• 20 Apr. 2005
  • 2 min

Determinarea abilitatilor si aptitudinilor necesare

Autor
eJobs
eJobs eJobs este platforma de locuri de munca din Romania care ver... Arată mai mult

Secretul in selectarea persoanei potrivite pentru un anumit post este sa stabilesti ce fel de abilitati sunt necesare pentru indeplinirea atributiilor respective. O data ce stii […]

Secretul in selectarea persoanei potrivite pentru un anumit post este sa stabilesti ce fel de abilitati sunt necesare pentru indeplinirea atributiilor respective. O data ce stii care sunt calitatile de care are nevoie persoana respectiva pentru a se descurca in acel post, poti incerca sa potrivesti abilitatile candidatului cu cerintele postului.

Primul pas este acela de a analiza postul si de a-l descrie. Sa presupunem ca esti proprietarul-managerul ocupat al unei companii si decizi sa angajezi pe cineva care sa preia anumite atributii. Analizeaza diferitele functii pe care le indeplinesti si hotaraste care sunt aspectele la care te pricepi mai mult si cele la care te pricepi mai putin.

In continuare, sa presupunem ca te-ai hotarat ca ai nevoie de ajutor la birou. Telefonul suna mereu. Scrisorile la care trebuie sa raspunzi se aduna intotdeauna. Marfa trebuie sa fie comandata.

O data ce ai facut descrierea postului pe hartie, decide care sunt abilitatile pe care trebuie sa le posede candidatul pentru a raspunde cerintelor postului. Care este cel mai scazut nivel de calificare pe care il poti accepta? In exemplul de fata sa presupunem ca te hotarasti initial sa angajezi o secretara, dar iti dai seama ca secretarele sunt rare si costisitoare. In plus, in domeniul tau, persoanele care stiu sa stenografieze sunt la fel de greu de gasit si la fel de costisitoare ca si secretarele.

Probabil ca te-ai putea descurca bine si cu o dactilografa. A angaja o dactilografa poate fi o solutie mai simpla si mai ieftina decat a angaja o secretara sau o stenografa. Multi elevi de liceu stiu sa dactilografieze bine si multi dintre ei cauta slujbe part-time.

Inca ceva: Cand incepi sa cauti pe cineva care sa ocupe postul respectiv ai grija sa explici bine ce fel de persoana cauti. Imagineaza-ti ca un proprietar – manager pune reclame pentru un post de “asistent in vanzari”. Ce ar trebui sa poata face candidatul? Doar sa completeze facturile corect? Sa faca o lista a clientilor si din cand in cand sa-ti promoveze produsele catre acesti oameni? Sa conduca magazinul in timp ce tu lipsesti? Slujba de asistent in vanzari inseamna lucruri diferite pentru oameni diferiti. Trebuie sa stii exact ce fel de abilitati urmaresti la candidati si care ar fi abilitatile minime care te-ar multumi, in functie de tipul de training pe care il poti oferi angajatului.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply