  • 2 min

Cum sa obtineti mai multe recomandari.

Autor
eJobs
eJobs eJobs este platforma de locuri de munca din Romania care ver... Arată mai mult

Articol preluat de pe www.mirceaenescu.ro Una dintre cele mai eficiente metode de a castiga noi clienti o reprezinta recomandarile clientilor dumneavoastra. Publicitatea “din gura in gura” […]

Articol preluat de pe www.mirceaenescu.ro

Una dintre cele mai eficiente metode de a castiga noi clienti o reprezinta recomandarile clientilor dumneavoastra.

Publicitatea “din gura in gura” are un impact semnificativ mai mare decat orice mesaj publicitar, indiferent cat de mestesugit ar fi acesta.

Multi dintre noi suntem foarte ocupati si nu avem timp sa gasim un furnizor de incredere care sa ne rezolve problema cu care ne confruntam in prezent. De aceea ne bazam pe sfaturile prietenilor, colegilor de serviciu, cunostintelor. Iata de ce fiecare client trebuie privit ca un centru de influenta pentru toti cunoscutii sai deoarece fiecare client are prieteni, vecini, colegi de serviciu, amici, diverse cunostinte.

Ceea ce este si mai interesant sunt recomandarile pe baza recomandarilor. Pentru a fi mai explicit am sa va dau un exemplu. Un prieten ne povesteste despre experienta sa fericita cu o echipa de zugravi. (Binenteles, fabulez, deoarece pana acum nu am auzit de experiente fericite cu zugravi in Romania.) Noi, la randul nostru nu avem nevoie de serviciile acestei echipe. Insa un alt amic ne intreaba intr-o zi: “Nu cunosti cumva o echipa de incredere de zugravi?”

Din dorinta de a fi de ajutor, ii vom recomanda echipa despre care am aflat de la prietenul nostru si asta fara ca noi sa apelam la serviciile echipei respective. Acest fenomen se numeste “efectul bulgarelui de zapada” si subliniaza si mai mult importanta de a oferi servicii si produse de calitate pentru ca oamenii, clientii vorbesc intre ei.

Din nefericire recomandarile nu se intimpla prea frecvent. Si asta chiar daca clientii sunt multumiti de produsele sau serviciile dumneavoastra. De aceea ma grabesc sa va impartasesc cateva cai de stimulare a clientilor astfel incat acestia sa va aduca cat mai multe noi afaceri.

# 1 # Rugati-va fiecare client multumit sa vorbeasca despre dumneavoastra cu cei pe care ii cunoaste. Oferiti-i mai multe carti de vizita si brosuri (nu va zgarciti) si rugati-l sa le ofere cunoscutilor. Nu lasati sa plece nici un client de la dumneavoastra fara sa-l rugati sa va recomande.

# 2 # Oferiti cadouri, bonusuri, reduceri tuturor celor care va recomanda si va aduc clienti.

# 3 # Intrebati-va noii clienti cum au ajuns la dumneavoastra si, daca au fost trimisi de un vechi client, luati legatura cu acesta si multumiti-i. Dati-i un telefon, un e-mail sau, daca este o persoana foarte importanta, scrieti-i o scrisoare.

# 4 # Pastrati legatura cu vechii clienti astfel incat acestia sa nu va uite si, de fiecare data cand cineva le cere sfatul, sa va recomande pe dumneavoastra. Un newsletter prin e-mail este o metoda foarte buna de a pastra legatura cu clientii dumneavoastra.

Pe scurt, incurajati si rasplatiti recomandarile clientilor. Insa nu uitati nici macar o singura clipa ca punctul principal de pornire al acestor recomandari este numai si numai calitatea serviciilor si produselor pe care le comercializati.

Autor: Mircea Enescu

—————————————————————–
Cu o experienta de 15 ani in domeniul vanzarilor si al comunicarii, Mircea este trainer senior de vanzari. Daca vrei sa afli si tu mai multe despre cum sa vinzi mai bine, mai repede, mai mult si cum sa eviti cele mai frecvente greseli in relatiile cu clientii, atunci viziteaza chiar acum blog-ul lui la adresa www.mirceaenescu.ro

Descopera aici cum poti intra GRATUIT in posesia a 2 Rapoarte
Speciale: “50 de sfaturi despre cum sa vinzi ca sa ai rapid succes in vanzari” si “50 de recomandari ca sa castigi zilnic 2 ore in plus”.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply