• 21 Jul. 2009
  • 2 min

Identificati si pastrati talentele cheie!

Autor
eJobs
eJobs eJobs este platforma de locuri de munca din Romania care ver... Arată mai mult

Autor: Ana Hodoş, Dynamic Human Resources De curând m-am întors în ţară după o absenţă de aproape 5 luni. Mă aşteptau familia, prietenii, locurile unde am […]

Autor: Ana Hodoş, Dynamic Human Resources

De curând m-am întors în ţară după o absenţă de aproape 5 luni. Mă aşteptau familia, prietenii, locurile unde am copilărit şi…criza. Mi-a fost greu să o recunosc la început: s-a îngrăşat, semn că îi prieşte, are un zâmbet mai hâtru şi este mai trufaşă decât o lăsasem. Mi-a povestit mulţumită cum în timpul în care am fost plecată a reuşit să facă disponibilizări masive, să închidă tot mai multe firme, să reducă bugetele de HR, să sperie, înverşuneze şi înrăiască lumea. Nu eram prea buna prietenă cu ea nici înainte….acum nu o mai pot suferi!

Ce e de făcut, mă întreabă clienţii. Unii au început deja să ia măsuri. Astfel, Personnel Decision International (PDI) a făcut un sondaj despre strategiile de retenţie a talentelor cheie şi spune: “ accelerarea procesului de dezvoltare a angajaţilor-cheie a fost cel mai des invocată strategie de retenţie eficientă, 32%dintre respondenţi”.( HR Manager, no 2, anul 1). Asta presupune ca mai întâi să fie identificate aceste talente cheie. Cum?

{article-2877.jpg}

• Printr-o analiză a posturilor: ce trebuie păstrat, ce poate fi schimbat, la ce se poate renunţa, care posturi sunt mai importante, care prezintă un grad mai mare de risc (riscul ca persoana să plece şi care ţine de motivaţiile acesteia şi riscul ca postul odată rămas vacant să existe dificultăţi în a găsi persoana potrivită).
• Prin implementarea şi aplicarea unui sistem de evaluare a performanţelor.
• Prin dezvoltarea unui plan de succesiune, în care managerii să comunice mai departe informaţiile şi să nu mai stea într-un glob de cristal, cum mi-a spus zilele trecute un client nemulţumit de lipsa transmiterii cunoştinţelor de la echipa managerială către ceilalţi angajaţi.
• Prin programe de transfer de cunştinţe de la angajaţii mai vechi către cei mai noi.
• Prin dezvoltarea unor centre de evaluare în care se pot testa potenţialul de leadership al angajaţilor, măsura în care pot aceştia să îndeplinească noi atribuţii etc.

Odată identificate talentele cheie, cum pot să le reţin în companie? Prin programe menite să îmbunătăţească climatul la locul de muncă. Studiile Hay Group arată că o îmbunătăţire a acestuia se traduce printr-o creştere a performanţei cu 30%. (HR Manager, no 2, anul 1). Prin oferirea de traininguri angajaţilor (va creşte astfel şi productivitatea acestora nu numai motivaţia de a rămâne în companie).

Am ales să mă împrietenesc cu criza! Să o văd mai frumoasă, provocatoare, o oportunitate. Vă îndemn să faceţi la fel. De aceea Dynamic HR vă poate oferi consultanţă în implementarea proceselor de resurse umane astfel încât să ieşiţi în câştig în această perioadă incitantă. Şi pentru că ştiu că mă veţi întreba: Cu ce bani? vă răspund că am găsit deja o soluţie prin care să puteţi face toate acestea cu costuri minime, cu fonduri care altfel merg la bugetul statului.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply