La început de carieră? Iată ce joburi poți încerca!

Ai terminat liceul? Doreşti sǎ urmezi o facultate dar ȋn acelaşi timp sǎ ai şi primele experienţe profesionale? Sau, poate, ai terminat liceul dar ȋncǎ nu ai promovat examenul de bacalaureat şi nu ştii cǎtre ce joburi sǎ te ȋndrepţi? Ori ești deja student? Atunci hai sǎ consultǎm ȋmpreunǎ ce opţiuni existǎ ȋn prezent pentru tine!

Indiferent cǎ ai disponibilitatea sǎ lucrezi doar până în octombrie sau pe tot parcursul anului, cǎ poţi lucra cu jumǎtate de normǎ (part time) sau cu normǎ ȋntreagǎ (full time) existǎ câteva joburi care s-ar putea să ți se potrivească:

Ce opțiuni de joburi ai dacă ești începător

Promoter/hostess  – Ce presupune acest job? În funcţie de ceea ce promovezi (haine, produse alimentare, produse electrocasnice, restaurante etc.), această poziție implică sǎ inviţi oamenii sǎ testeze/probeze anumite produse, sǎ le explici acestora beneficiile utilizǎrii lor ş.a.m.d. Îţi poţi dezvolta astfel aptitudini de comunicare, organizare a informaţiei şi, mai presus de toate, te poţi obişnui cu un program de lucru. Stai totuși liniştit, pentru că, în mod normal, aceste joburi de promoter/hostess sunt destul de flexibile în privinţa orarului de lucru.

Ai posibilitatea sǎ lucrezi doar ȋn weekend ori doar ȋn timpul sǎptǎmânii sau numai câteva zile pe sǎptǎmânǎ etc. Unde gǎseşti astfel de joburi? Poţi cǎuta chiar acum pe eJobs.ro folosind cuvinte-cheie precum promoter sau hostess. De asemenea, meritǎ sǎ abordezi hypermarket-urile, centrele de ȋngrijire şi ȋnfrumuseţare (inclusiv parfumeriile), mall-urile, magazinele ce comercializează produse sport ş.a.m.d. pentru a verifica dacǎ au oportunitǎţi disponibile. Poţi solicita sǎ discuți direct cu departamentul de resurse umane.

 

Operator Telefonic/Agent Call Center/Customer Care Representative – Îţi place sǎ vorbeşti la telefon? Mai cunoşti pe deasupra şi o limbǎ strǎinǎ? Nu este obligatoriu ci doar reprezintǎ un avantaj. Atunci este posibil sǎ-ţi gǎseşti de lucru chiar foarte rapid ȋn cadrul unor companii de call center sau firme care au dezvoltat un departament dedicat în acest sens. La fel, poți găsi flexibilitate în programul de lucru. Activitatea prin care centralizezi apelurile telefonice, iniţiezi (outbound) sau primeşti (inbound) apeluri, preluând astfel sesizǎrile clienţilor ori susţinând cercetǎri telefonice pentru diverşi consumatori şi oferind suport administrativ se numeste activitate de Customer Care. O sǎ vezi joburi intitulate „Operator Telefonic”, „Customer Care Representative” sau „Agent Call Center”. De obicei, ȋnseamnǎ unul și acelaşi lucru, şi anume: o activitate de suport prin telefon pentru clienţi. Printr-o astfel de experienţǎ profesionalǎ ȋţi poţi ȋmbunǎtaţi fluenţa ȋn vorbire, gramatica atât în scris, cât şi conversațională (periodic, va trebuie sǎ scrii şi e-mailuri sau sǎ realizezi diverse rapoarte). La genul acesta de joburi vei ȋnvǎţa cum sǎ te ȋncadrezi ȋntr-un obiectiv (target) deoarece o sǎ ai un anumit numǎr de apeluri de preluat, sǎ rezolvi un anumit numǎr de solicitǎri pe zi etc. Sigur, prin activitatea de call center poţi şi sǎ vinzi produse sau servicii – ȋn industrii precum: Telecomunicaţii / IT & C / Fashion / Produse electrocasnice / Horeca / Food & Beverage etc.

Recepţionist/Asistent Manager/Office Assistant – Poate ȋţi surâde sǎ lucrezi ca recepţionist la un hotel sau la secretariatul unei instituţii? Un astfel de loc de muncǎ o sǎ-l mai regǎseşti şi sub titulatura de Asistent Manager sau Office Assistant. Astfel de joburi presupun activitǎţi administrative precum: centralizarea corespondenţei, redirecţionarea apelurilor telefonice, ȋntâmpinarea clienţilor/candidaţilor/colegilor/partenerilor de proiect/furnizorilor etc., organizarea biroului, transmiterea comunicatelor de organizare internǎ a companiei (prin e-mail). Sigur, acestea sunt doar câteva exemple dintre sarcinile ce compun o zi de lucru. Pentru un ȋnceput promiţǎtor ȋn carierǎ o astfel de slujbă te poate propulsa pe viitor (ȋn decurs de 1-3 ani) ȋn domenii precum vânzǎri, comunicare şi marketing, organizare evenimente, achiziţii/procurement, financiar-contabilitate etc. De ce? Întrucât o sǎ operezi programele de software interne ale companiei, o sǎ te obisnuieşti ȋn privinţa corespondenţei pe e-mail, o sǎ interacţionezi cu diverse persoane şi ȋţi conturezi practic abilitatea de a rezolva solicitǎri/task-uri periodice, de a urmǎri un obiectiv ş.a.m.d. Practic o sǎ ai abilitǎţi de office management – abilitǎţi care o sǎ te ajute enorm ȋn orice carierǎ ai dori sǎ urmezi sau ȋn orice afacere ai dori sǎ pui pe picioare.

