• 24 May. 2011
  • 2 min

Este momentul sa schimbi angajatorul?

Autor
eJobs
eJobs eJobs este platforma de locuri de munca din Romania care ver... Arată mai mult

Un articol scris în exclusivitate pentru eJobs de Eduard Ezeanu, consultant în carieră şi communication coach. www.eduardezeanu.ro Dacă de fiecare dată când te scoli de dimineaţă […]

Un articol scris în exclusivitate pentru eJobs de Eduard Ezeanu, consultant în carieră şi communication coach.

www.eduardezeanu.ro

Dacă de fiecare dată când te scoli de dimineaţă şi ştii că trebuie să te duci la muncă te simţi de-motivat, asta nu poate însemna decât unul din trei lucruri:

• Fie domeniul în care lucrezi nu ţi se potriveşte;
• Fie angajatorul pentru care lucrezi nu e prea grozav;
• Fie ambele.

Deşi lipsa de potrivire cu domeniul profesional este comună, în experienţa mea de consultant în carieră, lipsa de potrivire cu compania în care lucrezi este şi mai mare. Există mulţi angajatori buni, însă din păcate există şi mai mulţi care nu îţi oferă prea multe ca angajat.

Dacă compania pentru care lucrezi este în această a doua categorie, este esenţial să-ţi dai seama rapid, pentru a-ţi focaliza eforturile pe a-ţi căuta serios un alt job. Nu are rost să te lupţi cu morile de vânt într-o companie care în mod clar nu este pentru tine.

{article-3807.jpg}

Iată cei mai importanţi 5 factori la care să te uiţi pentru a decide cu fermitate dacă este momentul să schimbi angajatorul.

1. Învăţare. În primul rând, este important să lucrezi într-o companie unde poţi să înveţi şi să creşti. Vrei să ai posibilitatea de a îţi asuma responsabilităţi şi provocări noi, şi de a te dezvolta profesional. Dacă aceste oportunităţi fie nu există, fie cumva nu îţi sunt accesibile ţie, o să te plafonezi dacă nu îţi cauţi alt job.

2. Meritocraţie. Cel mai bun mediu profesional în care poţi lucra este unul meritocratic: un mediu în care valoarea angajaţilor este recunoscută şi recompensată, un mediu în care cei mai buni ies în faţă şi promovează, nu cei care au pile sau diverse legături fără valoare profesională intrinsecă.

3. Salariu. Fă un mic studiu printre oameni care lucrează în acelaşi domeniu ca şi tine, având experienţă şi responsabilităţi similare, şi află salariile lor. Cu alte cuvinte, ia pulsul pieţei în domeniul tău din punct de vedere salarial. Dacă salariul tău este mult sub media salarială în piaţă pentru acel tip de job, ai o problemă majoră.

4. Integritate. Este esenţial să lucrezi într-un mediu unde ceea ce se spune se şi face, iar ceea ce se gândeşte se şi spune. Un astfel de mediu, bazat pe onestitate şi pe integritate facilitează performanţă şi dezvoltarea profesională. Iar în absenţa lui, aproape nimic bun nu poate să iasă pentru tine ca angajat.

5. Comunicare. Nu în ultimul rând, ajută foarte mult să ai un mediu de lucru cu oameni care ştiu să comunice şi fac asta bine. Dacă comunicare este vagă, lacunară şi incoerenţă, oamenii nu pot lucra eficient împreună, nu pot avea performanţă şi nu pot să fie mulţumiţi de rodul muncii lor decât dacă au aspiraţii foarte joase.

Din perspectiva mea, dacă în compania unde lucrezi nu sunt prezenţi toţi cei 5 factori de mai sus, este momentul să îţi cauţi un alt angajator. Pentru o carieră de succes, ai nevoie de un mediu care stimulează succesul. Un altfel de mediu profesional pur şi simplu nu este suficient.

Eduard Ezeanu!

Eduard Ezeanu oferă servicii profesioniste de consiliere in cariera şi coaching pe abilitati de comunicare. El ajută oamenii să păşească cu dreptul în comunicare şi să se propulseze în carieră.

Pentru mai multe detalii precum şi alte articole, vizitează www.eduardezeanu.ro

A fost util articolul? 0

Leave a Reply