E necesar sa intocmesti o lista care sa cuprinda solutii pentru problemele clientilor. Dar nu prin publicitate. Nu mai esti responsabil de marketing sau de publicitate. […]
E necesar sa intocmesti o lista care sa cuprinda solutii pentru problemele clientilor. Dar nu prin publicitate.
Nu mai esti responsabil de marketing sau de publicitate. Pe palaria ta scrie “Solutionare probleme.” Publicitatea este doar unul dintre instrumentele de care te folosesti in acest scop.
Uite cum sta treaba! Clientii vin la tine crezand ca au nevoie de publicitate pentru produsele lor. Dar, de fapt, au nevoie de ajutor. De solutii.
– Asigura succesului unui produs.
– Imbunatateste imaginea companiei. Ocupa-te de reputatia lor. Sau a produsului.
– Adu-le clienti.
Trebuie sa identifici problema reala cu care se confrunta clientii tai.
Apoi intocmeste o lista cu solutii traditionale si inovatoare. Iata cateva idei:
Gandeste-te la modurile prin care clientii ar putea incerca produsul sau serviciul.
– Agenti de bursa care sa faca o investitie.
– O companie producatoare de cosmetice si-ar putea modifica camioneta intr-un mijloc de vanzare si experimentare a produsului de catre diferiti oameni. Ar putea trece pin diferite locuri: la mall-uri, scoli sau diferite institutii.
– O firma producatoare de gume de mestecat ar putea oferi mostre, alaturi de cartele pentru inchiriat casete video cu filme romantice
Ia in calcul diferite mijloace de comunicare.
– Angajeaza oameni care sa se plimbe prin oras purtand logo-ul firmei pe frunte sau pe tricou, pe masina.
– Campania sau promotiile produsului pot fi realizate impreuna cu cele ale altor companii. O companie care vinde suc de mango imbuteliat poate sa isi faca campania impreuna cu un mare distribuitor de mango proaspat.
– Sau … spune-le oamenilor ca pe pagina ta de internet se vand retete pentru droguri.
Gandeste-te la modalitati de a te folosi de mijloacele de comunicate deja existente.
Incepe prin analiza tuturor mijloacelor de comunicare folosite de companie. Facturare, vanzare si departamentele aferente. Apoi gandeste-te cum ai putea folosi cat mai eficient aceste mijloace pentru a te apropia mai mult de clienti. Pentru a avea parte de increderea lor.
– Include cadouri sau bonusuri in produs.
– Ofera-le comerciantilor promotii speciale.
– Departamentul financiar ar putea include in facturile pentru clienti si declaratiile unor clineti fideli satisfacuti de serviciile cumparate.
Organizeaza sau sponsorizeaza manifestari artistice sau sportive.
– Turnee de fotbal, tenis sau maraton.
– Concerte rock sau de muzica clasica.
– Petreceri, concunsuri de dans.
– Seminarii sau cursuri educationale pe tema ”Internetul”. Despre “cum sa” afli informatii noi, de pilda.
Foloseste diferite tipuri de media.
– CD ROM / Video CD / Video
– Obiecte de colectionare, cum sunt timbrele sau jucariile de plus. O serie de slogane sau autocolante. Pot fi diferite dispozitive de pus pe monitoarele calculatoarelor.
– Comunicarea prin internet: newsletter, oferte speciale, comunicate de presa. Acestea sa apara in permanenta pe pagina de internet.
Creeaza o legatura intre reclamele si promotiile tale si un eveniment aparut la stiri.
Cauta in calculator idei pentru a le folosi in reclama. Iata cateva sfaturi:
Poti face legaturi cu evenimente de genul: Anul Nou Chinezesc, Craciunul, Ramadanul sau inceperea anului scolar.
Fa-o cat mai original. Evita cliseele de genul “Sarbatoreste noul an.” Foloseste un joc de cuvinte, ceva interesant.
Sau cauta un eveniment unic, original. Un sezon ploios, fenomenul blue moon sau aniversarea aselenizarii lui Neil Armstrong.
Creeaza o legatura intre produs si un subiect aparut la stiri.
“Suntem aici, la conventia Star Trek, pentru a va demonstra ca serviciul bancar online avansat chiar exista. Il furnizam noi!”
“ Atat arabii, cat si evreii sunt de acord: batoanele de ciocolata facute de noi sunt cele mai bune. Ce usurare!”
Acum cativa ani, un director al unei companii producatoare de masini s-a decis sa lanseze propria lui companie de automobile. Din pacate, a trecut printr-o criza financiara si a fost prins in timp ce vindea o mare cantitate de cocaina. La o saptamana dupa ce respectivul a fost acuzat, unul dintre dealerii lui si-a publicat o reclama. Titlul era “Cumpara o noua masina X si vei primi gratuit 5 livre de coca fara zahar.” In imagine era o masina noua, asezata langa cateva baxuri de Coca Cola.
Trebuie sa te gandesti bine inainte de a lua o decizie.