Colegii din Ericsson Global Service Center, compania cu servicii de comunicații la nivel global, vorbesc despre prima zi de lucru aici și despre și ce îi face fericiți.
Povestea Ericsson în România a început în 2007, când producătorul suedez de echipamente telecom a ales Bucureștiul pentru a dezvolta un centru de furnizare servicii de comunicații către sute de milioane de clienți de pe mai multe continente. Iar începuturile Global Service Center (GSC) chiar stârnesc zâmbete printre angajații care fac parte din marea familie încă din 2007. Ramona Maxim, Manager Network Integration, își amintește că acum 10 ani erau 15 angajați în GSC, iar biroul său era într-o cafenea a departamentului de Relații cu clienții. Oamenii treceau și se uitau la ei și chiar aveau parte de momente amuzante. Ramonei i-a plăcut background-ul diferit al fiecărui coleg și îl ține minte pe primul său manager, venit din Italia, care a împărtășit ideile sale cu echipa. Loredana Buzea, Managed Services Consultant, își amintește că au început ca un start-up, erau un grup de tineri entuziaști, foști colegi de facultate, dornici să învețe și să facă cele mai bune proiecte. Fiecare avea mai multe roluri, de la relația cu clienții la recrutare.
Christos Karabelas, Head of Quality and Operational Excellence la GSC România, este de 7 ani în companie. A început să lucreze mai întâi în departamentul de resurse umane și spune că provocarea cea mai mare a fost să mărească echipa și să-și determine colegii să lucreze împreună. Cel mai amuzant moment pe care și-l amintește este chiar din primele zile la GSC, când colegii i-au pus să caute în EriDoc (unul dintre cele mai populare programe de stocare și productivitate). A crezut că EriDoc este numele unui coleg și l-a căutat în căsuța de e-mail, dar nu l-a găsit.
Povestea Ericsson în România a prins contur și, în 2008, GSC a obținut NOC global customer în Italia (pentru suport profesionist oferit 24/7 clienților). În 2013, centrul din București a câștigat proiectul și a început să ofere operațiuni pentru platforma Ericsson globală M2M/IoT, iar din 2014 a preluat administrarea rețelelor Romtelecom și Cosmote (actualul Telekom).
Azi, GSC, unul din cele patru centre din lume, singurul din Europa și o componentă vitală în cadrul organizației globale de servicii Ericsson, deservește 45 clienți globali, gestionând rețele care, împreună, permit celor 200 de milioane de abonați să comunice.
Echipa este formată din peste 2.000 de profesioniști și specialiști, tineri și entuziaști. Toți au ambiția de a oferi cel mai bun suport operatorilor pentru a le spori eficiența operațională și pentru a le îmbunătăți veniturile. Centrul din București combină serviciille tehnice cu expertiza dobândită chiar din experiențele trăite alături de clienți. În departamentul de relații cu clienții, Aurelia și Adriana trec cu rapiditate de la engleză la franceză, apoi la italiană sau chiar germană. În departamentul de management al riscurilor, Adela Fortu are de analizat și gestionat o situație nouă în rețea, iar în back office, team liderul, Andrei Cabrita ne întâmpină pe un skateboard și povestește entuziasmat că la GSC are ocazia de a-și pune în practică pasiunea pentru rețele complicate. Iar echipa GSC continuă să crească și în 2017.
Echipele de Front Office/Service Desk, cât și cele de Back Office caută noi colegi. Recrutarea este în curs pentru noile roluri: Java developer, Data warehouse developer, 2nd Level Operations Engineer, DBA, System integrator, Front Office Technician sau Service Desk Agent.
Pentru a face parte din echipa Ericsson România, este important să ai experiență într-un rol similar, cunoștintele tehnice și certificările în domeniu. În plus, echipa de recrutare ia în considerare motivația candidaților și potențialul de dezvoltare în cadrul companiei.
Dincolo de competențele tehnice, este important să te identifici cu valorile Ericsson: profesionalism, respect, perseverență, încredere, inovație și performanță.