 

Iată și alte locuri de muncă ce te ajutǎ să te familiarizezi cu mediul profesional:

Ospǎtar / Lucrǎtor Comercial sau Asistent Vânzǎri (ȋn cadrul magazinelor de haine spre exemplu), Casier (poţi ȋnvǎţa sǎ lucrezi mai bine decât pânǎ acum atât cu banii şi cu documentele aferente activitǎţii cât şi cu programele tehnologice de la casierie).

• Frizer/Hair Stylist /Manichiurist – poţi obţine certificat ȋn acest sens urmând cursuri de calificare. Astfel vei avea o meserie stabilă, în permanență solicitată și pe care o poți transforma ușor și într-un business personal.

• Ajutor Bucǎtar – dacǎ ȋţi place mancarea și ai și răbdare să o prepari, atunci de ce să nu urmezi o carieră în industria Food & Beverage şi sǎ devii astfel Bucătar? Primul pas pe care ȋl poţi face este sǎ te angajezi ȋn calitate de ajutor bucătar. Poți să te informezi chiar pe internet cum poţi obtine calificare ca ajutor bucatar si, ulterior, ca bucǎtar.

• Muncitor ȋn depozite sau în centre de producție: Ambalatori, sortatori, lucrători gestionari, operatori date, curieri, supraveghetori video etc. Astfel de joburi pot reprezenta un prim pas către o carieră de șef deposit sau director al unui centru de producție.

Acestea sunt doar o parte dintre opţiunile pe care le ai la ȋnceput de carierǎ. Poate eşti pasionat şi de alte domenii precum Fotografia, Arhitectura sau Designul Interior? În cazul acesta poţi sǎ urmezi programe de internship/voluntariat/certificare sau joburi de asistent care te pot propulsa mai aproape de obiectivul tǎu profesional.

 

Ți-a plăcut acest articol? Citește și:

Obiceiuri simple care te vor face mai fericit la job

Scrisoarea de intenție: 10 greșeli de neiertat

Silviu Botezatu

Pasionat de implicarea activǎ ȋn societate, Silviu s-a ȋndreptat cǎtre Resurse Umane ȋncǎ de la 18 ani, urmând cursurile facultaţii de Psihologie şi orientându-se apoi cǎtre Recrutare, Training si Vânzǎri. A ȋnceput ca voluntar ȋntr-o agenţie de recrutare pentru ca, ulterior, sǎ atingă roluri importante precum consultant, specialist recrutare, coordonator şi apoi Manager Recrutare şi Consilier ȋn Carierǎ. În prezent a creat un site dedicat ȋndrumarii în carierǎ a candidaților, indiferent de pregǎtirea acestora: www.day2trust.com. Totodatǎ, Silviu a publicat douǎ cǎrţi – una ȋn România, Franţa şi Spania intitulată Candidaţi şi Angajatori. Piaţa Muncii Are Nevoie De Voi! – iar cealaltǎ ȋn cadrul Facultǎţii de Psihologie, Universitatea Titu Maiorescu din Bucureşti, sub numele Psihologia Resurselor Umane.

View Comments

Recent Posts

Ce sporuri poți lua la salariu și cum se calculează acestea

Salariul tău poate crește în fiecare lună cu sporurile care se acordă pentru tura de…

18 hours ago

Vrei să obții o promovare în această perioadă? Iată ce trebuie să faci!

Anul acesta nu este unul previzibil, având în vedere că o mare parte dintre companiile…

20 hours ago

Pregătește-te pentru interviu în 30 de minute

Ai aplicat la mai multe joburi, unele poate similare cu poziția pe care o deții…

2 days ago

Zona de confort și cum poți să ieși din ea. Câteva sfaturi utile

Sunt o mie și unu de sfaturi pe care le auzim sau le citim frecvent…

6 days ago

Septembrie, cea mai bună lună pentru angajare: peste 14.000 de joburi noi

Ai tot mai multe oferte de munca și tot mai multe oportunități de angajare în…

1 week ago

Cele 5 calitati pe care ar trebui să le dețină un specialist în vânzări

Sunt unii oameni care lucrează în domeniul vânzărilor binecuvântați cu abilități spectaculoase. Acestora pare că…

1 week ago