Tocmai ai aplicat pentru un job, iar compania care angajează te-a chemat la un interviu, alături de încă zeci de candidați. Iată ce poţi face dacă vrei să-ți depăsești competiția și să obții postul dorit.
Imaginează-ţi că eşti la un pitch. Da, acel concurs, unde mai multe agenţii se întrec pentru a obţine colaborarea cu un anumit client sau, în cazul nostru, mai mulţi candidaţi se întrec pentru a obţine job-ul dorit. Dacă vrei să ai succes la interviu este obligatoriu să te diferențiezi de competitori. Parcurge cerințele și responsabilitățile jobului pentru care ai fost chemat la discuții, învață cum să jonglezi în mod avantajos cu abilitățile tale și, mai presus de toate, asigură-te că poți să depășești așteptările recrutorilor.
Majoritatea angajaţilor aflaţi pe lista scurtă sunt calificaţi pentru un job. Câştigătorul este mai mult decât calificat pentru job.
Substratul întrebării este: „Ce poţi face pentru companie?” Răspunsul potrivit este un mix între responsabilităţile şi calităţile tale, fără a subestima energia, personalitatea şi stilul tău de lucru.
Specialiștii în resurse umane se aşteaptă ca tu să te pui în valoare. Iar cel mai bun mod este să te folosești de exemple personale. Arată-le intervievatorilor că ai rezolvat în trecut situații similare celor pe care le are şi compania interesată să te angajeze. Demonstează-le oamenilor din fața ta că ai abilitățile, experiența și viziunea necesare pentru depășirea problemelor pe care le întâmpină, scrie Biginterview.
Recrutorii preferă să pună întrebarea „de ce te-am angaja pe tine?” candidaților tineri, care nu o experiență prea mare sau candidaților care vor să-și schimbe domeniul de activitate. Una dintre principalele preocupări este că angajații neexperimentați nu ar putea face față responsabilităţilor, dar îţi propunem o abordare prin care poţi elimina îngrijorările reprezentanților companiei care te-au chemat la interviu. Dacă ești un angajat aflat la început de carieră menționează realizările tale din timpul studiilor și proiectele la care ai participat. De asemenea, pune-te în postura de angajat şi fii pregătit şi cu un plan 30-60-90 care include activităţile şi realizările pe care vrei să le ai în primul trimestru de lucru. Astfel elimini preocuparea despre lipsa ta de experienţă, notează Careerealism.
Dacă ești un candidat cu vechime pe piața muncii, oferă răspunsuri targetate în funcţie şi de cerinţele pe care angajatorul ţi le prezintă. Arată că eşti o investiţie pentru companie. Angajatorul vrea să se asigure își va putea recupera investiția pe care o face cu tine. Caută să accentuezi beneficiile pe care le va avea compania de pe urma ta, dacă te va angaja. Menționează că ai experiență în reducerea cheltuielilor sau dezvoltarea de noi campanii care pot creşte veniturile companiei.
„Descrierea job-ului parcă a fost scrisă cu mine în minte. Am şase ani experienţă în programare şi expertiză în folosirea metodologiei Agile. Mi-am dezvoltat abilităţile de comunicare prin cooperarea cu seniori manageri şi m-am implicat în mai multe proiecte. În plus, start-up-urile la care am lucrat mi-au dat energie pentru a-l începe pe următorul”, ar putea suna răspunsul tău, dacă ești un candidat cu experință în domeniul IT&C. Unul dintre criteriile pentru care angajatorul îl va aprecia este participarea la start-up-uri, o ocazie bună pentru ca orice persoană să-şi dezvolte mai multe abilităţi tehnice şi de comunicare”.
Cel mai bine este să întrebi un om de vânzări, unul convingător care lucrează în domeniul imobiliarelor. Prin exemplul său îţi va arăta cum să te prezinţi şi ce greşeli să eviţi. Iată cele mai bune sfaturi şi din partea Biginterview.
Lipsa de pregătire poate fi un dezavantaj când ai de răspuns la întrebarea „de ce te-am angaja pe tine?” Merită să ştii cerinţele şi responsabilităţile postului, dar să ai şi informaţii despre problemele pe care le întâmpină compania, despre industrie şi competitori.
Modestia – Nu este momentul să fii modest sau fără stimă de sine. Transmite entuziasm, dorinţă de a te implica şi de a rezolva situaţii problematice. Este bine să eviţi superlativele care nu se potrivesc personalităţii tale, cum ar fi: „sunt candidatul perfect” sau „am 10 de ani de experienţă, am doborât recordul în vânzări, am livrat totul la timp şi m-am încadrat în buget”.
Eşti prea general – Nu enumera numai cerinţele şi responsabilităţile din descrierea job-ului. Adaugă personalitate răspunsului tău, arată ce te face unic şi exprimă totul cu vocea ta.
Răspunsul tău e prea lung – Cel mai bine este să te încadrezi în maxim două minute pentru a nu plictisi recrutorul. Mai are şi alte întrebări.