• 7 Nov. 2006
  • 2 min

Importanta ariei de acoperire a presei.

Autor
eJobs
eJobs eJobs este platforma de locuri de munca din Romania care ver... Arată mai mult

Efectul unei bune acoperiri de presa este de nepretuit. Desi foarte greu de obtinut, este posibila, si poate fi cel mai bun lucru care I se […]

Efectul unei bune acoperiri de presa este de nepretuit. Desi foarte greu de obtinut, este posibila, si poate fi cel mai bun lucru care I se intampla organizatiei. O acoperire de presa solida poate spori recunoasterea ofertelor tale, contribui la cresterea credibilitatii sau se poate plasa in topul concurential. Nu este un indemn pentru a te stradui sa obtii recunosterea globala a site-ului tau, dar este un sfat bun, care aplicat poate genera profituri substantiale (Poti spune despre tine ca esti dintre cei mai buni, dar este cu totul altceva daca o spune editorul). Avand in vedere eficienta metodelor traditionale de marketing privind relatiile publice, trebuie precizat ca acestea se pot utiliza si pentru internet.

Cateva sfaturi pentru a genera reactii pozitive:

Cunoaste-ti audienta tinta

Selecteaza publicatiile care vorbesc despre utilizarea produsului tau. Cu cat este mai ingusta tinta, cu atat mai bine. Din nefericire, nu numai acestora li se adreseaza un ziar ca New York Times. In plus, cauta editorii care scriu in mod obisnuit despre tipul tau de intreprindere (marime, profituri, etc). O metoda de cercetare este “spionatul” concurentilor, pentru a vedea ce au obtinut acestia si de unde.

Ofera-le ceva nou

Aminteste-ti ca te afli in competitie cu numerosi intreprinzatori, pentru un spatiu limitat. Cu cat publicatia este mai mare, cu atat va fi mai greu si mai costisitor sa faci un plasament. Ofera-le editorilor ceva nou care sa le atraga atentia. Da-le o poveste de care nu au mai auzit pana acum. Anunturile referitoare la castiguri, la noii angajati sau la noile linii de produse nu prea pot fi catalogate cu atributul de “nou”. Inoveaza tacticile de marketing, lanseaza campanii puternice privind profiturile cu destinatie umanitara ale organizatiei, adopta noile tehnologii sau anticipeaza anumite evenimente. Fiecare industrie este diferita si doar tu porti raspunderea deciziei privind gradul de diferentiere. Nu ai nimic interesant de relatat? Fa sa se intample ceva. Da o petrecere la birou si invita reporterii, lanseaza o campanie inovatoare cu inclinatie catre media, incearca sa iti atragi clienti si sa ii mentionezi in articole (Clientii te vor iubi pentru asta).

Fii insistent, nu nepoliticos.

Reporterii si editorii vad foarte multe materiale de proasta calitate, au termene limita presante si sunt in general oameni foarte ocupati. Asigura-te intai ca le trimiti povestea, apoi cerceteaza reactia (apel telefonic, e-mail, etc). Persista, dar nu fi nepoliticos sau o pacoste. Daca reporterii nu se arata interesati, mergi mai departe. Nu iti doresti sa distrugi calea pentru viitoarele stiri. Daca esti norocos si conversezi cu editorul, indiferent daca povestea este acceptata sau nu, ai castigat ceva de valoare: un contact editorial. Pentru simplul fapt ca un editor nu se arata interesat, sunt multi altii carora este posibil sa le placa ideea ta. Din pacate, ca si in cazul multiplelor fatete ale unei afaceri, succesul este adeseori determinat de persoanele pe care le cunosti. Sunt numeroase agentii de relatii publice care iti pot reprezenta compania in fata presei si au mai mult succes in publicarea povestii tale in revistele sau ziarele adecvate. Asa cum am precizat la inceputul acestui articol, o buna acoperire a presei este greu de obtinut. Privind si aspectele pozitive, mi s-a intamplat de multe ori sa vad acest fapt realizat, de multe ori cu un buget limitat. Este necesar doar un pic de gandire creativa.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply