• 7 Dec. 2009
  • 2 min

Delegarea activitatilor

Autor
eJobs
eJobs eJobs este platforma de locuri de munca din Romania care ver... Arată mai mult

Diana Andreescu Vacaru Managing Partner/ Senior Consultant Global Management HR www.globalhr.ro De cate ori nu s-a intamplat ca timpul pe care il avem la servici sa […]

Diana Andreescu Vacaru
Managing Partner/ Senior Consultant
Global Management HR
www.globalhr.ro

De cate ori nu s-a intamplat ca timpul pe care il avem la servici sa nu fie suficient pentru a finaliza cu succes anumite activitati?

In situatia mentionata mai sus avem mai multe posibilitati. Ceea ce nu trebuie sa facem este sa ne asumam activitati pe care nu le putem finalize in timp util. A fi realist nu este o rusine sau o lipsa de profesionalism ci reprezinta maturitate profesionala.

{article-3133.jpg}

La inceputul fiecarei zile avem nevoie sa ne organizam timpul si sa ne prioritizam activitatile din ziua respective. In acest fel nu riscam sa intram in panica si sa ne concentram asupra fiecarei activitati in parte. De multe ori apar situatii neprevazute. Daca ne-am organizat astfel incat sa lasam o parte din timp tocmai pentru astfel de situatii atunci am procedat corect. Chiar si in acest caz se poate intampla ca activitatile noi ce apar sa nu poate fi acoperite de timpul alocat. In astfel de situatii analizam daca ne putem asuma responsabilitatea respectiva, daca ne incadram in timpul pe care il avem la dispozitie, daca putem amana un alt task in favoarea unei activitati neprevazute si care are prioritate si, mai ales, daca putem si in ce masura putem finaliza cu succes noua activitate care ne solicita.

A delega nu este o rusine. In acest sens putem solicita sprijinul superiorului direct sau a colegilor. Important este sa avem deschiderea de a face acest lucru.

Pot exista situatii in care constientizam faptul ca experienta noastra profesionala si cunostintele acumulate nu ne ajuta sa finalizam cu succes derularea activitatii respective. In aceste cazuri trebuie sa fim corecti, atat fata de noi cat si fata de colegi si angajator. Ceea ce ne putem asuma este incercarea de a rezolva acel task si acest lucru il putem face doar in masura in care am realizat o analiza corecta si realista. Sinceritatea este recomandata si in astfel de situatii, mai ales datorita faptului ca nu avem o garantie de 100% asupra finalizarii cu succes a activitatii respective.

Acceptarea si constientizarea cunostintelor si a limitelor de timp ne pot salva de situatii delicate (inclusiv lipsa de professionalism) si pot fi chiar un plus in cariera noastra viitoare.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply