Şase secunde este media de timp pe care recrutorii o acordă pentru a parcurge în etapa iniţială un CV. Privirea lor se opreşte asupra unor informaţii-filtru, definitorii pentru decizia de a continua sau nu scanarea CV-ului.
Recrutorii studiază în medie 100 de CV-uri pe zi şi au abilitatea de a selecta rapid informaţiile care se pliază descrierii job-ului. Pentru şase secunde pune-te în locul celui mai exigent recrutor şi gândeşte-te la datele din CV asupra cărora privirea ta s-ar opri într-un timp foarte scurt. Formatul CV-ului, structura, adresa de e-mail, fotografia, numele companiilor şi durata job-urilor îţi vor atrage atenţia. Sunt datele din CV-ul tău care te ajută să te diferenţiezi .
Alege să trimiţi CV-ul în format doc. sau pdf. Cel mai potrivit este doc., iar formatele pe care merită să le eviţi sunt: odt, jpg, txt. Acestea dau impresia că ai realizat CV-ul în grabă, fără a acorda atenţie detaliilor. Pentru telefonul mobil, foarte accesibil şi practic este un CV în format HTML.
Din cele şase secunde, recrutorii spun că rezervă timp pentru a observa fotografia profilului tău profesional. Iată cele mai importante criterii de care merită să ţii cont în alegerea fotografiei:
– Foloseşte o fotografie la o rezolutie bună (de preferat 600x600px), realizată într-un mod profesionist.
– Alege o vestimentaţie office, de preferat în culori complementare. Pentru a te evidenţia, evită culorile similare cu nuanţa background-ului, precum şi culorile care dau impresia că eşti în vacanţă. Este recomandat ca femeile să opteze pentru un machiaj discret, de zi.
– Zâmbeşte, arată că eşti o persoană pozitivă, deschisă colaborării.
– Priveşte direct în cameră.
– Nu folosi o fotografie de acum 10 ani! La interviu nu vei crea o impresie bună dacă recrutorul nu te va recunoaşte.
Există candidaţi care aplică în continuare cu adrese de e-mail neprofesioniste, adesea pseudonime din copilărie. Cea mai bună alegere pentru ca CV-ul tău să treacă testul celor şase secunde este o adresă de e-mail creată pe modelul prenume.nume@gmail.com/yahoo.com
Prezintă informaţiile într-un mod atractiv, uşor de parcurs. Foloseşte bold, bullet points, acelaşi font şi mărime a literelor. Lasă spaţii şi acordă atenţie dimensiunii CV-ului care este indicat să se încadreze în două-trei pagini.
Foloseşte cuvinte cheie în titlul job-ului (cele mai relevante exemple sunt: „specialist marketing online“, „director vânzări FMCG“, „inginer constructor“). Evită denumirile creative precum „communication wizard“ (magician în comunicare – trad.), „Linux Evanghelist“. Detaliază responsabilităţile şi realizările pentru job-ul actual! Numele companiei oferă credibilitate informaţiilor prezentate şi chiar poate fi un reper important pentru ca CV-ul tău să fie inclus pe lista scurtă.
Editează CV-ul şi include doar acele job-uri pe care le consideri relevante pentru postul la care aplici acum. Secretul este să găseşti raportul optim între relevanţa şi cantitatea informaţiilor oferite.
Sunt importante pentru a arăta stabilitatea ta la job. Tot mai multe companii privesc candidaţi stabili ca o investiţie pe termen lung, iar datele de începere şi de încheiere ale unui job sunt tot mai importante în scanarea iniţială. Dacă ai lucrat pentru o perioadă scurtă într-o companie şi din diferite motive ai întrerupt colaborarea, îţi recomandăm să nu menţionezi respectivul job. Astfel vei evita cu tact întrebarea: „De ce ai plecat după o perioadă atât de scurtă de la acest job?“