Recrutorii nu au timp de pierdut, aşa că CV-ul tău trebuie să iasă în evidenţă dacă doreşti să ai şansa unui interviu de angajare.
Potenţialul tău angajator trebuie să fie convins de beneficiile pe care le-ai aduce în organizaţia sa dacă te-ar recruta.
Compania are nevoie să vadă că tu deţii tot ceea ce are nevoie de la un viitor angajat din punct de vedere al calităţilor, abilităţilor şi competenţelor, scrie The Guardian. De asemenea, compania va dori să te perceapă drept un om muncitor, care poate să aducă valoare în organizaţie. Aşadar, gândeşte-te că tu eşti cel ce recrutează pentru jobul pe care aplici tu şi întreabă-te: „ce aş dori să văd în această persoană pentru a-mi da seama dacă poate sau nu să facă o treabă bună?”. Pentru a-l convinge pe potenţialul angajator că eşti omul potrivit pentru locul de muncă disponibil, gândeşte-te la ceea ce faci la actualul job. Ai avut impact asupra creşterii veniturilor? Ai reuşit să-ţi ajuţi angajatorul să economisească bani? Ai format una sau mai multe echipe? Ai fost mentor pentru anumiţi angajaţi?
Pasul următor pe care trebuie să-l faci este să-ţi treci în CV, sub forma unor puncte importante, unul sub celălalt, fiecare lucru important pe care l-ai realizat pentru angajatorul curent. Menţionează ce impact au avut acţiunile tale astfel încât potenţialul angajator să vadă clar efectele pe care le-ai produs. De exemplu, poţi scrie ceva de genul „am făcut o campanie pe Facebook care a dus 5.000 de <<like-uri>> noi în doar două săptămâni”.
„Declaraţia personală” sau „profilul” reprezintă un instrument extrem de eficient prin care un candidat poate creşte valoarea CV-ului său. Cele trei sau patru fraze de la începutul CV-ului tău sunt, poate, cele mai importante texte din tot documentul în cauză. Declaraţia personală îl va convinge sau nu pe recrutor să citească mai mult din CV-ul tău. Pentru a scrie lucruri cu adevărat de impact, gândeşte-te la ce ai tu unic în raport cu poziţia de care eşti interesat. „Unicitatea” ta poate să însemne anumite abilităţi, competenţe, experienţe, pasiuni sau certificări pe care le ai.
CV-ul tău nu trebuie să „sară în ochi” prin anumite culori sau fonturi, ci prin informaţie relevantă. De exemplu, îi poţi arăta unui potenţial angajator că ai opinii pertinente în legătură cu anumite aspecte ale muncii tale. Dacă obişnuieşti să publici materiale pe un blog şi respectivele articole au legătură cu jobul la care ai aplicat, poţi insera în CV un hyperlink.
Totodată, adaugă o trimitere la profilul pe care îl ai pe reţeaua de socializare profesională LinkedIn, unde un recrutor poate afla mai multe informaţii despre tine. De asemenea, dacă ai un portofoliu de proiecte sau lucrări relevante, le poţi adăuga în CV sub forma unui hyperlink.
Nu te concentra doar asupra lucrurilor cu adevărat importante din CV-ul tău, ci asigură-te că respecţi şi regulile de bază. Astfel, CV-ul tău nu ar trebui să aibă o lungime mai mare de două pagini (format A4), să să nu conţină greşeli gramaticale, dar să aibă o structură coerentă şi aerisită