Va puteti decide urmand cele trei etape. I: Am infiintat o firma de organizari nunti si ma intreb ce preturi ar trebui sa cer. Cum sa-mi […]
Va puteti decide urmand cele trei etape.
I: Am infiintat o firma de organizari nunti si ma intreb ce preturi ar trebui sa cer.
Cum sa-mi stabilesc pretul serviciilor prestate ?
R: Nu exista un raspuns simplu. Fiecare trebuie sa ajunga la sistemul lui. Dar informatiile pe care le cauti sunt disponibile – trebuie doar sa iti faci temele. Vei avea de luat in calcul trei factori: cheltuielile tale plus o marja moderata de profit, preturile suportate de piata si valoarea pe care o atribui serviciilor tale.
Incepe cu punctarea muncii tale reale, incluzand produsele sau serviciile cumparate. Contacateaza asociatia nationala a ramurii tale de activitate pentru a obtine cateva puncte de reper si o serie de comercianti pentru a afla cat te-ar ajunge produsele/serviciile cumparate de la ei. la toate adauga cheltuielile de chirie si amteriale promotionale, plus o marja de profit.
Urmatorul pas este sa te informezi asupra materialelor promotionale ale concurentei – brosuri, anunturi, publicitate postala si situri web. Daca nu au publicate preturile pe care le cer, le puteti afla de la angajatii lor. Cu siguranta veti observa similitudini. Vei obtine astfel cota suportata de piata.
Dupa cercetarea preturilor existente pe piata, vei fi tentat sa ceri unul mai mic, vazandu-l ca un avantaj. Ar putea fi o greseala, de vreme ce clientii opteaza in functie de “valoare” si nu de preturile cerute. Gandeste-te la valorizare prin caracteristici speciale pe care clientii sa fie dispusi sa le plateasca.
Finalizeaza prin cumularea costurilor fixe, informatii pe care le detii despre concurenta si cum vei conferi valoare serviciilor tale. Iti va da solutia la dilema.