1. Ce anume comercializezi? Inainte sa va stabiliti obiectivele, trebuie sa va identificati oferta: produse, servicii, activitati de binefacere. Cum puteti descrie proiectul sau organizatia voastra: […]
1. Ce anume comercializezi?
Inainte sa va stabiliti obiectivele, trebuie sa va identificati oferta: produse, servicii, activitati de binefacere. Cum puteti descrie proiectul sau organizatia voastra:
• Ce anume faceti?
• Ce va delimiteaza de rest?
• In ce mod difera oferta voastra fata de cea a competitorilor sau a organizatiilor similare?
• Cum vreti sa fiti perceputi?
2. Cui va adresati?
Colectati cat mai multe date despre tinta voastra: grup de varsta, clasa sociala, interese, mod de viata si regiune.
Tintele potentiale sunt:
• Utilizatorii de servicii
• Voluntari
• Donatori sau contribuabili individuali
• Familii si prieteni ai beneficiarilor
3. Care va sunt obiectivele de marketing?
Acestea trebuie sa fie cuantificabile si temporalizate, ex. O crestere de 10% in numarul utilizatorilor sau voluntarilor. Totusi trebuie sa va ganditi bine la ce se poate realiza. Obiectivele sa fie incluse intr-un plan anual. Pentru ca va adresati unui numar de persoane diferite, trebuie sa aveti obiective separate pentru fiecare grup. Cele cinci intrebari va vor ajuta sa va definiti modul de actiune, si sa ii cerificati de fiecare data cand optati pentru o modalitate de comunicare:
• De ce?
• Ce?
• Cine?
• Unde?
• Cand?
Suma tuturor = Cum?.
4. Ce metode veti folosi?
Ce veti utiliza in activitatea de marketing? Instrumentele sunt:
• Publicitatea prin posta
• Fata in fata, ex. prin comis-voiajori
• Publicitate telefonica
• Reclame
• Pagini web
• Evenimente si promotii
• Sponsorizari/parteneriate
Planificarea si programarea sunt esentiale. Stabiliti ce zile, saptamani sau luni sunt cele mai potrivite pentru a aborda fiecare grup.
5. Ce imagine veti promova?
Modul in care sunteti perceput este de prima importanta pentru identitatea marcii voastre.
• Stabiliti mesaje cheie- maxim trei.
• Stabiliti elementele care va diferentiaza, punctele forte si oferta.
• Insumati toate acestea intr-o afirmatie de trei cuvinte. Tesco are “si putin e ceva”, Fairbridge –“ajutati tineretul citadin”, si Media Trust “ ajutati…….
• Adaptati tonul si stilul mesajului la fiecare grup-tinta. Nu veti gasi unul fiabil pentru toate.
• Investiti in mesajele voastre. Trebuie sa fie exacte si accesibile- colaborati cu un redactor de reclame daca nu sunteti sigur de textul vostru.
• Numele si simbolurile usor de retinut constituie un avantaj- daca numele sau logo-ul firmei e dificil de folosit, redimensionati-l sau schimbati-l.
6. Cum evaluati rezultatele?
Este important sa masurati cota succesului pentru alocari viitoare de fonduri si atragerea atentiei.Oamenilor le plac datele si cifrele- ele aduc dovada daca organizatia voastra este sau nu un nume pe piata. Pe langa cifre, puteti opta si pentru:
• Grupuri-esantion pentru fiecare tinta. Intrebati-i ce parere au despre voi, daca sunt sau nu multumiti de modul in care le comunicati si cum ar putea fi imbunatatite.
• Colectati raspunsuri, fie pri posta electronica direct de pe pagina voastra web sau printr-un sondaj de opinie anual cu referire la un slogan anume.
Daca ati constatat ineficienta stradaniilor voastre, organizati sedinte cu schimb de opinii cu responsabilii departamentelor din cadrul societatii. Intrebati-va constant daca obiectivele propuse sunt realizabile si veniti cu idei noi.