Un material redactat in exclusivitate pentru eJobs.ro de Adrian Niculescu http://www.adrianniculescu.com Daca pentru baby-boomers “cool” insemna racoros, pentru generatiile X si Y, respectiv cei nascuti dupa […]
Un material redactat in exclusivitate pentru eJobs.ro de Adrian Niculescu http://www.adrianniculescu.com
Daca pentru baby-boomers “cool” insemna racoros, pentru generatiile X si Y, respectiv cei nascuti dupa ’60 si ’80 acest cuvant inseamna cu totul altceva.
Indiferent de varsta pe care o ai in buletin, limbajul in social media este cel al generatiilor X si Y. Asta inseamna mai putin text, foarte mult video si foto. Multi se intreaba de ce este atat de popular Twitter.com in ciuda faptului ca poti comunica in doar 140 de caractere? Unul dintre motive este tocmai ca se suprapune modului de comunicare dorit de utilizatorii social media: putin text, in stil de sms si share catre continut foto si video.
Este esential sa intelegi acest lucru daca doresti sa comunici in mod eficient utilizand puterea site-urilor de socializare. Avalansa de tablete si smartphones au facut ca formatele video si foto sa iasa din ecranele desktop-urilor si laptop-urilor iar atunci cand dorim sa invatam ceva nou parca ar fi mai interesant sa urmarim un video decat sa citim un articol lung.
Continutul scris va continua sa fie interesant insa trebuie avut in vedere faptul ca utilizatorii din social media si in general utilizatorii de internet de astazi au foarte putina rabdare astfel ca daca nu oferi un continut antrenant si nu vei capta atentia audientei se va gasi imediat un alt site sau cont social media de urmarit.
Platformele Web 2.0 sunt ca niste portavoci care iti faciliteaza acces la mii de utilizatori. Daca de exemplu alegi pe Facebook sa ai postarile publice, poti avea numai 200 de prieteni dar daca scrii ceva de interes ce apare in motoarele de cautare poti avea cateva mii de ochi care sa ajunga la continutul tau in cateva ore.
Cunosc persoane de peste 60 de ani care sunt excelenti comunicatori in social media si care la un moment dat folosesc simboluri pe care ca sa le inteleg trebuie sa dau search pe Google. Unul dintre clientii mei mi-a scris pe mail astazi de dimineata obiectivele lui pentru urmatorii 5 ani intre care: “Vreau sa nu mai lucrez un an, sa inchiriez o rulota si sa inconjor Statele unite pentru a arata sotiei mele in ce tara frumoasa locuim”. Este un american de peste 60 de ani care invata internet marketing si comunica exact asa cum spuneam la inceputul articolului.
Paradigmele se schimba si repet – social media este de departe cea mai importanta resursa de branding personal si profesional pe care toti o putem folosi ca suport pentru a ne ajuta in construirea unei cariere de succes si nu ezita sa adaugi in CV conturile tale Web 2.0.
Cel mai important element in comunicarea social media este… practica. Sa scrii despre tine, domeniul tau de activitate si sa oferi cat mai multa valoare audientei tale.
Un material redactat in exclusivitate pentru eJobs de Adrian Niculescu. Adrian Niculescu este antreprenor, trainer, business coach si specialist in strategie social media marketing. Unul dintre proiectele in care este implicat Adrian este Academia Feed Forward – http://www.feedforward.ro (cursuri si resurse pentru manageri, profesionisti si antreprenori).
Blog personal: http://www.adrianniculescu.com