Procesul de recrutare în Ericsson are 2 etape: o discuție telefonică cu un recrutor, urmată de o vizită la sediul Ericsson pentru o discuție mult mai amănunțită și tehnică cu managerul angajator. Echipa de recrutare încearcă să scurteze cât mai mult perioada dintre aceste 2 etape, astfel încât să îi dea candidatului un feedback rapid.
În prag de vară, Ericsson România a avut cel puțin 10 motive de bucurie: 10 ani din momentul în care a deschis aici primul centru de furnizare servicii de comunicații către sute de milioane de clienți de pe mai multe continente. Creativii echipei au pregătit și motto-ul: Our People. Our Story. Iar motto-ul a prins contur cu poveștile colegilor și experiențele lor din Ericsson. Au vorbit despre viață, carieră, ce au învățat și ce au câștigat de-a lungul timpului. Testimonialele lor sunt acum și pe platforma online externă dedicată aniversarii de 10 ani și oamenilor care stau la baza acestui centru. Mai mult decât atât, unii dintre colegi au și scris câteva articole pe care le-au postat pe blog-ul companiei (Blog 1 & Blog 2).
În plus, săptămâna 22-29 mai a fost dedicată activităților sportive: cycling și smoothie bike, ping-pong, basket, fotbal și badminton. O zi, un sport. Colegii s-au putut bucura de toate aceste lucruri la orele prânzului. Au avut și o zonă de relaxare cu muzică și gustări, în aer liber în incinta West Gate, lângă birourile Ericsson Global Service Center.
Cei mai activi colegi, iubitori de sporturi și participanți la diverse competiții și echipa de Brand Ambassadors au coordonat toate aceste activități. În același timp, au prezentat și ultimele proiecte (premiile de la „Prima Evadare”, echipele de sport etc).
În ziua aniversării, pe 29 mai, au deschis și un “photo corner” pentru a rămâne cu o amintire frumoasă ☺.
Întâlnirea cu echipa GSC poate fi comparată cu lectura unei cărți bune. Fiecare membru are rolul lui, un anumit nivel de experiență, o poveste care inspiră, energie și motive de bucurie. Unii sunt fideli companiei de 10 ani, chiar de la inaugurare, alții au fost cooptați prin programe de internship sau sunt la începutul carierei bucuroși că în GSC au atâtea oportunități de a învăța și de a avansa. În timp ce povestesc ce îi face fericiți să vină zilnic la birou, în spatele lor, trag cu ochiul la valorile companiei și parcă le regăsesc la fiecare.
Ca într-o echipă, prioritatea GSC este să livreze conform promisiunilor făcute și să fie transparent față de clienți.
Adriana Ardean și Aurelia Popa lucrează în departamentul Service Desk Multicostumer. Adriana povestește că interacționează zilnic cu numeroși clienți și spune că este foarte important să aibă o comunicare bună cu aceștia, de preferat în limba lor nativă, să îi mențină informați pentru a le câștiga încrederea și satisfacția. Un client mulțumit arată calitatea serviciilor GSC, precum și rezultatele muncii sale.
Câteodată, drumul către succes poate fi destul de lung, dar lucrăm împreună pentru a ajunge acolo unde am plănuit. O spune Ramona Maxim care este în echipă încă de la lansarea GSC în România. La început nu aveau premise foarte mari, dar au valorificat la maximum schimbul de cunoștințe și experiențele din Olanda și UK. Astfel au crescut profesional și au iesit din zona de confort. Acum, membrii GSC pot împărtăși experiența cu alte regiuni și centre Ericsson.
Andre Cabrita, team leaderul echipei de Back Office, povestește că încă din copilărie a fost fascinat de domeniul telecomunicațiilor, precum și de metodele de „scurtare” a distanțelor pentru a aduce oamenii din diferite părți ale lumii împreună. La Ericsson a găsit cele mai complicate rețele și este o provocare pentru el să găsească soluții și metode de îmbunătățire pentru cele mai dificile cazuri de care se ocupă. Colegul său, Bogdan Ungureanu, este Head of SDU IT & Cloud la Ericsson. S-a angajat în 2008 ca programator și povestește că a lucrat cu o echipă focusată pe calitate, un aspect foarte important în evoluția sa profesională. A devenit Team Leader al echipei de programatori și apoi managerul departamentului Application Development, azi numit IT & Cloud. Departamentul pe care îl conduce testează noi aplicații și soluții IT pentru integrarea în rețea. Spune că unul dintre cele mai importante aspecte care l-au determinat să rămână în Ericsson sunt calitatea, diversitatea (cu referire la țările implicate în proiecte) și provocările fiecărui proiect.
Anca Burlacu, Integration Engineer, este colega care mobilizează echipa în evenimentele sociale cu impact pozitiv asupra mediului și asupra sănătății. Practic, fiecare coleg are libertatea de a-și alege cauza pe care o susține, în funcție de abilitățile, de hobby-urile sale. Anca povestește că a venit în echipă acum 8 ani și cel mai mult i-au plăcut oamenii calzi și deschiși. A descoperit la Ericsson colegi generoși care își doresc să se implice în proiecte sociale. Împreună, au colectat cărți pentru copii cu nevoi speciale și au lucrat cu ONG-uri pentru a oferi un mediu înconjurător curat. Proiectul drag Ancăi este Ericsson Romania Cycling Team. Are alături 100 de colegi și împreună fac excursii pe bicicletă la munte, participă la competiții și nu ratează podiumul. Recent, echipa de ciclism Ericsson s-a clasat pe locul 2 la Prima Evadare.
Fericirea are mai multe semnificații în echipa Ericsson Global Service Center din București. Loredana Buzea, Managed Services Consultant, spune că provocarea de a gestiona situații noi o face fericită. A avut ocazia de a avea diferite roluri în companie și a avansat profesional, motiv de a rămâne cu zâmbetul pe buze. Aurelia Popa, din departamentul Service Desk Multicostumer, vorbește despre lucrurile mici care o fac fericită, cum ar fi ajutorul pentru restabilirea conexiunii între oameni sau schimbul de cunoștințe în echipă pentru ca anumite cazuri speciale să fie tratate mai ușor. La finalul zilei, Aurelia este fericită dacă acțiunile sale au contat și au generat o schimbare.
Colegii din Ericsson Global Service Center pun mare accent pe comunicarea în echipă. Povestesc că este primul pas și spre o comunicare bună cu clienții. Prin urmare, au creat newslettere interne, au amplasat TV-uri pe fiecare etaj în zonele de traffic și se bucură de Yammer – o platformă online unde își pot crea grupuri și discută pe diverse teme de interes. Tot de pe Yammer află într-un mod informal ultimele noutăți din companie. Însă cel mai mult se bazează pe comunicarea față în față, iar managerii au întâlniri recurente pentru a discuta și a răspunde întrebărilor colegilor.
Povestea Ericsson a început în 1876, în Stockholm, Suedia. În timp, compania s-a impus ca un lider important la nivel global în furnizarea de tehnologie și servicii de comunicații. Ericsson face posibilă crearea unei societăți permanent conectate. Relațiile solide și de lungă durată pe care le are cu cei mai importanți operatori telecom din lume îi permit permit să ajute oameni, companii și societăți să-și atingă adevăratul potențial și să creeze un viitor sustenabil. Portofoliul de servicii, software și infrastructură IT&C – axat, în special, pe soluții de mobilitate, broadband și cloud – ajută industria telecom și alte sectoare să-și îmbunătățească activitatea.
Cu peste 115.000 de angajați în întreaga lume și clienți în peste 180 de țări, Ericsson îmbină experiența la nivel global cu servicii și tehnologii de top. Susține rețele care deservesc peste 2,5 miliarde de abonați, iar 40% din traficul mobil mondial este susținut de rețele Ericsson. Ericsson este listată la Bursa Nordică OMX din Stockholm și pe NASDAQ din New York.